Brabus vylepšil Mercedes triedy X, ústredným motívom je agresivita

Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.
Vydané  Text: 

**Myslíte si, že Mercedes-Benz triedy X je iba prezlečený Nissan Navara? V zásade je to pravda, ale Nemci prestavali pôvodný pick-up tak výrazne, že z neho ostalo iba málo. Interiér, exteriér a aj pocity z jazdy sú natoľko odlišné, že iba málokto by si luxusné nadrozmerné X spájal skôr so sparťanskou Navarou.**
Keďže je X v prvom rade auto na prácu, výrobca umožňuje nákup aj takých verzií triedy X, ktoré síce nesú viditeľne nesú črty Mercedesov, avšak v puristickej podobe s plastovými nárazníkmi a základným lakom. Trieda X je dôkazom toho, že jeden model sa môže vďaka príplatkovej výbave odlišovať od svojej základnej verzie priam priepastne. A X-ko po úprave spoločnosťou Brabus je vrcholom tuningovania pick-upov.

ČÍTAJTE TEST Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic: Majster transformácie

Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.


Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený. Pribudli LED pásy denného svietenia na spodnom okraji nárazníka a nad čelným sklom, logá Mercedesu boli nahradené štylizovaným písmenom B, automobil stojí na exkluzívnych 20-palcových diskoch s pneumatikami 285/45 R20, vzadu našli priestor štyri koncovky výfuku.
Naftový motor od Renaultu so zdvihovým objemom 2,3 litra má v základnom vyhotovení výkon 140 kW a krútiaci moment úctyhodných 450 Nm: Brabus tieto čísla zvýšil o 15 kW a 60 Nm. Nárast výkonu teda veľmi dramatický nie je, ale zvýšenie sily krútiaceho momentu o 60 Nm je pôsobivé. Prejaví sa prudším zrýchľovaním a tiež lepšou dynamikou. Maximálny výkon motor dosahuje už pri 3500 otáčkach za minútu, najväčší krútiaci moment je dostupný už od 2500 otáčok. Pick-up s hmotnosťou 2,3 tony zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 11,5 sekundy.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Spravodajstvo

Podvodníci a zlodeji si vydýchnu. HAKA oficiálne končí po 7 rokoch. Iniciatívu občanov štát prebrať nechcel, vraj kto by to robil

  • HAKA, občianska iniciatíva, ktorá pomáhala hľadať kradnuté vozidlá, končí. Štefan Farkas a Roman Grožaj projektu venovali niekedy aj 12 hodín denne a bez akéhokoľvek financovania.

     Zaujímali nás dôvody, prečo s projektom končia a čo bude nasledovať. Prikladáme archívny rozhovor so zakladateľom Štefanom Farkasom z mája 2019
  • Redakčný špeciál

    Finále testu AUDI Q8 SUV: Skvelé auto, čo dodať. Sumarizujeme dôvody, prečo by ste si ho mali kúpiť aj vy

  • Audi Q8 SUV je síce športové auto, ale aj rodinné. Je to SUV, ale s estetikou kupé a bezrámovými oknami ulahodí aj oku estéta. No a technologická vyspelosť, to je triumf, ktorý má Audi pripravený pre každého zákazníka bez ohľadu na stupeň výbavy.

     Pozrite sa s nami na tri časti seriálu o Audi Q8 SUV.