Elektrický Aventador? Zabudnite! Povedal zástupca Lamborghini pri predstavení Siánu

Limitovaná edícia Lamborghini Sián využíva techniku z Aventadora a podporný elektrický motor s ohromujúcim výkonom.
Vydané  Text: 
Z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za 2,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 350 km/h. Znie to veľmi pôsobivo, ale vaše obočie sa dvihne až po tom, ako zistíte, že pohonným srdcom tohto hyperšportu je dvanásťvalec bez turba podporovaný iba 25 kW elektromotorom. Napriek tomu, že hybridy bývajú ťažšie ako ich alternatívy s výhradne konvenčným spaľovacím motorom, hmotnosť Siánu sa v porovnaní s východiskovým Aventadorom zvýšila iba o 32 kilogramov. Maximálny výkon dvanásťvalca predstavuje až 577 kW (785 k) pri 8 500 ot./min, pričom spoločne s elektromotorom celý pohonný systém dosahuje max. výkon 602 kW (819 k).
Magazín AutoExpress spravil pri príležitosti predstavenia novinky na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom [krátky rozhovor](https://www.autoexpress.co.uk/lamborghini/107798/new-808bhp-lamborghini-sian-brand-s-first-hybrid-takes-frankfurt-bow) s Mauriziom Reggianim, šéfom technológií v Lamborghini. Z jeho odpovedí nás zaujala najmä tá, v ktorej tvrdí, že Sián používa hybridné pohonné ústrojestvo, pričom stavia na základoch modelu Aventador. Technológie v Aventadore neumožňujú, aby bol pohon plne elektrický, preto je aj Sián iba hybridný. Reggiani tiež špekuloval o význame budúcej elektrifikácie modelov Lamborghini. Sián by vraj mohol byť akýmsi náhľadom do blízkej budúcnosti. Ako ale zákazníci podľa neho vnímajú Aventador ako plug-in hybrid? „**(zákazníci) nechcú ťažké auto a chcú auto s atmosférickým motorom V12. Musí byť agilné a zábavné**,“ tvrdí Reggiani. Zdá sa, že pohľad Lamborghini na elektrifikáciu áut teda nie je práve priaznivý, ale zdá sa, že aj pod vplyvom materského koncernu Volkswagen ju bude musieť akceptovať. Ak by bol nový Aventador plug-in hybridný a zachoval si charakter, ktorý výrobca doprial 63-kusovej limitke Siánu, nemuselo by sa jednať o žiadnu tragédiu ani pre zarytých fanúšikov. Čo však z uvedených odpovedí vyplýva celkom jednoznačne, je popieranie možnosti vyhotovenia plne elektrického Aventadora. Elektromobily sú ťažké, čo je primárny dôvod, pre ktorý sa Lamborgini môže na tento typ vozidiel vykašľať. Ak sa technológie zásadným spôsobom zlepšia, možno Lamborghini svoje stanovisko prehodnotí. „**Súčasné technológie neumožňujú, aby bol Aventador plne elektrický. Naše nároky sú jasné: musíme byť schopní dosahovať rýchlosť viac ako 300 km/h a súčasne zvládnuť tri celé kolá na Nürburgringu – a dnes také niečo neexistuje**,“ uzavrel Reggiani.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.