Nissan Qashqai dostane zaujímavý hybridný pohon, ktorý nemusíte nabíjať! Poznáme detaily:

Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER. Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER. Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza v elektrických vozidlách. **Jedná sa o funkčné riešenie, ktoré kombinuje plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potreby nabíjania.** Najzaujímavejším prvkom systému e-POWER je to, že **benzínový motor slúži iba na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom.** To znamená, že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie k vynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu. Podobný princíp pohonu dnes môžeme nájsť napríklad aj v Honde Jazz.
Systém e-POWER už bol nejaký čas dostupný pre zákazníkov v Japonsku, na starý kontinent sa však dostane s niekoľkými vylepšeniami. Kým systém e-POWER bol v prípade japonského modelu Note vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, **pre európsky trh dostane Qashqai 1,5-litrový benzínový motor s konečným výkonom na úrovni 140 kW (190k) a krútiacim momentom 330 Nm.** Z elektrického Leafu si nový Qashqai s pohonom e-POWER vypožičia funkciu jazdy s „jedným pedálom“. Ide o režim e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať a spomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora až pri 90% jazdných situácií.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.