Ford Focus: zmeny nielen na pohľad

Martin Ruisl, 20.05.2015
Facelift Fordu Focus bol poriadne výrazný, avšak viac ako reakcie okolia na novú tvár nás zaujímali zmeny v kabíne.

Na prvý pohľad sa ani interiér príliš nezmenil, potom však oči skĺznu na stredový panel. Tlačidiel je podozrivo málo a sú úhľadne usporiadané pod tým, čo nás zaujíma najviac – osempalcový dotykový displej. Oživenie auta odhaľuje veľmi dobre spracovanú grafiku, ktorá sa úhľadne prezentuje vo vysokom rozlíšení.

Základná obrazovka systému SYNC2 je rozdelená na štvrtiny. Jedna patrí telefónu, druhá navigácii, tretia audiosystému a štvrtá klimatizácii. Pri tej poslednej ide tak trochu o duplicitu, pretože Focus stále má aj samostatný panel ovládania klimatizácie. Ten v rámci osvieženia dostal lepšie tlačidlá a najmä robustnejšie otočné ovládače, ktoré sa už nešmýkajú medzi prstami. Po ťuknutí na displej sa priamočiaro rozbalí zvolená funkcia. Testovanému autu však chýbala navigácia, takže veľmi dobré hodnotenie nového systému je len provizórne. A čo mu chýba na známku výborný? Prekonanie jazykovej bariéry, pretože SYNC2 nekomunikuje v slovenčine.

Paradoxne palubný počítač na prístrojovom paneli je jazykovo zdatnejší, hoci je to len čeština a mnohokrát mu stačia aj dôverne známe piktogramy. Zmeny zasiahli tiež volant s lepšie usporiadanými tlačidlami. Focus doteraz držal rekord s 22 ovládacími prvkami na volante pri plnej výbave. Tu však chýbali niektoré asistenčné systémy, preto sme sa zatiaľ zastavili na čísle 16.

Záver Technika pohonu a podvozka sa zásadnejšie nezmenila, hoci Ford mnoho prvkov optimalizoval pre ešte lepší komfort. Focus sa stále riadi veľmi príjemne a prvotriedne kombinuje špičkové jazdné vlastnosti a veľmi dobrý komfort cestovania. Výbehový motor 1.6 TDCi (importér má už k dispozícii len skladové zásoby, čaká sa na nábeh nástupcu 1.5 TDCi) ponúka slušnú dynamiku pri veľmi dobrej spotrebe okolo 5,5 l/100 km. Nepríjemne nás však prekvapil hlukom, najmä za studena. Jeho nástupca azda bude lepší.