Fotogaléria:Detroit 2009: Chevrolet Equinox

Bojíte sa, že malé auto nepostačí na každodenný život s rodinou? Druhá generácia Hyundaia i20 chce tieto obavy odstrániť. Sú jeho liečebné postupy dostatočné?


Staré zbrane v podobe nízkych cien Hyundai pomaly odhadzuje a v druhej edícii prichádza ako sebavedomý stroj, dosť odvážny na to, aby vyzval do boja aj na Slovensku zbožňovanú Škodu Fabia. S novým atraktívnym kabátom prichádza aj nová technika, všetko opäť z výkresov vytvorených inžiniermi v nemeckom Rüsselsheime špeciálne na nasadenie automobilu do predaja primárne na európskych trhoch.

V dizajne nenájdeme žiadne prehnané ani avantgardné tvary, karoséria má čisté línie, ktoré ľahko oslovia širokú klientelu. Určite však nie je ani ošumelý, ani bez nápadu, výrazne ho oživuje čierny zadný C-stĺpik vytvárajúci dojem levitujúcej strechy. V čase integrovaných antén by sa nám hlavne pred návštevou umývačky páčilo, keby z nej netrčalo plastové tykadlo.

Tak ako v prípade menšej i10, aj i20 je so svojím maximalistickým vnútorným priestorom na vrchole segmentu. Posádka okamžite po nastúpení cíti snahu o optimálnejšie využitie plochy. Štvorica dospelých nemá problém absolvovať ani dlhé výlety. Päť pasažierov zvládne i20-ka vtedy, ak bude vzadu aspoň jedno dieťa, odrasteným jedincom nebude sedenie v strede veľmi po chuti. Ceníme si minimálny stredový tunel na podlahe vzadu. Výškový aj pozdĺžny priestor vpredu aj vzadu však nepochybne patrí k najštedrejším, posádka sa bude cítiť takmer ako v niektorom z menších kompaktov.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Za volantom vládne pohoda. So široko nastaviteľným volantom aj sedadlom si vodič ľahko nájde ideálnu pozíciu s dobrým výhľadom do okolia. Základný prístrojový štít má uprostred displej, ktorý treba pre údaje z palubného počítača príliš často prepínať, avšak celkovo je všetko prehľadné a poruke. Najčastejšie používané funkcie sú od strednej výbavy Comfort na dvoch ramenách ergonomicky tvarovaného volantu s príjemným koženým povrchom. Ostatné prvky sú na stredovej konzole natočenej pre lepší prístup mierne k vodičovi. Čo nám chýbalo? Nič podstatné. Ako býva pri ázijských značkách často zvykom, automatický dojazd má iba okno vodiča. V cenníku chýba možnosť priplatiť si za navigáciu. Tú môže nahradiť smartfón uchytený v držiaku v zornom poli vodiča (v balíku Style Pack za 500 € spolu s lepším prístrojovým panelom Supervision, zadnými LED svetlami a ďalšími prvkami).

Výroba auta v Turecku neznamená žiadnu menejcennosť, na kvalite spracovania cítiť vysoké nároky na kvalitu výroby vo fabrike. Dvere majú tlmený zvuk zatvárania, tlačidlá a ovládacie prvky majú tichý chod, všetky dielce dobre lícujú a vnútorné interiérové panely majú mäkčený povrch – na výber je zo štyroch farebných vyhotovení čalúnenia a obkladov. Okrem dobrého optického dojmu si však tvorcovia dali záležať aj na tom, aby bola kabína funkčná. Počet aj veľkosť odkladacích priestorov sú dostatočné tak vpredu, ako aj vzadu. V najvyššej výbave poslúži ako úložný priestor aj lakťová opierka, ktorá, žiaľ, nie je nastaviteľná.

Komfort na palube nijako nekazí ani naladenie podvozka, ktorý je na túto triedu excelentne odizolovaný a pôsobí robustne. Na rázoch veľmi dobre pruží a utlmuje rázy od nerovností, jazda je tak veľmi komfortná. Náklony v zákrutách pritom zostávajú úplne v norme a auto sa nehojdá. Na dobrej úrovni je aj smerová stabilita a plynulý a predvídateľný nástup nedotáčavosti, ktorý hneď ruší pohotové ESP. Riadenie nepatrí medzi tie komunikatívne, vôľa okolo stredovej polohy ho robí odťažitým predovšetkým na rovnej ceste, s rastúcou rýchlosťou adekvátne narastá odpor posilňovača, v meste sa s volantom točí ľahko.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Na športové výkony teda i20 nemyslí, za čo môže aj ponuka motorov. Jej vrcholom je testovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,4 litra a výkonom 74 kW. Sto koní stačí aj na svižnejšiu jazdu, avšak iba po meste. Počas rozjazdu na tachometrových 60 km/h nahádže vodič všetky stupne prevodovky až po šiesty, s krátkymi prevodmi vie motor s nízko položeným maximom krútiaceho momentu celkom živo zatiahnuť. Pri rýchlosti 90 km/h točí motor 2 500 ot./min., na diaľnici sa však vytočí až na 3 700 otáčok a jazda začína byť spolu s aerodynamickým hlukom akusticky výraznejšia, avšak stále v prijateľnej miere. S rýchlosťou stúpa aj spotreba, dá sa však udržať okolo 6,5 l/100 km.

Záver Komfortný podvozok a štedrý vnútorný priestor, to sú najsilnejšie argumenty pre voľbu nového Hyundaia i20, ktorý vie poslúžiť aj ako jediné auto v rodine. Keď si k tomu prirátame dobrú základnú výbavu a dobre nastavené výbavové stupne s minimom príplatkov, dostáva Fabia a spol. silného konkurenta za rozumnú cenu. Miestom, kde má Hyundai čo zlepšovať, je trochu smädný motor, už tento rok však príde preplňovaný litrový trojvalec, ktorý ponúkne porovnateľný výkon pri menšej spotrebe.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.