**Dacia Sandero sa po prvýkrát od svojho uvedenia v roku 2008 stala najpredávanejším autom v Európe**. Medziročne si tento malý hatchback polepšil o 6%, čo mu stačilo na to, aby sa usadil na prvom mieste v predajoch. Konkrétne bolo za mesiac júl zákazníkom v Európe odovzdaných 967 830 nových áut. V rovnakom období v minulom roku bolo predaných až 1,27 milióna nových áut.
**Za mesiac júl 2021 bolo v Európe dodaných až 20 446 nových Dacií Sandero. Na druhom mieste je s medziročným poklesom až 37% Volkswagen Golf. Ten si zakúpilo 19 425 zákazníkov.** Zároveň ide aj o najväčší medziročný pokles v prvej desiatke najpredávanejších áut. **Prvú trojicu uzatvára Toyota Yaris**, ktorá sa najmä v západnej Európe teší veľkej obľube. Medziročne si Yaris polepšil o 3% s celkovým množstvom predaných kusov 18 858.
**Najväčším medziročným skokanom v predajoch je nový Hyundai Tucson**, ktorý si medziročne polepšil o 39% na celkových 14 883 predaných kusov. **Darilo sa taktiež au Volkswagenu T-Cross**, ktorý si našiel miesto v garáži u 14 170 nových majiteľov. Ide o medziročný nárast o 12%.
Zaujímavé na štatistike najpredávanejších áut v Európe je najmä zloženie. **Do TOP 10 sa dostali prevažne dostupné automobily s cenovkou začínajúcou pod hranicou 20 000 eur.** Na vrchole rebríčka sa pritom umiestnil hatchback, ktorý dokonca podlieza hranicu 10 000 eur. Lacné autá tento rok dominujú v rebríčku vďaka pomerne viditeľnému úpadku drahších modelov neprémiových značiek.
### DEFORMÁCIA TRHU
Do prvej desiatky sa nedostali elektromobily ani plug-in hybridy, ktoré svojou základnou cenovkou stále nepodliezajú hranicu 30 000 eur. Predaj elektrifikovaných vozidiel však medziročne stúpol. **Môže za to predovšetkým rozširujúca sa ponuka modelov na elektrický pohon aj politicky vyvíjaný tlak na obyvateľov či firmy,** ktoré s ohľadom na dodržiavanie emisných limitov investujú do vozidiel s alternatívnym pohonom.
Predpokladáme, že politická deformácia trhu bude naďalej pokračovať s preferovaním elektrických vozidiel. **S neustále sprísňujúcou sa emisnou legislatívou a pribúdajúcimi zákazmi pre spaľovacie vozidlá tak pravdepodobne čoraz viac motoristov uprednostní práve batériové modely.**
Nárast predajov v má však pre automobilky v tomto smere horkosladkú príchuť. Výrobcovia priznávajú, že elektromobily dnes predávajú pod výrobné náklady a na každom predanom aute strácajú tisíce eur. **Sú však dôležitým faktorom pri znižovaní flotilových emisií, ktorých dodržiavanie im umožňuje naďalej predávať klasické spaľovacie autá.**
Inzercia
Inzercia
AUTOVINY.SK » Aktuality » Táto štatistika sa Bruselu páčiť nebude! Ľudia začali kupovať lacnejšie modely áut, na drahé elektromobily jednoducho nemajú
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!