Aké bude nové BMW radu 5?

Peter Orosz, 08.08.2016
Nová generácia sa predstaví už koncom tohto roka.

Jeden z najvýznamnejších modelov značky, BMW radu 5, uvidíme v novej generácii s označením G30 už túto jeseň. Aj napriek tomu, že auto je ešte zamaskované, nie je ťažké si celkový dizajn auta domyslieť. S istotou môžeme povedať, že exteriér neprekoná žiadnu revolúciu a nadviaže na klasické línie súčasnej generácie. Filozofiou akéhosi „evolučného“ dizajnu, kedy sa základné dizajnové prvky automobilu v zásade nemenia, sa BMW pravdepodobne inšpirovalo Volkswagenom, ktorému táto taktika dlhodobo vychádza. Zákazníci tak presne vedia, čo môžu očakávať a nemusia sa obávať nepríjemného prekvapenia. Aj v tomto prípade platí, že zvyk je železná košeľa.

O niečo zaujímavejšie budú útroby nového BMW. Nie, nemyslím tým ponuku agregátov, ale technické hračky, ktoré v tejto „smart“ ére znamenajú takmer všetko. Kompletný zoznam výbavy ešte nie je známy, môžeme však predpokladať, že to bude pomerne dlhé čítanie. V aute určite nájdeme iDrive, ktorý už neodmysliteľne k autám bavorskej značky patrí. Nová verzia sa bude opierať hlavne o internetové pripojenie. Internet využije aj navigácia, ktorá vďaka online informáciám navrhne alternatívne trasy na základe dopravnej situácie a ušetrí majiteľovi čas, ktorý by strávil niekde v zápche. V iDrive nájdeme aplikácie, ktoré už poznáme aj z mobilného telefónu. Počas jazdy si tak môžete naplánovať stretnutie, ktoré sa automaticky synchronizuje aj s mobilným telefónom.

Keďže tieto technológie už nevyžadujú záplavu tlačidiel na stredovom paneli, ukryjú sa do centrálneho displeja. Minoritné informácie sa budú môcť zobrazovať aj v digitálnej kaplnke prístrojov. Celý interiér nadviaže na väčšiu radu 7, oproti nej však má byť panel orientovaný viac na vodiča.

Moderné technológie a asistenčné systémy tiež niečo vážia. Technici preto vyvinuli úplne novú platformu, ktorá je vďaka zliatinám hliníka a horčíka veľmi ľahká. Celkovo sa podarilo znížiť hmotnosť novej generácie až o 100 kilogramov.

Mnohí si mysleli, že v rámci šetrenia hmotnosti a plnenia nových emisných noriem, dostane nové BMW pod kapotu 3-valec. Môžeme vás ubezpečiť, že aj tie najmenšie motorizácie budú mať minimálne 4 valce. Na výber majú byť naftové motorizácie s výkonom od 150 až do 350 koní. Benzínové srdce ponúkne výkon od 200 až do 450 koní, pričom nebudú chýbať ani 6 a 8-valce.