Tieto lacné autá vás zruinujú! 5 ojazdených modelov, kde sa oprava prevodovky rovná cene celého auta

Mnohí hľadajú lacné auto na bazári, no väčšinou na to tvrdo doplatia. Toto je 5 ojazdených modelov, ktorých opravy prevyšujú ich cenu a ktoré vás zaručene zruinujú.

Slovné spojenie „lacné auto“ znie pre mnohých ľudí, ktorí hľadajú ojazdený model na cesty po meste, dochádzanie do práce alebo pre prvého vodiča v rodine, ako lákavá ponuka. Sekundárny trh je plný vozidiel s cenou okolo 3 000 eur. Existujú však modely, pri ktorých platí jedno kruté pravidlo, a to, že nízka cena automaticky dobrú hodnotu za peniaze.

Existuje totiž kategória áut, ktoré spočiatku stoja smiešne málo, no po roku alebo dvoch náklady na ich opravu prekonajú ich kúpnu cenu. Odborníci zostavili zoznam piatich takýchto vozidiel, ktoré sa tešia záujmu na bazári, ale ich majitelia to neskôr ľutujú kvôli extrémne drahým a častým poruchám. Ak sa práve chystáte kúpiť niektorý z týchto modelov, mali by ste si prepočítať, či sa vám táto „úspora“ skutočne oplatí.

1. Chevrolet Aveo (T200 / T250, 2005–2011)

Mnohí hľadajú lacné auto na bazári, no väčšinou na to tvrdo doplatia. Toto je 5 ojazdených modelov, ktorých opravy prevyšujú ich cenu a ktoré vás zaručene zruinujú.

Chevrolet Aveo patrí medzi modely, ktorých popularita síce klesá, ale nízka cena neustále láka nových kupujúcich. Modely z rokov 2005 až 2011 kúpite za cenu 3 000 až 4 000 eur.

Typické problémy, ktoré vás zruinujú: Hlavným problémom je príliš slabý podvozok a nekvalitné komponenty. Po prekročení hranice 100 000 – 120 000 km sa objavujú drahé poruchy ako klepanie prevodovky, porucha tlmičov, senzorov ABS a alternátora. Celkové náklady na opravu za 2-3 roky môžu presiahnuť polovicu ceny auta, navyše niektoré náhradné diely sú nedostatkovým tovarom a ak ich nájdete, sú predražené.

2. Fiat Punto / Grande Punto (2005–2012)

Mnohí hľadajú lacné auto na bazári, no väčšinou na to tvrdo doplatia. Toto je 5 ojazdených modelov, ktorých opravy prevyšujú ich cenu a ktoré vás zaručene zruinujú.

Fiat Punto alebo Grande Punto často láka svojou extrémne nízkou cenou, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 2 500 až 4 000 eur. V prevádzke sa však stáva poriadnou, opakujúcou sa bolesťou hlavy.

Typické problémy, ktoré vás zruinujú: Jedným z najčastejších problémov je porucha riadenia, ktorého oprava stojí asi 400 eur. K tomu sa často pridávajú chyby v zložitom elektrickom systéme a problémy s manuálnou prevodovkou. Opravy elektriky sa môžu vyšplhať až na 800 eur, čo je pri cene auta tretina jeho trhovej hodnoty.

3. Renault Laguna II (2001–2007)

Mnohí hľadajú lacné auto na bazári, no väčšinou na to tvrdo doplatia. Toto je 5 ojazdených modelov, ktorých opravy prevyšujú ich cenu a ktoré vás zaručene zruinujú.

Renault Laguna II má povesť na trhu ako pohodlné, ale veľmi „rozmarné“ auto. Kúpite ho za 2 500 až 3 500 eur.

Typické problémy, ktoré vás zruinujú: Najväčšou nevýhodou je nadmerná zložitosť elektroniky, ktorá v týchto modeloch často zlyháva. Poškodenie riadiacej jednotky motora, vstrekovacieho systému alebo turbíny môže ľahko stáť až 1000 eur, čo je pri aute za 3 000 eur doslova katastrofa. Auto sa rýchlo znehodnocuje a náklady aj na bežné väčšie opravy niekedy presiahnu polovicu jeho zostatkovej ceny.

Článok končí na nasledujúcej strane
Strana 1 / 2





Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!