FIAT 600 sa vracia! Taliani zverejnili video novinky, na ktorú mnohí čakali. Ponúkne lacnú jazdu a podstatne viac miesta ako päťstovka

Model 500e dokázal svoje kvality aj nám, ale priestorové pomery má skutočne veľmi slabé. Model 600e môže vylepšiť aj tento „neduh“.

Pokiaľ o techniku a podvozok, malo by ísť o celkom rozdielne vozidlá.
Vydané Text: 

Fiat tento rok predstaví nový elektrický crossover s názvom Fiat 600e, ktorý na plne nabitú batériu prejde okolo 400 kilometrov. Taliani už pred jeho oficiálnym odhalením nafotili prvú sériu fotografií a vyhotovili krátky reklamný spot, ktorý novinku odhaľuje zvonka i zvnútra. 

 

Chcete elektromobil z Talianska? Trh už dnes takéto možnosti ponúka. Momentálne je možné od značky Fiat kúpiť elektrický model 500e a ponuku elektromobilov rozšírili aj o úžitkové vozidlá ako E-Ducato, E-Scudo a E-Doblò, ktoré však nie sú v predaji na všetkých európskych trhoch. Fiat teraz plánuje predstaviť väčší elektrický model ako 500e, a to práve Fiat 600e, ktorý bol odhalený v krátkom videu počas podujatia prekladaného ako „Stretnutie o ľudskom bratstve“ vo Vatikáne.

Inzercia

Fiat 600e bude jedným z derivátov automobilov koncernu Stellantis postavený na modulárnej platforme E-GMP. Zdieľa ju s automobilmi ako Peugeot e-2008, DS 3 E-Tense, Opel Mokka Electric a Jeep Avenger. Každý z týchto crossoverov má svoj jedinečný vzhľad a Fiat sa snažil vytvoriť vlastný dizajn aj pre 600e, ktorý bude mať svojskú prednú a zadnú časť, aj keď viditeľne nadväzujúcu na modely 500. Technologicky by však malo ísť o celkom rozdielne vozidlá.

Fiat 600e bude, podobne ako jeho príbuzní značky Stellantis, vybavený 54 kWh akumulátorom a elektromotorom schopným dosahovať výkon 156 k. Táto kombinácia by mala zabezpečiť elektrický dojazd aspoň 400 kilometrov.

Inzercia

História modelu 600 v skratke

Názov modelu 600e má pôvod v modeli 600, ktorý bol vyrábaný automobilkou Fiat v Turíne od polovice 50. do konca 60. rokov 20. storočia. Vozidlo bolo spolu s menšou verziou 500-vky jedným z najpopulárnejších automobilov svojej doby.

Model 600 bol k dispozícii aj ako 600 Multipla, z ktorého vzniklo meno pre rebrované MPV z 90. rokov. Okrem toho bol model 600 vyrábaný aj v závodoch Zastava v bývalej Juhoslávii a Španielsku. Zastava vyrábala model až do roku 1985 ako 750/850, v Španielsku 600 opúšťala brány továrne ako Seat. Model 600 bol tiež vyrábaný v Argentíne, Kolumbii a Nemecku (tam pod menom Neckar Jagst).

V druhej polovici 90. rokov predstavila automobilka Fiat nástupcu modelu Cinquecento, ktorý sa na trhoch objavil na začiatku tohto tisícročia pod názvom Seicento. Cinquecento znamená v taliančine „500“ a Seicento teda znamená „600“. Napriek tomu, že by sme nový 600e mali vnímať ako nástupcu modelu 500X, môžeme pripravovanú novinku považovať za vzdialeného potomka pôvodných starších modelov.

 

VIDEO: Prvý pohľad na nový FIAT 600e

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



MOTORISTICKÝ ŠPORT

Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023
  • MOTOCYKLE

    Zero FX: Elektrický motocykel do každého terénu

  • Záber elektrických motocyklov sa stále rozširuje. Od malých skútrov až po veľké cestné stroje na cestovanie. Niekde medzi tým sú aj terénne motocykle, ktoré sa neboja vyraziť na cesty. Medzi ne patrí aj Zero FX.

     Vysoké zdvihy, vysoká svetlá výška, kolesá pripravené do terénu. Zero FX jazdí na elektrinu, čiže úplne potichu.