Bugatti vylovili z rieky po 75 rokoch, jeho príbeh je ako z filmu

Príbeh, ako pretekárske auto skončilo na dne jazera je rovnako fascinujúci ako samotný spôsob jeho vytiahnutia po 75 rokoch.
Ak máte radi zaujímavé príbehy so šťastným koncom, tento sa vám bude páčiť. Ako hovorí legenda, v roku 1934 sa francúzsky pretekár **René Dreyfus**, ktorý dosiahol významných úspechov na pretekoch v 20. a 30. rokoch, vrátane víťazstva v Mokaco Grand Prix 1930, oddával radovánkam so známymi pri pokri a alkohole.
Pretekár značky Bugatti, René Dreyfus, prehral pretekárske auto v pokri
Súperom mu bol švajčiarsky bohatý playboy a profesionálny hráč **Adalbert Bodé**. Keď už nebolo čo položiť na stôl, Dreyfus sa v Paríži rozhodol staviť svoje **Bugatti Type 22 Brescia**. Jednalo sa o pretekárske auto vyrobené v roku 1925, teda v tom čase už takmer desaťročné vozidlo. No bolo to v čase, keď automobily rozhodne neboli v Európe tak dostupné ako v povojnovom období a samotná značka Bugatti si už vtedy užívala významné postavenie medzi ostatnými výrobcami.
Pôvodný vzhľad Bugatti Type 22 Brescia 1925
Dreyfus o svoje Bugatti v pokri prišiel, novým vlastníkom sa stal práve Bodé. Bola to však márna výhra, čo zistil veľmi skoro. Keď sa Bodé vracal späť do Švajčiarska, už aj s novým autom, kontrola ho zastavila a zakázala mu vozidlo previezť cez hranice. Hráči vedia, že priaznivé chvíľky bývajú vykúpené trpkými prehrami a bol to aj prípad tohto Bugatti. Po jeho výhre mu úrady auto označili ako pašovaný tovar a keďže sa jednalo o odlišnú dobu ako dnes, švajčiarske úrady rozhodli, že najjednoduchšou a najekologickejšou metódou likvidácie športiaku bude jeho vhodenie do jazera Lago Maggiore. Skrátka, hotová tragédia pre každého fanúšika dobrých áut, o Švajčiarovi ani nehovoriac. Čo si o tomto pomyslel Dreyfus, nevieme. Aj keď veľa ľudí vedelo, že auto bolo niekde v jazere, nikto sa neodhodlal na vytiahnutie a renováciu. Majstrovské dielo automobilového priemyslu a francúzskeho dizajnu ležalo na dne jazera až do roku 2009. Tento projekt bol sprevádzaný škandálom, tragédiou, keď bol pri pouličnom útoku tromi mladíkmi zabitý člen miestneho potápačského klubu. V snahe získať peniaze na charitu a na prevenciu násilia mladých sa klub zaviazal k vyloveniu vozidla.
Bugatti Type 22 Brescia 1925 na dražbe v dome Bonhams
Podarilo sa a automobil bol poskytnutý do dražby. Očakávalo sa, že za automobil kupec zaplatí 57-tisíc amerických dolárov, napokon bola jeho cena oveľa vyššia. Kúpil ho zberateľ Art Deco automobilov z Kalifornie, **Peter Mullin**, ktorý sa v dražbe doťahoval s iným záujemcom z Holandska. Mullin však vozidlo nerenovoval, zámerne ho ponechal v takom stave, v akom bolo vylovené z dna jazera. Je vystavené v automobilovom múzeu Mullin v Oxnarde v Kalifornii. „Moja teória bola taká, že Ettore Bugatti začal s tvorbou tohto umeleckého diela a matka príroda toto dielo dokončila,“ povedal Mullin. Celý príbeh s ďalšími podrobnosťami si môžete pozrieť v priloženom videodokumente, ktorý vám rozhodne odporúčame. Trvá iba niečo vyše sedem minút a nájdete v ňom krásne zábery vozidla.