Táto štatistika sa Bruselu páčiť nebude! Ľudia začali kupovať lacnejšie modely áut, na drahé elektromobily jednoducho nemajú

Najpredávanejšie autá sú zároveň aj tie najlacnejšie, ktoré si môžete na trhu kúpiť!
Vydané Text: 
**Dacia Sandero sa po prvýkrát od svojho uvedenia v roku 2008 stala najpredávanejším autom v Európe**. Medziročne si tento malý hatchback polepšil o 6%, čo mu stačilo na to, aby sa usadil na prvom mieste v predajoch. Konkrétne bolo za mesiac júl zákazníkom v Európe odovzdaných 967 830 nových áut. V rovnakom období v minulom roku bolo predaných až 1,27 milióna nových áut. **Za mesiac júl 2021 bolo v Európe dodaných až 20 446 nových Dacií Sandero. Na druhom mieste je s medziročným poklesom až 37% Volkswagen Golf. Ten si zakúpilo 19 425 zákazníkov.** Zároveň ide aj o najväčší medziročný pokles v prvej desiatke najpredávanejších áut. **Prvú trojicu uzatvára Toyota Yaris**, ktorá sa najmä v západnej Európe teší veľkej obľube. Medziročne si Yaris polepšil o 3% s celkovým množstvom predaných kusov 18 858. **Najväčším medziročným skokanom v predajoch je nový Hyundai Tucson**, ktorý si medziročne polepšil o 39% na celkových 14 883 predaných kusov. **Darilo sa taktiež au Volkswagenu T-Cross**, ktorý si našiel miesto v garáži u 14 170 nových majiteľov. Ide o medziročný nárast o 12%. Zaujímavé na štatistike najpredávanejších áut v Európe je najmä zloženie. **Do TOP 10 sa dostali prevažne dostupné automobily s cenovkou začínajúcou pod hranicou 20 000 eur.** Na vrchole rebríčka sa pritom umiestnil hatchback, ktorý dokonca podlieza hranicu 10 000 eur. Lacné autá tento rok dominujú v rebríčku vďaka pomerne viditeľnému úpadku drahších modelov neprémiových značiek.
### DEFORMÁCIA TRHU Do prvej desiatky sa nedostali elektromobily ani plug-in hybridy, ktoré svojou základnou cenovkou stále nepodliezajú hranicu 30 000 eur. Predaj elektrifikovaných vozidiel však medziročne stúpol. **Môže za to predovšetkým rozširujúca sa ponuka modelov na elektrický pohon aj politicky vyvíjaný tlak na obyvateľov či firmy,** ktoré s ohľadom na dodržiavanie emisných limitov investujú do vozidiel s alternatívnym pohonom. Predpokladáme, že politická deformácia trhu bude naďalej pokračovať s preferovaním elektrických vozidiel. **S neustále sprísňujúcou sa emisnou legislatívou a pribúdajúcimi zákazmi pre spaľovacie vozidlá tak pravdepodobne čoraz viac motoristov uprednostní práve batériové modely.** Nárast predajov v má však pre automobilky v tomto smere horkosladkú príchuť. Výrobcovia priznávajú, že elektromobily dnes predávajú pod výrobné náklady a na každom predanom aute strácajú tisíce eur. **Sú však dôležitým faktorom pri znižovaní flotilových emisií, ktorých dodržiavanie im umožňuje naďalej predávať klasické spaľovacie autá.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.