Bugatti vylovili z rieky po 75 rokoch, jeho príbeh je ako z filmu

Príbeh, ako pretekárske auto skončilo na dne jazera je rovnako fascinujúci ako samotný spôsob jeho vytiahnutia po 75 rokoch.
Vydané Text: 
Ak máte radi zaujímavé príbehy so šťastným koncom, tento sa vám bude páčiť. Ako hovorí legenda, v roku 1934 sa francúzsky pretekár **René Dreyfus**, ktorý dosiahol významných úspechov na pretekoch v 20. a 30. rokoch, vrátane víťazstva v Mokaco Grand Prix 1930, oddával radovánkam so známymi pri pokri a alkohole.
Pretekár značky Bugatti, René Dreyfus, prehral pretekárske auto v pokri
Súperom mu bol švajčiarsky bohatý playboy a profesionálny hráč **Adalbert Bodé**. Keď už nebolo čo položiť na stôl, Dreyfus sa v Paríži rozhodol staviť svoje **Bugatti Type 22 Brescia**. Jednalo sa o pretekárske auto vyrobené v roku 1925, teda v tom čase už takmer desaťročné vozidlo. No bolo to v čase, keď automobily rozhodne neboli v Európe tak dostupné ako v povojnovom období a samotná značka Bugatti si už vtedy užívala významné postavenie medzi ostatnými výrobcami.
Pôvodný vzhľad Bugatti Type 22 Brescia 1925
Dreyfus o svoje Bugatti v pokri prišiel, novým vlastníkom sa stal práve Bodé. Bola to však márna výhra, čo zistil veľmi skoro. Keď sa Bodé vracal späť do Švajčiarska, už aj s novým autom, kontrola ho zastavila a zakázala mu vozidlo previezť cez hranice. Hráči vedia, že priaznivé chvíľky bývajú vykúpené trpkými prehrami a bol to aj prípad tohto Bugatti. Po jeho výhre mu úrady auto označili ako pašovaný tovar a keďže sa jednalo o odlišnú dobu ako dnes, švajčiarske úrady rozhodli, že najjednoduchšou a najekologickejšou metódou likvidácie športiaku bude jeho vhodenie do jazera Lago Maggiore. Skrátka, hotová tragédia pre každého fanúšika dobrých áut, o Švajčiarovi ani nehovoriac. Čo si o tomto pomyslel Dreyfus, nevieme. Aj keď veľa ľudí vedelo, že auto bolo niekde v jazere, nikto sa neodhodlal na vytiahnutie a renováciu. Majstrovské dielo automobilového priemyslu a francúzskeho dizajnu ležalo na dne jazera až do roku 2009. Tento projekt bol sprevádzaný škandálom, tragédiou, keď bol pri pouličnom útoku tromi mladíkmi zabitý člen miestneho potápačského klubu. V snahe získať peniaze na charitu a na prevenciu násilia mladých sa klub zaviazal k vyloveniu vozidla.
Bugatti Type 22 Brescia 1925 na dražbe v dome Bonhams
Podarilo sa a automobil bol poskytnutý do dražby. Očakávalo sa, že za automobil kupec zaplatí 57-tisíc amerických dolárov, napokon bola jeho cena oveľa vyššia. Kúpil ho zberateľ Art Deco automobilov z Kalifornie, **Peter Mullin**, ktorý sa v dražbe doťahoval s iným záujemcom z Holandska. Mullin však vozidlo nerenovoval, zámerne ho ponechal v takom stave, v akom bolo vylovené z dna jazera. Je vystavené v automobilovom múzeu Mullin v Oxnarde v Kalifornii. „Moja teória bola taká, že Ettore Bugatti začal s tvorbou tohto umeleckého diela a matka príroda toto dielo dokončila,“ povedal Mullin. Celý príbeh s ďalšími podrobnosťami si môžete pozrieť v priloženom videodokumente, ktorý vám rozhodne odporúčame. Trvá iba niečo vyše sedem minút a nájdete v ňom krásne zábery vozidla.







ODPORÚČANÉ


ZO SVETA

Nové 100 % clo na elektromobily z Číny bude realitou! A to je len začiatok

  • Americký automobilový priemysel a regulačné orgány sa obávajú, že ak sa čínske elektrické vozidlá dostanú do Spojených štátov, domáce značky im nebudú schopné konkurovať. Bidenova administratíva však údajne dospela k tomu, čo považuje za riešenie: Na čínske elektrické vozidlá zavedie plné 100-percentné dovozné clo.