Nissan Qashqai dostane zaujímavý hybridný pohon, ktorý nemusíte nabíjať! Poznáme detaily:

Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER. Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa… Prečítať celé
Vydané Text: 
Posledná verzia kompaktného SUV bude k dispozícii nielen s benzínovým motorom 1,3 DIG-T vybaveným technológiou mild hybridného pohonu, ale pre Európu predstavuje aj novú technológiu e-POWER. Tento hybridný systém sa skladá z vysokovýkonnej batérie a pohonnej jednotky integrovanej s benzínovým motorom vybaveným variabilným kompresným pomerom svýkonom 157k, generátorom elektrickej energie, meničom napätia a elektromotorom s výkonom 140kW podobnej veľkosti a výkonu, aký sa nachádza v elektrických vozidlách. **Jedná sa o funkčné riešenie, ktoré kombinuje plynulé lineárne zrýchlenie charakteristické pre elektromobil, ale bez potreby nabíjania.** Najzaujímavejším prvkom systému e-POWER je to, že **benzínový motor slúži iba na výrobu elektrickej energie, zatiaľ čo kolesá sú výlučne poháňané elektromotorom.** To znamená, že spaľovací motor môže vždy bežať v optimálnych otáčkach a zaťažení, čo vedie k vynikajúcej spotrebe paliva a nižším emisiám CO2 v porovnaní s tradičným typom pohonu. Podobný princíp pohonu dnes môžeme nájsť napríklad aj v Honde Jazz.
Systém e-POWER už bol nejaký čas dostupný pre zákazníkov v Japonsku, na starý kontinent sa však dostane s niekoľkými vylepšeniami. Kým systém e-POWER bol v prípade japonského modelu Note vybavený 1,2-litrovým benzínovým motorom, **pre európsky trh dostane Qashqai 1,5-litrový benzínový motor s konečným výkonom na úrovni 140 kW (190k) a krútiacim momentom 330 Nm.** Z elektrického Leafu si nový Qashqai s pohonom e-POWER vypožičia funkciu jazdy s „jedným pedálom“. Ide o režim e-Pedal, pri ktorom vodiči môžu akcelerovať a spomaľovať iba pomocou pedálu akcelerátora až pri 90% jazdných situácií.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.