Končí Android Auto aj Apple CarPlay: Významná automobilka ich ruší vo všetkých autách

Motoristi nemajú radosť, že v nových vozidlách končí Android Auto a systém od Apple, no nemajú na výber. Ďalší výrobcovia môžu nasledovať tento príklad, ak sa zmena osvedčí.
končí Android Auto

Americký automobilový gigant General Motors (GM) oznámil odvážny krok. V jeho budúcich vozidlách úplne končí Android Auto aj Apple CarPlay. Namiesto týchto dvoch technológií prinesie vlastnú softvérovú platformu, ktorá má zjednotiť digitálne prostredie naprieč všetkými modelmi značky.

Podľa informácií portálu The Verge, ktoré potvrdila generálna riaditeľka GM Mary Barra, sa zmena dotkne všetkých nových vozidiel a druhov pohonu, nielen elektromobilov. Doteraz sa totiž predpokladalo, že Apple CarPlay a Android Auto skončia len v prípade elektrických modelov koncernu. GM však plánuje do roku 2028 prejsť na nový softvér, ktorý má vodičom ponúknuť rovnaké používateľské prostredie bez ohľadu na značku smartfónu.

Nová éra v autách GM, končí Android Auto

Tradičné zrkadlenie obrazovky mobilu na displeji auta vďaka Android Auto a Apple CarPlay nahradí vlastný infotainment systém od GM. Ten bude využívať technológie od Googlu, konkrétne asistenta umelej inteligencie Gemini a natívne aplikácie vyvíjané v spolupráci s partnermi. Cieľom GM je vraj vytvoriť platformu, ktoré ponúkne rýchle aktualizácie a bude úzko prepojená so senzormi vozidla.

Android Auto

Ilustračná fotka

Automobilka chce vďaka tomu očividne získať väčšiu kontrolu nad používateľskými dátami a možnosť ponúkať vlastné predplatné či softvérové služby. Pre koncern to znamená potenciálne miliardové príjmy, keďže softvér sa stáva čoraz dôležitejšou súčasťou automobilového biznisu.

Šoféri vyjadrujú nespokojnosť

Rozhodnutie GM o tom, že končí Android Auto a Apple CarPlay v nových vozidlách, vyvolalo medzi motoristami rozporuplné reakcie. Tieto systémy patria k najobľúbenejším funkciám moderných áut. Podľa prieskumu Edison Research ich používa až 83 percent amerických vodičov. Mnohí oceňujú ich jednoduchosť, spoľahlivosť a integráciu známych aplikácií ako Google Maps, Spotify či Apple Music.

Odklon od týchto platforiem vnímajú zákazníci nateraz skepticky. GM však presviedča, že jeho nový ekosystém ponúkne rovnaký komfort, vyššiu bezpečnosť a viac možností personalizácie.

telefón

Budú nasledovať ďalšie automobilky?

General Motors nie je jediný výrobca, ktorý sa vydal touto cestou. Viaceré automobilky už experimentujú s vlastnými digitálnymi platformami, aby sa zbavili závislosti od technologických gigantov. V budúcnosti môže kľudne aj ďalší z veľkých hráčov oznámiť, že i v jeho nových modeloch končí Android Auto a Apple CarPlay.

Situáciu v súvislosti s autami GM bude určite sledovať konkurencia. Zatiaľ nie je jasné, ako vodiči prijmú nový softvér bez podpory svojich obľúbených mobilných aplikácií v podobe, na akú si už zvykli. Práve to bude zaujímať mnohých výrobcov.