TEST: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv G165 – Zreje do krásy

Vlajková loď japonskej automobilky prešla ďalšou modernizáciou. Zaujme modernejšou technikou a novým interiérom, ktorý sa vzhľadom aj spracovaním priblížil k prémiovej triede.
Vydané Text: 

Od predstavenia aktuálnej generácie Mazdy 6 ubehlo neuveriteľných šesť rokov. Kým iné automobilky by už dávno pripravovali slávnostné odhalenie nástupcu, Japonci počúvajú sťažnosti zákazníkov a naďalej vylepšujú zabehnutý model. **Tretia modernizácia prináša zásadné technologické aj dizajnové zmeny, vďaka ktorým Mazda 6 pôsobí hodnotnejším dojmom.** Novinku spoznáte vďaka výrazne pochrómovanej maske chladiča a novým adaptívnym svetlometom. Podstatné zmeny sa však ukrývajú v interiéri, kde nájdete úplne novú palubnú dosku. Tá pôsobí moderným, priam až futuristickým dojmom. **Ešte väčšiu radosť nám spravil výber materiálov, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani výrobcovia prémiových automobilov.**
Ako v bavlnke sa budú cítiť aj vyšší cestujúci. Tí ocenia mäkčené časti stredového tunela na miestach, kde si mnohí zvyknú pri jazde opierať pravú nohu. Sťažovať sa nemôžeme ani na polohu za volantom či masívne sedadlá, výraznú oporu pri jazde v zákrutách však nečakajte. Estetika našťastie nemala negatívny vplyv na ergonómiu či rozloženie ovládacích prvkov. **Standing ovation si Mazda zaslúži za ponechanie fyzických ovládačov pre multimediálny systém a klimatizáciu.** Samotný displej infotainmentu pritom môžete ovládať aj priamo dotykom. Grafika systému pôsobí jemne zastaraným dojmom, čo spozorujete najmä pri práci so vstavaným navigačným systémom.
Japonci zahrnuli do výbavy aj celý rad asistenčných systémov. Nechýbali ani prvky ako napríklad kontrola mŕtvych uhlov, adaptívny tempomat či asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. **V tme sme navyše ocenili rýchlu prácu adaptívnych LED svetlometov, ktoré neoslňovali protiidúcich vodičov.** Páčilo sa nám aj to, že spomínané asistenčné systémy vodiča pri jazde zbytočne nerozptyľujú, vďaka čomu si človek za volantom môže naplno užívať presné riadenie a vyladený podvozok spolupracujúci so systémom vektorovania krútiaceho momentu, na ktorý sa môžete spoľahnúť na rozbitých cestách aj v zákrutách. **Práca so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s presným chodom a krátkymi dráhami bola už tradične vynikajúca.**
Porciu zábavy sme si užili aj s atmosférickým benzínovým štvorvalcom. Pre maximum výkonu a krútiaceho momentu musíte zájsť nad hranicu 4 000 ot./min., pričom **spotreba stúpa s otáčkami len minimálne.** Paraglajdisti môžu bez problémov jazdiť so spotrebou na úrovni 6,8 l/100 km, na diaľnici sa zmestíte do 7,5 l/100 km.

Technické údaje

Mazda 6 2.0 Skyactiv G165 Revolution TOP Motor atm. benzínový R4, 1 998 cm³ Výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot./min. Krútiaci moment 213 Nm pri 4 000 Nm Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu kotúčové. Pneu 225/45 R19. Batožinový priestor 522/ 1 664 dm³ Rozmery: 4 805 / 1 840 / 1 475 mm, rázvor 2 750 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 564/ 2 051 kg, objem nádrže 62,2 l. Najvyššia rýchlosť 214 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,4 s Spotreba 8,1/5,6/6,5 l/100 km Emisie CO₂155 g/km Cena/testované auto 32 090 €/ 33 230 € Konkurenti: Opel Insignia, Volkswagen Passat, Renault Talisman

Hodnotenie:

4,5 hviezdy

PLUSY

Vynikajúce jazdné vlastnosti, spotreba, spracovanie interiéru, priestorová ponuka.

MÍNUSY

Horší infotainment, funkčnosť niektorých asistenčných systémov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.