Brabus vylepšil Mercedes triedy X, ústredným motívom je agresivita

Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.
Vydané  Text: 
**Myslíte si, že Mercedes-Benz triedy X je iba prezlečený Nissan Navara? V zásade je to pravda, ale Nemci prestavali pôvodný pick-up tak výrazne, že z neho ostalo iba málo. Interiér, exteriér a aj pocity z jazdy sú natoľko odlišné, že iba málokto by si luxusné nadrozmerné X spájal skôr so sparťanskou Navarou.**
Keďže je X v prvom rade auto na prácu, výrobca umožňuje nákup aj takých verzií triedy X, ktoré síce nesú viditeľne nesú črty Mercedesov, avšak v puristickej podobe s plastovými nárazníkmi a základným lakom. Trieda X je dôkazom toho, že jeden model sa môže vďaka príplatkovej výbave odlišovať od svojej základnej verzie priam priepastne. A X-ko po úprave spoločnosťou Brabus je vrcholom tuningovania pick-upov.

ČÍTAJTE TEST Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic: Majster transformácie

Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.


Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený. Pribudli LED pásy denného svietenia na spodnom okraji nárazníka a nad čelným sklom, logá Mercedesu boli nahradené štylizovaným písmenom B, automobil stojí na exkluzívnych 20-palcových diskoch s pneumatikami 285/45 R20, vzadu našli priestor štyri koncovky výfuku.
Naftový motor od Renaultu so zdvihovým objemom 2,3 litra má v základnom vyhotovení výkon 140 kW a krútiaci moment úctyhodných 450 Nm: Brabus tieto čísla zvýšil o 15 kW a 60 Nm. Nárast výkonu teda veľmi dramatický nie je, ale zvýšenie sily krútiaceho momentu o 60 Nm je pôsobivé. Prejaví sa prudším zrýchľovaním a tiež lepšou dynamikou. Maximálny výkon motor dosahuje už pri 3500 otáčkach za minútu, najväčší krútiaci moment je dostupný už od 2500 otáčok. Pick-up s hmotnosťou 2,3 tony zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 11,5 sekundy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.