Advertisement

Advertisement

Po 30 rokoch končí éra francúzskych MPV! Citroën zastavuje výrobou modelu Grand C4 SpaceTourer

Ľudia sa vyjadrili jasne – chcú SUV.
Vydané  Text: 


Advertisement
**Láska Európanov k viacúčelovým vozidlám kategórie MPV je dnes už len vzdialenou spomienkou.** Nárast popularity modelov SUV prinútil výrobcov automobilov prispôsobiť svoju ponuku novým trendom na trhu. Citroën nezašiel tak ďaleko, aby povedal, že SUV v podstate zabilo celý segment rodinných áut, avšak každému je jasné, čo mali týmto vyjadrením na mysli: *„zmeny očakávaní v oblasti modernosti, štýlu a použitia odvrátili zákazníkov od modelov MPV.“* Po takmer 30 rokoch opúšťa francúzska automobilka segment rodinných MPV, **ukončenie výroby posledného modelu Grand C4 SpaceTourer je naplánované na začiatok júla.** Citroën predával modely MPV už od roku 1994. K prvým môžeme zaradiť model Evasion, z ktorého sa predalo viac ako 120 000 kusov. Väčší model C8 prišiel v roku 2002 a v ponuke sa udržal celých 12 rokov, do dôchodku odišiel v júni 2014 po 150 000 predaných kusoch. **Bola to však Xsara Picasso, ktorá spôsobila explóziu segmentu MPV, pričom hneď po predstavení v roku 1999 sa predalo najmenej 180 000 vozidiel.** Francúzska automobilka si tento model nechala vo svojom portfóliu až do roku 2012, celkovo sa jej podarilo predať ohromných 1,76 milióna vozidiel.
Pokiaľ ide o Grand C4 SpaceTourer, jeho korene siahajú do roku 2006, keď bol uvedený na trh pôvodný model C4 Picasso. **Druhá generácia sa ukázala v roku 2013 spoločne s delenými svetlometmi, ktoré sa stali charakteristickým dizajnovým prvkom novodobých Citroënov.** Začiatkom roka 2018 zmenila svoj názov na C4 SpaceTourer, čo ovplyvnilo aj väčšiu verziu s názvom Grand C4 SpaceTourer. Kratší päťmiestny model to vzdal v roku 2020 a teraz prišiel rad aj na sedemmiestne MPV.
Najlepším rokom pre Citroën z hľadiska dopytu po MPV bol rok 2007, keď značka kombinovane predala 115 000 kusov Xsary Picasso a 215 000 kusov C4 Picasso. **Náhradou za klasické MPV sú dnes osobné dodávky Berlingo a SpaceTourer.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.
  • FIREMNÉ AUTO

    Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla

  • Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.