Prezidentská kancelária má nový plug-in hybrid, KIA Ceed Sportswagon

Prezidentská kancelária má záujem stať sa prvou klimaticky neutrálnou verejnou inštitúciou na Slovensku do roku 2030.
Vydané  Text: 

### Novinka vo vozovom parku prezidentskej kancelárie Značka Kia poskytla Kancelárii prezidenta Slovenskej republiky nové kombi KIA Ceed Sportwagon s plug-in hybridným pohonom. Ide o typ pohonu, ktorý kombinuje spaľovací motor s ďalším elektrickým. Palivom je tak benzín, ale aj elektrina, pričom vstavaný akumulátor dokáže poháňať kompaktné kombi na trase s dĺžkou asi do 60 kilometrov. Za predpokladu, že sa toto vozidlo bude pravidelne nabíjať káblom, bude schopné prejsť **značnú časť v meste najazdených kilometrov bez lokálnych emisií** oxidu uhličitého – benzínový motor sa totiž vôbec nemusí zapínať. Keď sa **trakčný akumulátor s kapacitou 8,9 kWh** vybije, vodič má možnosť jazdiť s 1,6-litrovým benzínovým motorom, pričom celková spotreba počas bežnej prevádzky sa môže pohybovať na úrovni okolo **troch či dokonca dvoch litrov na 100 kilometrov**. Alternatívne si môže vodič vybrať, že bude jazdiť len s pomocou benzínového motora a ušetriť si tak energiu v batérii na vhodnejšiu chvíľu. **Nabíjanie plug-in hybridu** je potom možné buď káblom, ktorý sa pripája k bežnej elektrickej sieti s napätím 230 voltov či do nabíjacej stanice pre elektromobily, alebo princípom automatickej rekuperácie pri spomaľovaní. Na domácej sieti sa batéria nabije za niekoľko hodín, čo v prípade plug-in hybridov nie je problém – **elektrické autá sa totiž nabíjajú vtedy, keď sa nepoužívajú**, čo je väčšina z času existencie vozidla. Navyše, aby sa používal plug-in hybridný systém pohonu, nie je potrebné mať batériu nabitú na 100 percent. ### Prečo plug-in hybrid? Pre Kanceláriu prezidenta SR sú autá s **plug-in hybridným pohonom voľbou z rozumu**, pretože na jednej strane umožňuje jazdu bez emisií, na druhej strane v prípade potreby nie sú limitované obmedzenou kapacitou a časom nabíjania akumulátora. *Cieľom projektu Kancelárie prezidenta SR „Zelená kancelária 2030“ je stať sa prvou klimaticky neutrálnou verejnou inštitúciou na Slovensku do roku 2030. Na základe konkrétneho výpočtu uhlíkovej stopy v roku 2020 má ambíciu znížiť emisie úradu do roku 2030 resp. vykompenzovať tie vypúšťané emisie, ktoré sa nedajú inak znížiť napríklad v dôsledku leteckej dopravy*, uvádza tlačová správa značky Kia. Napriek tomu, že Kia Ceed SW PHEV nepatrí k športovým vozidlám a ani nemá ambície tváriť sa ako výkonnostné kombi, ponúka **kombinovaný výkon pohonného systému 104 kW **(141 k) a **krútiaci moment 240 Nm**. Samotný **benzínový motor 1,6 GDi bez preplňovania** pritom dosahuje výkon do 72 kW (97 k). Môže sa to zdať ako slabšia hodnota, ale z našej osobnej skúsenosti z redakčného testu sme si odniesli rozhodne pozitívne dojmy. Má síce ďaleko od takého ProCeedu či dokonca Stingera GT, avšak na bežné jazdenie s dôrazom na dynamiku v mestských rýchlostiach a jazdný komfort na diaľnici je Ceed SW PHEV dobrou voľbou. **Cenníková cena plug-in hybridu KIA Ceed SW PHEV je 33 990 eur** za výbavu GOLD a 37 590 eur za vrcholovú výbavu PLATINUM. Silným argumentom v prospech kúpy je najmä záruka 7 rokov/150 000 km, z toho prvé tri roky bez obmedzenia kilometrov, a tiež rovnaká záruka na akumulátor – podľa automobilky počas tejto doby neklesne kapacita pod 70 percent pôvodnej hodnoty.

Test Kia Ceed SW PHEV: 1300 km za 3,2 litra benzínu je reálny výsledok jázd

Plug-in hybridná Kia Ceed SW je zhmotnením všetkého, čo chceme od poriadneho auta. Má veľký kufor, dobré jazdné vlastnosti, priaznivú cenu a úžasne nízku spotrebu.

**Marián Hoffer, generálny riaditeľ Kia Sales Slovakia**, pri tejto príležitosti uviedol: „*Som veľmi rád, že sme mohli poskytnúť Kancelárii prezidenta SR vozidlo, ktoré je vyrobené v našom žilinskom závode Kia Slovakia. Obľúbený model Kia Ceed Sportswagon vo verzii PHEV je alternatívou k modelu s konvenčným motorom. Dojazdová vzdialenosť na čisto elektrický pohon je cca 60 kilometrov. To znamená, že väčšina každodenných jázd sa dá absolvovať na elektrický pohon. Kia sa rovnako veľmi zodpovedne stavia k otázke udržateľnosti a ochrany životného prostredia. Do roku 2035 v rámci dlhodobých plánov by chcela skompletizovať elektrifikovanú zostavu svojich modelov*.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.