Advertisement

Advertisement

Mitsubishi sa darí: predalo o 19 percent viac a má úspechy s modelmi XPANDER a Eclipse Cross

Značka Mitsubishi je stále atraktívnejšou voľbou. Za posledný rok predala až o 19 percent viac ako rok predtým, v Číne až o 55 percent!
Vydané  Text: 


Advertisement
Automobilka Mitsubishi rozhodne má čo ponúknuť, ale u nás trpí možno nedostatočným marketingom, pre ktorý sa jej dobré modely tak trocha strácajú v pretlaku iných automobiliek. V najnovšom čísle auto motor a šport 6/2018, ktorý bude v predaji už tento mesiac, si budete môcť prečítať napríklad aj test hybridného Outlandera PHEV, ktorý veľmi jednoznačne a presvedčivo predviedol schopnosti automobilky stavať nielen pekný, ale aj pekelne funkčný automobil.

Mitsubishi Outlander PHEV v teste pre auto motor a šport 6/2018 (foto: Erik Stríž)


Predaje za rok 2017 išli výrazne nahor

Najnovšie k nám do redakcie prišla tlačová správa od Mitsubishi Motors, ktorá informuje o predajných výsledkoch za fiškálny rok 2017. Ten sa skončil 31. marca 2018, momentálne prebieha fiškálny rok 2018, ktorý sa skončí v posledný marcový deň budúceho roka.

Celosvetové predaje za fiškálny rok 2017 medziročne vzrástli o +19% na 1 101 000 vozidiel.

Spoločnosť Mitsubishi Motors vo fiškálnom roku 2017 vykázala medziročný nárast čistých tržieb o +15% na 2,19 bilióna jenov (16,8 milióna eur). Prevádzkový zisk prudko vzrástol na 98,2 mld. jenov (754,91 miliónov eur), čo zodpovedá marži prevádzkového zisku na úrovni 4,5%; za rovnaké obdobie fiškálneho roka 2016 spoločnosť vykázala prevádzkový zisk 5,1 mld. jenov.

Za posledných 12 mesiacov potom spoločnosť vyprodukovala čistý zisk vo výške 107,6 mld. jenov (827,1 miliónov eur), čím zvrátila čisté straty na úrovni 198,5 mld. jenov za predchádzajúci fiškálny rok.

Mitsubishi Xpander (2018) uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu


Predaje v regióne ASEAN vzrástli o +33% na 275-tisíc vozidiel, k čomu prispeli najmä objednávky pick-upov v Thajsku a dobré predaje nového MPV s označením XPANDER, ktorý bol uvedený minulý rok v septembri na indonézskom trhu. Predaje v Číne vzrástli medziročne o +55% na 13-tisíc vozidiel vďaka dopytu po modeli Outlander v úprave pre miestny trh.

Model XPANDER je súčasťou produktovej ofenzívy Mitsubishi Motors, ktorá zahŕňa aj nové kompaktné SUV Eclipse Cross. Na minuloročný začiatok predaja modelu Eclipse Cross v Európe nadväzuje uvedenie modelu na ďalších dôležitých trhoch, ako je Oceánia, Severná Amerika a Japonsko.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



auto motor a šport č. 1/2024

Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONCLER SUNRISE – auto motor a šport č. 1/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONCLER SUNRISE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽE 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava –… Prečítať celé

      
  • auto motor a šport č. 1/2024

    Štatút reklamnej a propagačnej súťaže HALLOWEEN MAN MYSTERY – auto motor a šport č. 1/2024

  • PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže HALLOWEEN MAN MYSTERY – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽE 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava… Prečítať celé

      
  • KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY

    PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?

  • Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.

     Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €.  Zdá sa, že každé euro stojí za to.