Tieto lacné autá vás zruinujú! 5 ojazdených modelov, kde sa oprava prevodovky rovná cene celého auta
4. Peugeot 307 (2001–2008)
Peugeot 307 sa často kupuje kvôli jeho dostupnej cene (3 000 – 4 500 eur) a relatívne modernému dizajnu. No po 2-3 rokoch sa väčšina majiteľov stretáva s vážnymi, opakujúcimi sa problémami.
Typické problémy, ktoré vás zruinujú: Slabé odpruženie a podvozok neznesú horšie cesty a elektrický systém spojený s prevodovkou má extrémne krátku životnosť. V dôsledku toho je majiteľ nútený každoročne minúť na opravy 1000 a viac eur. Tieto neustále drobné poškodenia, ktoré sa hromadia vo veľkom množstve, spôsobujú, že auto doslova „žerie“ peniaze bez viditeľného konca.
5. Opel Vectra C (2002–2008)
Opel Vectra C vyzerá za svoju cenu (3 000 – 4 000 eur) ako atraktívny sedan strednej triedy, no mnohí majitelia sa potýkajú s drahými problémami, ktoré prevyšujú jej cenu.
Typické problémy, ktoré vás zruinujú: Vodiči sa často stretávajú s poruchami automatickej prevodovky, náročnými opravami palivového systému (najmä pri dieselových verziách) a predčasným opotrebovaním podvozku. K tomu sa pripočítajú nie najnižšie ceny náhradných dielov, čo vedie k tomu, že celkové náklady na opravu za 2-3 roky môžu veľmi ľahko presiahnuť cenu auta v čase kúpy.
Odporúčanie
Ak hľadáte lacné auto, nezameriavajte sa len na kúpnu cenu. Vždy si preverte spoľahlivosť, dostupnosť a cenu náhradných dielov. Pri modeloch, ako sú tieto, platí viac než kdekoľvek inde, že „nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali lacné veci“. Vyhnite sa žrútom peňazí a radšej investujte do drahšieho, ale spoľahlivejšieho modelu, ktorý vás nezruinuje v servise.
Čítajte ďalej
Autá ma sprevádzajú už od detstva – začalo to otcovou garážou a pokračovalo cez testy, rozhovory a nekonečné hodiny strávené za volantom (aj klávesnicou). Dnes som šéfredaktorkou portálu Autoviny.sk a stále si myslím, že najlepší zvuk je ten, ktorý ide spod kapoty. Aj články by mali byť dobré ako niektoré autá – musia mať tempo, rytmus, pointu… a ak zanechajú stopu, o to lepšie. A hoci mám slabosť pre poriadny osemvalec, viem sa nadchnúť aj pre elektromobil. Ale musí byť naozaj dobrý!























