Najzvláštnejšie SUV tohto roka je DS 3 Crossback

Prichádza s naftovými i benzínovými motormi od PSA, ale v plne elektrickej verzii E-Tense
Vydané  Text: 
Dizajn je to, čo sa popri cene najviac podieľa na predajoch automobilov. Mohlo by sa zdať, že už bolo všetko vymyslené a rôznorodosť autodizajnov dneška veľmi dobre pokrýva všetky cieľové zákaznícke skupiny, od tých preferujúcich supermoderné autá, až po vyznávačov klasiky a konvencie. A to, čo teraz na trh prináša francúzska automobilka DS, zdanlivo vytvára úplne novú cieľovú skupinu.
DS 3 Crossback je nový crossover postavený na podvozku Common Modular Platform (CMP) od koncernu PSA s celkovou dĺžkou 4,12 m, ponukou benzínových, naftových i elektrických pohonov a prémiovým charakterom. Zaraďuje sa do segmentu Premium B SUV a pre automobilku predstavuje významný projekt, pretože má potenciál stať sa voľbou SUV-chtivých zákazníkov, ktorých počet očividne stále rastie. Okrem benzínových a naftových motorov od koncernu PSA sa novinka začne predávať aj vo verzii s plne elektrickým pohonom, vtedy sa k názvu DS 3 Crossback pridá označenie E-Tense.
Elektrický motor disponuje maximálnym výkonom 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment dosahuje 260 Nm. Akumulátory s kapacitou 50 kWh podľa metodiky WLTP umožňujú dojazd na úrovni 300 kilometrov, uložené sú pod podlahou. Ak by sme brali do úvahy aj výsledky metodického cyklu NEDC, jednalo sa by o dojazd až 450 kilometrov. Nabíjanie je možné prostredníctvom až 100 kWh nabíjačky, čo by znamenalo plné nabitie už za 30 minút. Na konvenčnej 11 kW nabíjacej stanici dobíjanie potrvá okolo päť hodín. Elektromobil má pôsobivú akceleráciu, z nuly na 50 km/h to zvládne za tri sekundy, z nuly na stovku je to 8,7 sekundy.
Ešte sa vrátime k vyššie spomínanému dizajnu. Je škoda, že nevychádza zo vzhľadu krásneho DS 7 Crossback, ktorý vzdialene pripomína napríklad staršie Audi Q7, eventuálne súčasný Ford Edge. DS 3 Crossback môže výrazne štylizovanými svetlometmi odradiť zákazníkov, ale možno sa stane novým kompasom trendov.
Vyskúšali sme v grafickom programe prehodiť svetlomety, jemne odrezať ich hornú časť a výsledok je pomerne prekvapivý. Stačilo tak málo, aby auto pôsobilo o niečo menej výrazne, snáď aj krajšie a agresívnejšie, niečo na spôsob Lexusu. Páčilo by sa vám nové DS 3 Crossback vyhotovené práve s takýmito svetlometmi?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »