Auto, ktoré vzbudzuje rešpekt! Mitsubishi L200 sa v teréne nezastaví pred ničím:

Ak potrebujete vozidlo, ktoré svoju prácu vykoná bez zaváhania a bez ohľadu na to, či sa jedná o prevoz dreva alebo terénnu expedíciu, tak vás viac než výber farebných odtieňov alebo čalúnenie zaujímajú úplne iné vlastnosti. Chcete, aby ste sa na svoje auto vedeli spoľahnúť aj v tých najnáročnejších situáciách. Pri rozhodovaní tak zvyčajne rozhodujú skúsenosti a dlhá… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Ak potrebujete vozidlo, ktoré svoju prácu vykoná bez zaváhania a bez ohľadu na to, či sa jedná o prevoz dreva alebo terénnu expedíciu, tak vás viac než výber farebných odtieňov alebo čalúnenie zaujímajú úplne iné vlastnosti. Chcete, aby ste sa na svoje auto vedeli spoľahnúť aj v tých najnáročnejších situáciách. Pri rozhodovaní tak zvyčajne rozhodujú skúsenosti a dlhá história, akú ponúka aj Mitsubishi L200. **Len málokto vie, že japonský pick-up má za sebou už 40-ročnú históriu, počas ktorej sa predalo viac než 4,7 milióna vozidiel.** Ešte zaujímavejšie je, že veľké množstvo z predaných áut aj po rokoch brázdi naše cesty. Z toho plynie veľké ponaučenie pre automobilku, a preto ku každej modernizácii pristupuje veľmi opatrne v zmysle „čo funguje, netreba meniť.“ Aj preto Mitsubishi L200 šiestej generácie prináša kozmetické zmeny a viac praktických prvkov v podobe vyššie položenej kapoty (+40 mm) pre lepší výhľad dopredu, spodná časť nárazníkov je po novom výraznejšia a umožňuje predný nájazdový uhol plných 30° a zadný nájazdový uhol 22°. Prejazdový uhol predstavuje 24°. Širšie nášľapné prahy po bokoch zase umožňujú ľahšie nastupovanie do vozidla.
Medzi funkčné výhody a vynikajúce úžitkové vlastnosti novej L200 patrí fakt, že aj naďalej zostáva v kategórii „5-metrový pick-up“ a nová šiesta generácia je iba o 2 cm dlhšia **so zachovaným najmenším polomerom otáčania v triede iba 5,9 m,** čo má pozitívny vplyv na parkovanie a manévrovanie. Ložná plocha, ktorá pojme až 1 tonu nákladu, má dĺžku 1 520 mm, čo predstavuje 29% celkovej dĺžky vozidla. Nová L200 odvezie príves s hmotnosťou 3,1 tony. Napriek opatrnosti a veľkému dôrazu na funkčnosť nemôžeme nový pick-up označiť za sparťanský. Do popredia prichádzajú aj technológie v podobe Full LED svetlometov, vďaka ktorým bude mať vodič lepší prehľad pri prejazde terénom v noci. Navyše ich umiestnenie vysoko nad cestou pomáha chrániť pred poškodením a blatom. **Lepšia je tiež úroveň vnímanej kvality interiéru vďaka lepším predným sedadlám, väčšieho použitia mäkkých materiálov,** prístrojového panelu s výraznými ukazovateľmi, vylepšenými úložnými priestormi a novými USB portami vpredu aj vzadu. Nová je aj solídne spracovaná stredová konzola s lepším rozmiestnením ovládacích prvkov.
### Nové srdce Japonská spoľahlivosť sa tradične prenáša aj pod prednú kapotu. Vznetový motor s objemom 2,268 DI-D **s výkonom 110 KW (150 koní) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm spolupracuje s novou šesťstupňovou automatickou alebo manuálnou prevodovkou.** Motor spĺňa najprísnejšiu emisnú normu EURO 6d-TEMP. Za účelom zníženia emisií bol v novej L200 použitý systém čistenia výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny (AdBlue) na zníženie úrovne emisií NOx.
Inovovaná konštrukcia celohliníkového štvorvalca 16v s dvoma vačkovými hriadeľmi a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva typu common rail s novou generáciou vstrekovačov a nízkym kompresným pomerom, vyvinutá špeciálne pre novú L200, sa pýši výrazným znížením trecích síl pohyblivých dielov a zároveň zásadným zlepšením odozvy sústavy vstrekovania. To prináša nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie a nižšiu mechanickú hlučnosť. Znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa sa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozpätí otáčok. ### Vyhrabe sa z problémov Už viac ako 80 rokov sa automobilka Mitsubishi Motors venuje vývoju a výrobe vozidiel s pohonom 4WD. Pohon všetkých štyroch kolies a Mitsubishi L200 neodmysliteľne patria k sebe. **Okrem možnosti prepínania medzi pohonom jednej alebo oboch náprav počas jazdy, dokáže (ako jediný na trhu) kombinovať stály pohon 4WD na spevnenom povrchu** a zároveň stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne. Súčasťou systému je uzávierka medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje mimoriadne schopnosti pri jazde v teréne.
Keď nie je zaradená uzávierka medzinápravového diferenciálu, **L200 využíva samosvorné schopnosti medzinápravového diferenciálu Torsen LSD,** ktorý je jeho súčasťou, a ktorý veľmi citlivo reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v režime 4H, keď prispieva k výbornej ovládateľnosti a ľahkej jazde na najrôznejších povrchoch, od kvalitného asfaltu až po ťažké terénne úseky.
Nechýba ani úplne nový režim „Off Road“, ktorý v závislosti od jazdných podmienok umožňuje voliť z jazdných režimov GRAVEL (štrk), MUD / SNOW (bahno / sneh), SAND (piesok) a ROCK (kamene, iba v režime 4LLc), či asistent zjazdu z kopca HDC, ktorý udržuje stabilnú rýchlosť vozidla pri schádzaní zo svahu v situáciách, kedy nestačí samotné brzdenie motorom.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.