Je to oficiálne! Prichádzajú nové čínske automobilky ORA a WEY, prinesú zvlášť zaujímavé modely

Plug-in hybridné SUV s elektrickým dojazdom až 150 km či retro hatchback s nápadným dizajnom. Značky Wey a Ora prinesú vskutku atraktívne modely áut.
Vydané  Text: 
### Dve nové čínske automobilky v Európe: ORA a WEY **Čínsky automobilový gigant Great Wall**, jeden zo šiestich najväčších výrobcov automobilov v krajine, uzatvoril strategické partnerstvo s najväčšou európskou skupinou predajcov áut **Emil Frey** na distribúciu značiek Ora a Wey. O téme informoval [Automotive News Europe](https://europe.autonews.com/automakers/great-wall-partners-emil-frey-distribute-wey-ora-brands). **Automobilka Great Wall** oznámila svoju expanziu do Európy už na minuloročnom autosalóne v Mníchove, odvtedy pripravuje svoj vstup do Nemecka, svojho prvého trhu v Európe. Neskôr budú nasledovať ďalšie krajiny. V novembri Great Wall otvoril svoje európske sídlo v Mníchove ako súčasť svojho plánu expandovať v regióne. Automobilka uviedla, že v mníchovských pobočkách plánuje zamestnať 300 ľudí. Great Wall sa rozhodla pre Emila Freya po tom, čo si uvedomila, že partnerstvo ponúkne európskemu nováčikovi značné výhody oproti zriadeniu vlastnej predajnej a servisnej siete, uviedli zdroje blízke spoločnosti v správe od [Automobilwoche](https://www.automobilwoche.de/bc-online/vertrieb-von-ora-und-wey-soll-im-vierten-quartal-deutschland-beginnen) . Prostredníctvom partnerstva získavajú značky Great Wall prístup k rozsiahlemu predaju, servisu a obchodu s náhradnými dielmi Frey v Európe. V Nemecku ponúka Emil Frey v súčasnosti 28 značiek; od Abarth po Volvo, pričom v portfóliu sú zastúpené takmer všetky známe značky. Na Slovensku Emil Frey pôsobí ako výhradný dovozca značiek Peugeot, Citroen, DS a Opel. Odhadované tržby Emila Freya vo výške 13 miliárd eur z 555 000 predajov nových a ojazdených vozidiel v minulom roku ho posunuli ďaleko pred druhú skupinu v rebríčku najväčších európskych skupín predajcov, americkú Penske Automotive. ### SUV aj nápadný kompakt Predaj prvého automobilu v rámci tejto spolupráce sa dokonca v Nemecku spustí ešte tento rok v jeho poslednom štvrťroku. Ide o elektrické kompaktné vozidlo **Ora Funky Cat** ([oficiálny web](https://uk.ora-eu.com/)) s nápadným retro dizajnom a dojazdom na úrovni 310 kilometrov.
Elektromobil ORA FUNKY CAT sa už predáva v UK, teraz nasleduje Nemecko.
Druhým modelom v predaji bude **plug-in hybridné SUV** **Wey Coffee 01**, takisto spočiatku v Nemecku ([oficiálny web](https://wey-eu.com/de/en/coffee01.html)). Ide o bezmála päťmetrové SUV s rázvorom náprav 2 910 mm, systémovým výkonom až 350 kW a silou pohonu až 847 Nm. To, čo ale zaujme ešte viac, je dojazd na elektrický pohon na úrovni prekvapivých 150 km – a to už vraj podľa metodiky WLTP. Na trhu dnes nepoznáme plug-in hybrid schopný prejsť takúto porciu kilometrov len na elektrinu.
Plug-in hybridné SUV WEY COFFEE 01 dosahuje max. výkon pohonu až 350 kW a elektrický dojazd 150 km. Ďalšie stovky kilometrov potom prejde s benzínovým motorom.
Interiér SUV WEY COFFEE 01. Všimnite si bezrámový stredový displej, vyhradený ovládací panel klimatizácie a vysoko položenú páku automatickej prevodovky.
Obe spoločnosti v súčasnosti vedú „intenzívne rozhovory“ o rozšírení strategickej spolupráce pre obe značky na ďalšie dôležité trhy v Európe. Veríme, že sa aspoň Wey dostane na Slovensko, keďže je z dvojice značiek tá prémiovejšia, dajme tomu „kvalitnejšia“. ### Európa je pre Čínu lukratívny obchodný priestor Podľa údajov berlínskeho analytika Matthiasa Schmidta bolo minulý rok 16 percent z 1,2 milióna elektromobilov predaných v západnej Európe dodaných z Číny. Na Slovensku si to ešte tak veľmi neuvedomujeme, ale **expanzia čínskych automobilov na starom kontinente** sa skutočne rozbehla už pred rokmi, hoci nie tak prvoplánovo, ako by sme sa mohli domnievať. Čísla z minulého roka zahŕňajú modely Tesla Model 3 a Model Y vyvážané zo závodu spoločnosti v Šanghaji spolu s modelmi Dacia Spring a BMW iX3 tiež vyrábanými v Číne. Očakáva sa, že počet čínskych značiek predávajúcich v Európe dosiahne v roku 2022 dvojnásobné čísla, keďže sa snažia presadiť to, čo považujú za kľúčovú výhodu: dôraz na elektrické vozidlá, ktoré vyvíjajú dlhšie a neboja sa s nimi experimentovať.







Inzercia