Budúcnosť osobnej dopravy v Európe má byť vraj práve takáto. Malé, úsporné a elektrické auto pre piatich pasažierov, ktorí sa síce nebudú vyžívať v luxuse, ale odvezú sa z bodu A do bodu B v relatívnom pohodlí a predovšetkým s nulovými lokálnymi emisiami. Je toto aj vaša budúcnosť? Vaše budúce auto? Netvrdíme, že nevyhnutne áno, ale s tou elektrinou to vyzerá dosť vážne a Renault Zoe je najpredávajší európsky elektromobil... no, ktovie, za akým volantm budete sedieť tak o desať rokov.
Nový Renault Zoe si môžete na Slovensku kúpiť od 31 900 eur, a to vo výbave Life. Predáva sa ešte vo výbave Zen (od 33 500 eur) a my sme Renault Zoe tretej generácie sme testovali v konfigurácii Intens R135 Z.E. 50, čo znamená elektrický pohon s maximálnym výkonom 100 kW (135 k) a najvyšším krútiacim momentom 245 Nm. Akcelerácia je celkom pôsobivá, 9,5 sekundy je pekný údaj, v mestskej prevádzke ale viac oceníte akceleráciu z nuly na 50 km/h pod štyri sekundy. Cena verzie Intens začína na sume 35 500 eur, ale cena nášho vozidla dosiahla ešte o niečo viac, presne 37 700 eur. Mohli za to doplnkové možnosti konfigurácie, avšak cenový rozdiel 2 200 eur v porovnaní s východiskou konfiguráciou výbavy Intens je veľmi prijateľný. To sú však všetko cenníkové ceny, tie reálne sú o niekoľko tisíc nižšie, pretože predajcovia ponúkajú zľavy na úrovni až 4 000 eur.
Renault Zoe - slovenský cenník (október 2020)
Zoe na cestách
Zoe disponuje jazdnými vlastnosťami porovnateľnými s predchádzajúcou generáciou, vozidlo je svižné, obratné, dynamické, zároveň má tendencie nakláňať sa a pri dôraznej akcelerácii do zákruty často pocítite zásahy stabilizačného systému. Ponúka manévrovateľnosť na veľmi solídnej úrovni, vďaka kompaktným rozmerom a rázvoru 2 588 mm pôsobí dojmom vysokej elektrickej motokáry. So Zoe si tak užijete veľa zábavy za volantom.

Škoda, že posed nie je o niečo nižší, na druhej strane takto spĺňa nároky na komfort, ktorý jeho cieľová skupina vyhľadáva. Elektromobil totiž necieli len na mladých, ale aj na seniorov. Parkovať s týmto autom je potešenie, najmä s kamerovým systémom a senzormi, za ne si ale priplatíte tri stovky.

Týždenný test som uzatvoril so spotrebou energie 15,2 kWh/100 km, čo s 52 kWh akumulátorom sľubuje dojazd asi 330 kilometrov. Podľa metodiky NEDC nové Zoe prejde do 386 kilometrov, po skúsenosti ale potvrdzujem, že tento údaj je podcenený, pretože v reálnych podmienkach môžete prekročiť aj magických štyristo kilometrov. Budete len musieť akceptovať zásadné obmedzenie dynamiky výberom jazdného režimu ECO, mať zaradené „béčko“ a predvídať. Na druhej strane to prospeje komfortu pasažierov, ktorí nebudú trpieť na prudké zrýchlenia. Tie vedia byť v elektromobiloch značne nepríjemné.

- Motor: elektrický synchrónny
- Výkon: 100 kW (135 k) pri 4 200 - 11 163 ot./min.
- Krútiaci moment 245 Nm pri 1 500 - 3 600 ot./min.
- Akumulátor: napätie 400 V, kapacita 52 kWh, 192 článkov
- Pohon a podvozok: aut. prevodovka (1-stup. reduktor), pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu vlečná náprava s torznou priečkou
- Spotreba: 167-177 Wh/km
- Dojazd: ~386 km
Interiér už neodstraší ani fanúšika vyššej triedy
Keď som testoval druhú generáciu Renaultu Zoe, miernu kritiku som smeroval na vyhotovenie interiéru. Nazval som ho veľmi jednoduchým, reagoval som tak na tvrdšie plastové obloženia a celkový dojem šetrenia nákladov.
Lenže v tretej generácii je všetko inak. Rozsiahle čalúnenie, príjemné materiály, ergonomické usporiadanie interiéru, elektronická radiaca páka „E-Shifter“, to všetko dokazuje veľké úsilie dizajnérov a inžinierov. Všetko je kvalitné, od spätných väzieb ovládačov až po materiály podláh odkladacích priestorov.

Zvlášť chcem pochváliť priestor s indukčnou nabíjačkou, ktorý fakticky núti vodiča nevenovať sa mobilu, ale jazde. K tomu poctivé otočné ovládače klimatizácie, prehľadný a rýchly systém Easy Link s podporou Android Auto a CarPlay na 9,3-palcovom displeji a konečne dospelo vyzerajúci prístrojový štít s desaťpalcovou obrazovkou.

A zadní pasažieri? Tí sú rovnako stiesnení ako v druhej generácii, majú však celkom pohodlné sedadlá a dva nabíjacie konektory USB, v testovanej konfigurácii ich zabaví zvuk z reproduktorov Bose.

Mimochodom, tento audiosystém za 450 eur rozhodne odporúčam dokúpiť, vytvára pohlcujúcu zvukovú kulisu.
Poslednú pochvalu smerujem na batožinový priestor. 338 dm³ nie je veľa, ale viac ako napríklad crossover Kia Stonic. Ja som do neho bez problémov natlačil detský kočík aj s batožinou, teda o týždenných rodinných nákupoch ani nepochybujte. Navyše sú tu háčiky pre uchytenie tašiek a tiež samostatný priestor pre nabíjacie káble, ktoré budete voziť so sebou.


Renault Zoe patrí právom medzi lídrov elektromobility, pretože ju ponúka v triezvej, praktickej a cenovo stále prijateľnej podobe. Medzigeneračné vylepšenia sú fantastické, rovnako ako naše dojmy po týždňovom teste.
- Renault Zoe si môžete zadovážiť v jednej z troch úrovní výbav a dvoch motorizácií
- Interiér? Obrovský skok vpred v porovnaní s druhou generáciou. Látkové čalúnenie a umelá koža sú v optimálnom pomere.
- Klasické otočné ovládače klimatizácie sú na nezaplatenie a Renault Zoe si ich ponechal
- Obrazovka prístrojového panela pred volantom má uhlopriečku desať palcov a úplne novú inverznú grafiku
- Vzadu síce chýba lakťová opierka aj výduchy klimatizácie, ale sedenie je relatívne pohodlné a priestranné.
- Kufor s kapacitou 338 dm³ možno zväčšiť sklopením sedadiel, výrobca presné číslo neudáva. Potešia praktické detaily, ako háčiky na tašky a priestor pre nabíjací kábel.
- Tradičný nabíjací konektor CCS Combo umožňuje nabitie batérie za tri hodiny, samozrejme v závislosti od výkonu nabíjacej stanice
Renault Zoe Intens R135 Z.E. 50 (2020) - informačná tabuľka
Elektrické subkompaktné vozidlo s dojazdom 386 km
Obchodné informácie | |
---|---|
Značka | Renault |
Model | Zoe |
Model - Typ | Intens R135 Z.E. 50 |
Model - rok výroby | 2020 |
Rozmery a hmotnosti | |
---|---|
Dĺžka | 4 087 mm |
Šírka | 1 545 mm |
Výška | 1 562 mm |
Rázvor | v mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 617 kg |
Maximálna hmotnosť | 1 988 kg |
Objem batožinového priestoru (min.) | 338 dm3 |
Motor a prevodovka | |
---|---|
Najvyšší výkon | 135 k |
Najvyšší výkon | 100 kW |
Najvyšší výkon pri ot./min. | 4 200 - 11 163 |
Najvyšší krútiaci moment | 245 Nm |
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. | 1 500 - 3 600 |
Výkony a spotreba | |
---|---|
Kombinovaná spotreba | 167-177 Wh/km L |
Maximálna rýchlosť | 140 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs | 9,5 |
Naše hodnotenie

Renault Zoe prvej a druhej generácie možno nezaujal každého, ale v tretej generácii je veľmi pútavým elektromobilom, ktoré si získalo naše sympatie. Jazdí svižne, má ešte celkom solídny kufor, lacnú prevádzku a nepopierateľne atraktívny zovňajšok. S aktuálnymi zľavami sa navyše pomaly stáva prijateľným aj z cenového hľadiska, hoci nesmieme zabúdať, že nebyť elektrického pohonu a drahých batérií, jednalo by sa o auto do desaťtisíc eur.
Klady
- dynamika
- kvalitatívne vyhotovenie interiéru
- praktické odkladacie priestory
- prístrojový štít a displej s Easy Link
Zápory
- spotreba energie porovnateľná s elektrickým crossoverom
- stále sa jedná o malé vozidlo
- nakláňanie sa v zákrutách