Najpredávanejšie značky áut v Európe v čase koronakrízy: Škoda zaznamenala víťazstvo s trpkou príchuťou
Trh s autami výrazne klesol. Celkovo sa v Európe predalo o 80 % menej vozidiel ako v rovnakom období minulého roka.
Vydané , zverejnil ERIK STRÍŽ

Foto: • Text: Peter Orosz

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Foto: E. Stríž • Text: ERIK STRÍŽ

Aj napriek nepriaznivým číslam predaja sa podarilo mladoboleslavskej značke obsadiť druhú priečku v predajnosti, čím predbehla aj nemecké BMW. Najpredávanejšou značkou na európskom trhu sa stal Volkswagen. Víťazstvo však automobilky veľmi neoslavujú, dokonca ani Škoda, ktorá týmto umiestnením dosiahla svoj historický úspech.
Druhá priečka sa Škode ušla s nízkym počtom iba 20 007 predaných vozidiel. Oproti minulému roku sa tak prepadla o 65 %. Ešte horšie je na tom Volkswagen, ktorý síce predal 34 000 áut, ale v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka sa prepadol o 74 %.
Škoda zaznamenala úspech dokonca aj v porovnaní s celými koncernami a skupinami značiek. Zaregistrovala napríklad takmer dvojnásobný počet vozidiel ako koncern FCA (Fiat, Jeep, Lancia, Alfa Romeo). Kia a Hyundai predali dokopy 17 743 vozidiel, Toyota s Lexusom a Daimler (Mercedes a Smart) majú o niečo menej ako 15 000 registrácii.
Inzercia
### 10 najpredávanejších značiek áut v Európe podľa počtu registrácií
Značka | Apríl 2020 | Apríl 2019 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Volkswagen | 34 161 | 133 146 | -74,3 % |
Škoda | 20 007 | 56 479 | -64,6 % |
BMW | 19 778 | 55 754 | -64,5 % |
Renault | 17 929 | 85 098 | -78,9 % |
Ford | 14 976 | 62 211 | -75,9 % |
Mercedes-Benz | 14 413 | 60 074 | -76 % |
Peugeot | 14 404 | 79 251 | -81,8% |
Toyota | 14 111 | 53,014 | -73,4 % |
Audi | 13 741 | 50 547 | -72,8 % |
Opel | 11 231 | 58 451 | -80,8 % |
Zaujímavý je aj podiel na jednotlivých trhoch európskych krajín, ktorý sa vyvíjal podľa toho, aký prístup daná krajina zvolila v boji s koronavírusom. Podľa toho sa napríklad ukázalo, že český trh bol s 10 679 registráciami oveľa väčší ako španielsky (4163) alebo taliansky (4279). Najväčší prepad zaznamenala Veľká Británia, a to až o 97,3 %.
Tabuľke predajnosti v Európe už tradične kraľuje Nemecko s takmer 121 000 registráciami nových vozidiel, aj keď ide o pokles o 61 %. Na druhom mieste je Francúzsko a tretiu priečku obsadilo Švédsko. Práve posledná z trojice krajín je známa tým, že v čase pandémie sa nerozhodla pre tak zásadné obmedzenia ako iné krajiny.
### 10 najvýkonnejších európskych trhov podľa počtu registrácií
Značka | Apríl 2020 | Apríl 2019 | Rozdiel |
---|---|---|---|
Nemecko | 120 840 | 310 715 | -61,1 % |
Francúzsko | 20 997 | 188,195 | -88,8 % |
Švédsko | 18 916 | 30 253 | -37,5 % |
Holandsko | 15 373 | 32 701 | -53 % |
Poľsko | 15 239 | 46 379 | -67,1 % |
Rakúsko | 11 220 | 31 951 | -64,9 % |
Česká republika | 10 679 | 10 679 | -53,4 % |
Dánsko | 10 199 | 16,178 | -37 % |
Švajčiarsko | 9 382 | 28 620 | -67,2 % |
Nórsko | 7 425 | 11 255 | -34 % |

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk