Ako funguje turbo a prečo existuje dvojité preplňovanie?
Preplňované motory sú pre väčšinu súčasných automobilov úplnou samozrejmosťou. Dokonca nejeden model už pod kapotou motor bez turba ani len neponúka. Niekedy však jedno turbo nestačí a na rad tak musí nastúpiť viacnásobné preplňovanie.
Vydané Text: Erik Stríž



Sériové zapojenie dvojitého preplňovania v motore značky Opel

Paralelné zapojenie dvojitého preplňovania

Elektrické turbo je doplnok k tomu konvenčnému

Variabilná geometria prívodných lopatiek známa ako VGT, prípadne VNT (Variable Geometric Turbocharger, Variable Nozzle Turbine).

Technológia Twin-scroll od BMW

Turbína s lopatkami
Inzercia

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk