ZAHRIEVACIE KOLO / Kia EV4
Kia EV4: posúvanie hraníc
Mnohí o odvahe hovoria, ale Kia ju ukazuje celému svetu na obdiv. Jej nový model EV4 si dal za úlohu nanovo definovať svoj segment a priniesť vodičom novú úroveň sofi stikovanosti a použiteľnosti v meste. To všetko s absolútne novým dizajnom, ktorý sa odmieta obhliadať za tým, čo bolo. Nech sa radšej ostatní obhliadajú smerom k EV4, aby videli, čo bude.
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Čiastočne doma: Kia EV4 k nám prichádza hneď vo dvoch karosárskych verziách. Nevšedný fastback k nám cestuje z Kórey, ale hatchback vyrábajú slovenské ruky priamo v Žiline!
Rozmery – Hatchback: 4 430 × 1 860 × 1 485 mm, rázvor 2 820 mm, batožinový priestor (VDA): 435 l
Platforma E-GMP
Špičkové EV parametre zabezpečuje špeciálna platforma, ktorá v tomto prípade funguje na 400 V architektúre. Samotná karoséria je spevnená na niekoľkých kľúčových bodoch pre dosiahnutie nielen skvelej torznej tuhosti a z toho vyplývajúcich dynamických jazdných vlastností, ale aj pre maximálnu bezpečnosť a ochranu posádky v prípade nárazu.
Čistý prierez
Kia EV4 sa prerezáva vzduchom ako horúci nôž maslom. Vďaka takmer kompletne zakrytému podvozku, sérii aerodynamických vylepšení a prvkov usmerňujúcich prúdenie vzduchu okolo auta dosahuje koeficient aerodynamického odporu cd hodnotu iba 0,23.
2 batérie
✔ Štandardná batéria s kapacitou 58,3 kWh poskytuje v prípade hatchbacku maximálny dojazd 410 km (WLTP), aerodynamickejší fastback vás dostane do vzdialenosti 430 km.
✔ Veľká long range batéria s kapacitou 81,4 kWh poskytuje hatchbacku maximálny dojazd až 590 km a factbacku rekordných 633 km.
✔ Obe batérie sa nabíjajú z 10 na 80 % kapacity za približne pol hodinu – konkrétne 29 minút v prípade štandardnej batérie a 31 minút v prípade väčšej batérie. Palubná nabíjačka na striedavý prúd má výkon až 11 kW.
✔ Auto dokáže energiu nielen prijímať, ale ju aj dodávať či už rôznym spotrebičom cez systém V2L s maximálnym výkonom 3,6 kW, alebo ju vracať do siete cez systém V2G, a to maximálnym výkonom 10 kW. Či už sa energia používa na napájanie elektronických zariadení počas kempovania, alebo na udržanie napájania dôležitých domácich zariadení počas výpadku elektrickej energie, praktické vlastnosti a flexibilita modelu EV4 môžu pomôcť používateľom ako vnútri, tak aj mimo vozidla.
Kia ev4 si dala za úlohu spĺňať tie najrozmanitejšie požiadavky zákazníkov. Je futuristická, športová, ekologická, efektívna, elegantná, ale aj priestranná, praktická a variabilná.
Ideálny výkon
Elektromotor s výkonom 150 kW (204 k) poháňa predné kolesá a poskytuje ideálnu dynamiku v meste, aj mimo neho. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá ľahšiemu modelu s menšou batériou 7,4 sekundy, verzia long range to zvláda za stále veľmi príjemných 7,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 170 km/h.
Elegantná jazda
Kia EV4 používa vpredu zavesenie MacPherson s upravenou geometriou pre istejšie vedenie stopy v zákrutách. Vzadu sa nachádza viacprvkové zavesenie. Zaujímavosťou je použitie tretej generácie tlmičov FSD (sila tlmenia závisí od frekvencie nerovností) a hydraulických silentblokov pre tichú jazdu oslobodenú od hluku a typických vibrácií.
Rozmery – Fastback: 4 730 × 1 860 × 1 480 mm, rázvor 2 820 mm, batožinový priestor (VDA): 490 l
Asistenčné systémy
Najmodernejšie a najpokročilejšie asistenčné systémy strážia každý pohyb vás a premávky okolo. Auto vďaka senzorom dotyku vo volante vie, kedy vás nemusí prehnane upozorňovať.
Máte chvíľku?
Vyskúšajte režim divadla, ktorý aktivuje optimalizované osvetlenie interiéru a sledujte svoj obľúbený obsah na 30-palcovom displeji. Dajte sa vtiahnuť do deja cez špičkový 8-kanálový audio systém Harman Kardon.
Digitálny kľúč
Kľúč od vozidla nechajte doma. Odomknite si digitálne cez mobil, alebo smart hodinky (aj Apple Watch) cez systém Digitálny kľúč 2.0.
Funkcie
budú pribúdať a neustále sa zlepšovať vďaka OTA aktualizáciám. Auto ich vykoná bezdrôtovo a automaticky. Vy sa nemusíte o nič starať.
Odolná strecha
Špičková pasívna bezpečnosť: strecha je odolná voči viac ako 5-násobku hmotnosti vozidla!
30-palcový širokouhlý displej
(súčasť systému ccNC – Connected Car Navigation Cockpit) sa skladá z troch častí: obsahuje 12,3-palcový displej, menší 5,3-palcový displej a ďalší 12,3-palcový displej. Systém podporuje YouTube, Netflix, Disney+ a vďaka natívnej podpore formátu 21:9 tu môžete sledovať filmové formáty. Taktiež sa môžete hrať hry, alebo spievať karaoke!
Stredová konzola
Posuvná stredová konzola so stolíkom a s praktickými úložnými riešeniami.
Unavení?
Kia EV4 ponúka Relax režim – ľahnite si, natiahnite si nohy a uvoľnite sa!

Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.