Platby mýta za 9 rokov dosiahli sumu viac ako 1,576 mld. eur. Z tejto sumy odišlo na účet spoločnosti SkyToll až 48% (760 miliónov eur). 7 percent získavajú ďalší zmluvní dodávatelia no a Národná diaľničná spoločnosť má z celkovej sumy 45%.
Len 10 centov z jedného eura zaplateného prostredníctvom mýta za užívanie spoplatnených úsekoch ciest bolo v rokoch 2014-2018 použitých na výstavbu nových diaľníc. Primárnym zdrojom financovania výstavby nových diaľnic a rýchlostných ciest naďalej ostávajú eurofondy s finančným príspevkom zo štátneho rozpočtu.
Elektronický mýtny systém prevádzkovaný súkromnou spoločnosťou podľa všetkého neplní svoj pôvodný účel - poplatky tých, ktorí využívajú diaľnice, rýchlostné cesty a cesty I. triedy mali prispievať významnou mierou k ich údržbe a výstavbe novej cestnej infraštruktúry.
Len pre zaujímavosť, v rokoch 2014 - 2018 bolo vyzbieraných 967,6 mil. eur, no na výstavbu nových ciest sa použil len zlomok - 97 miliónov eur, za ktoré sa reálne dá postaviť 2 - 12 kilometrový úsek novej cesty a to podľa náročnosti územia, v ktorom by sa diaľnica stavala.

Mýtny systém, za ktorý zaplatila práve Národná diaľničná spoločnosť, vlastní dodávateľ SkyToll, ktorému končí zmluva v roku 2022. Podľa NKÚ SR je výber mýta neefektívny, nehospodárny a míňa sa svojmu účelu, a preto odporúčajú, aby sa zabezpečili výrazne nižšie náklady prevádzky mýta, aby sa prehodnotili provízie a aby bola vlastníkom technického zariadenia a softvéru práve Národná diaľničná spoločnosť.