Peugeot 508 RXH 2,0 BlueHDi – Stará škola

Peter Mihálik, 10.05.2017
Žiadny malý volant, žiadne extrémne sústredenie všetkého do pár dotykov. Len taká „obyčajná“ klasika v podaní Peugeotu. 

Občas sa hovorí, že čo je staré, je aj dobré. Niekedy naozaj netreba objavovať koleso a produkt predávať pomocou marketingových fráz. Peugeot 508 je z pohľadu aktuálnej modelovej ponuky francúzskej značky už starý harcovník, ktorý nedávno prešiel faceliftom. Ten, okrem iného, priniesol pri variante RXH jednu novinku – dá sa objednať aj s naftovým motorom a pohonom kolies prednej nápravy (keby už náhodou hybrid omrzel).

Vyššia svetlá výška a oplastovanie na blatníkoch a podbehoch má svoje výhody pri občasných návštevách nespevnených ciest. Predný pohon v týchto situáciách plne postačuje – štvorkolka navyše znamená aj vyššiu hmotnosť, čo má zase za následok vyššiu spotrebu paliva. Veľmi príjemným faktom výbavy RXH je aj silný naftový motor kombinovaný výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Pri jazde na nižších prevodových stupňoch jeho silu pre ľahšie prevody veľmi necítiť, ale od trojky vyššie to vie parádne rozbaliť.

Veľmi sme boli zvedaví, ako si poradí karoséria s nerovnosťami. Musíme však sňať pomyselný klobúk z hlavy, žiadne extrémne pazvuky sme si nevšimli (klasickým záťažovým prvkom je pomalý výjazd na obrubník). Všimli sme si ešte jednu vec – kvalitné pruženie. Nesmelo by sme dokonca povedali, že ide o najkomfortnejší Peugeot naprieč modelovým spektrom. A sme vyznávači klasických veci, preto sa nám veľmi páčilo ovládanie, ktoré (zrejme zatiaľ) 508 má. Klimatizácia má fyzické tlačidlá (aj vzadu) i ovládanie multimediálneho systému je ešte skombinované z klasických a dotykových tlačidiel. Akurát štartovacie tlačidlo a „páka“ ručnej brzdy vľavo pod volantom nám prišli naozaj odruky. Prijali by sme aj zväčšenie odkladacích priestorov. Stávajúce sú miniatúrne, dokonca aj schránka pod lakťovou opierkou. S odložením väčšieho mobilného telefónu je už problém.

Klasický Peugeot 508 v nás zanechal príjemný dojem. Najmä kvalita podvozka a pevnosť karosérie so silným motorom. Ozajstná vlajková loď automobilky.