Keď vám príde zle alebo sa vám privodí úraz, máte dve možnosti: zavolať sanitku alebo dostať sa na pohotovosť svojpomocne. Ktorú z možností využijete, záleží na závažnosti vášho zdravotného problému. No keď sa rozhodnete pre vlastné auto, mali by ste myslieť na zopár dôležitých vecí.
Záujem o staršie autá s vysokými emisiami rastie, čo je paradoxné. Európa totiž mienila dosiahnuť presný opak. Bude na to musieť reagovať novými opatreniami?
Ak v aute vybavenom systémom pre AdBlue chýba močovina, policajt môže odobrať papiere priamo na mieste kontroly. Duslo je posledným výrobcom močoviny AdBlue na Slovensku, teraz zvažuje zastavenie výroby.
Elektromobily sú pre motoristov na Slovensku vášnivou témou. Napriek tlaku Európskej únie a ekologických aktivistov, **väčšina naďalej preferuje klasické spaľovacie automobily.** Dôvodov môže byť niekoľko. Kým niektorí kritizujú samotný koncept batériových elektromobilov (udržateľnosť), ďalších odrádza vysoká cena, dojazd či slabá infraštruktúra pre nabíjanie. Aj v rámci našich testov sme sa museli viackrát vysporiadať s obsadenou… Prečítať celé
Moderné naftové motory sú čistejšie ako staršie benzínové, ale na našich cestách jazdia prevažne staršie naftové vozidlá. Klameme sa navzájom alebo je celá téma príliš komplikovaná a rozsiahla na to, aby sme dospeli k jednoznačným záverom?
Neidentifikovateľné náhradné diely na autá sú moderným fenoménom aftermarketu. Digitalizácia automobilov a snaha automobiliek udržiavať svoju techniku „pod pokrývkou“ vyvolávajú celkom novú a nebezpečnú situáciu na trhu s pozáručnými opravami.
Slovenská legislatíva rozlišuje majiteľa vozidla a jeho držiteľa. Majiteľa považuje za prevádzkovateľa, zatiaľ čo držiteľom je v našom kontexte osoba, ktorá ho riadi a používa. Má to svoj význam napríklad pri uplatňovaní takzvanej **objektívnej zodpovednosti**, teda zodpovednosti za pokuty za porušenia predpisov v cestnej premávke. Ak vás na ceste odfotí radar, pretože ste jazdili požičaným… Prečítať celé