Šokujúce nedostatky mýtneho systému na Slovensku! Vieme, kde končia naše peniaze

Od roku 2010 je na území Slovenskej republiky zavedený mýtny systém, ktorý sa týka áut ťahších ako 3,5 tony. Najvyšší kontrolný úrad SR vo svojej tlačovej správe poukázal na vážne nedostatky tohto systému.
Vydané  Text: 

Platby mýta za 9 rokov dosiahli sumu viac ako 1,576 mld. eur. Z tejto sumy **odišlo na účet spoločnosti SkyToll až 48% (760 miliónov eur). 7 percent získavajú ďalší zmluvní dodávatelia no a Národná diaľničná spoločnosť má z celkovej sumy 45%.** Len **10 centov z jedného eura** zaplateného prostredníctvom mýta za užívanie spoplatnených úsekoch ciest **bolo v rokoch 2014-2018 použitých na výstavbu nových diaľníc.** Primárnym zdrojom financovania výstavby nových diaľnic a rýchlostných ciest naďalej ostávajú eurofondy s finančným príspevkom zo štátneho rozpočtu. Elektronický mýtny systém prevádzkovaný súkromnou spoločnosťou **podľa všetkého neplní svoj pôvodný účel – poplatky tých, ktorí využívajú diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy mali prispievať významnou mierou k ich údržbe a výstavbe novej cestnej infraštruktúry.** Len pre zaujímavosť, v rokoch 2014 – 2018 bolo vyzbieraných 967,6 mil. eur, no na výstavbu nových ciest sa použil len zlomok – 97 miliónov eur, za ktoré sa reálne dá postaviť 2 – 12 kilometrový úsek novej cesty a to podľa náročnosti územia, v ktorom by sa diaľnica stavala.
**Mýtny systém, za ktorý zaplatila práve Národná diaľničná spoločnosť, vlastní dodávateľ SkyToll,** ktorému končí zmluva v roku 2022. Podľa NKÚ SR je výber mýta neefektívny, nehospodárny a míňa sa svojmu účelu, a preto odporúčajú, aby sa zabezpečili výrazne nižšie náklady prevádzky mýta, aby sa prehodnotili provízie a aby bola vlastníkom technického zariadenia a softvéru práve Národná diaľničná spoločnosť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.