Malé autá nekončia. Škoda pracuje na elektrickom nástupcovi Fabie s veľmi priaznivou cenou

Škoda plánuje elektrického nástupcu malej Fabie. Cenovo pôjde o veľmi zaujímavý model, ktorý bude posledný svojho druhu.
Vydané  Text: 
Zákaz spaľovacích motorov, ktorý je v Európe čoraz bližšie k naplneniu, mnohým fanúšikom malých a lacných áut robí vrásky na čele. Aktuálne totiž na trhu neexistuje malé a bezpečné elektrické auto s priaznivou cenou a dojazdom. To sa však pravdepodobne už v najbližších mesiacoch zmení. **Škoda totiž okrem predstavenia konceptu VISION 7S a novej identity značky, čiastočne načrtla aj plány s malými autami**. Mnohých určite potešia. ### Fabia iV? Už dávnejšie, približne rok nazad, predseda odborov Škoda Auto, [Jaroslav Povšík, poodhalil plány automobilky s malými mestskými autami](https://www.autoviny.sk/reportaze/122933/skoda-rusi-zmeny-a-presuva-vyrobu-niektorych-objednavok-az-na-prelom-rokov-2022-a-2023-prednost-vo-vyrobe-dostavaju-tieto-modely). Z jeho slov bolo zrejmé, že sa s týmto druhom áut nekončí a [elektrický nástupca Fabie je takmer istý](https://www.autoviny.sk/reportaze/122933/skoda-rusi-zmeny-a-presuva-vyrobu-niektorych-objednavok-az-na-prelom-rokov-2022-a-2023-prednost-vo-vyrobe-dostavaju-tieto-modely). Teraz [server novinky.cz](https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-pracuje-na-elektrickem-nastupci-fabie-ma-stat-okolo-pul-milionu-40407300) prináša informácie, ktoré poodhaľujú budúcnosť Fabie ešte o niečo viac.

Najväčšia zmena v modernej histórii ŠKODY. Zmenila logo, identitu a odhalila, ako budú vyzerať jej budúce autá

Česká automobilka Škoda sa prispôsobuje dobe a odhaľuje významný rebranding.

**Klaus Zellemr**, aktuálny generálny riaditeľ českej automobilky, **Povšíkove slová z minulého roka pri predstavení konceptu VISION 7S viac-menej potvrdil**. Konkrétne sa mal vyjadriť: *„Fabia so svojou cenovou pozíciou bude nahradená batériovým elektromobilom. Pracujeme na ňom.“* Tieto informácie prináša český portál s odvolaním na britský [web Autocar](https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/skoda-working-sub-£20000-electric-fabia-replacement). **Cena novej Fabie by pritom nemala byť oveľa vyššia, ako je tomu dnes.**
### Dôraz na nízku cenu **Prvotné odhady z Britských ostrovov hovoria o čiastke 20-tisíc libier, čo je v prepočte asi 23 150 eur**. Ak sa pozrieme na [aktuálne cenové ponuky Fabie medzi skladovými vozidlami](https://stock-cars.skoda-auto.com/654/sk-SK/?step=filters&ModelDerivate=60004,60006&_gl=1*lbr43s*GA4_ga*M2UxMzBkYjktMGQ0NS00OWMwLWEwYjYtYWQ5ODdlZDU4MDFl*GA4_ga_VTVGC7HDQZ*MTY2MTk2MDA5MS4xLjAuMTY2MTk2MDEwNC4wLjAuMA..&_ga=2.236326529.1060720637.1661960092-3e130db9-0d45-49c0-a0b6-ad987ed5801e), zistíme, že cenový rozdiel nie je príliš veľký. **Zellmer na tému lacného elektromobilu poukazuje predovšetkým na akumulátor**. S tým je totiž spojená značná časť sumy, ktorú si automobilky účtujú za elektrické autá. V prípade elektrickej Fabie, alebo rovnako veľkého auta s iným označením, by však cena batérie bola kľúčová. Auto tejto kategórie totiž nemôže mať cenovku atakujúcu 30 či 40-tisíc eur. Kvôli konkurencieschopnosti musí byť cenovka čo najnižšia. **Svetlú budúcnosť malým elektromobilom už pred časom predpovedal aj samotný Volkswagen**. Materská značka rovnomenného koncernu totiž pri príležitosti predstavenia konceptu [ID.LIFE](https://www.autoviny.sk/novinky/122811/vw-id-life-od-jozefa-kabana-ukazuje-ako-bude-vyzerat-segment-malych-elektrickych-aut-do-20-tisic-euro-za-4-roky) jasne definovala svoje plány s malými autami. ### Posledná na platforme MEB **Aj keď elektrická Fabia je ešte pomerne vzdialená, už teraz je zrejmé, že pôjde pravdepodobne o jeden z posledných modelov značky postavený na modulárnej platforme MEB**. Tá bude totiž v budúcnosti nahradená modernejšou verziou s označením SSP. Kapacita batérie a dojazd malého elektromobilu je nateraz veľkou neznámou. Avšak je možné, že v priebehu najbližších rokov príde k stlačeniu ceny batérií a tým pádom by sa elektrická verzia Fabie mohla tešiť veľkej popularite.

TEST: Zobrali sme Škodu Enyaq Sportline iV 80x na dovolenku k moru. Týždeň nám ukázal, že ide o plnohodnotné auto a nie o brzdu ciest + dáta

Je leto, tak prečo si nevyraziť k moru a pritom nevyvrátiť všetky mýty odporcov elektromobility. Presne to sme sa rozhodli urobiť pri našom výlete Škodou Enyaq Sportline iV 80x do chorvátskeho mesta Pula.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.