Renault po 21 rokoch kriesi značku Alpine

Peter Orosz, 22.02.2016
S konceptom Vision, ktorý francúzi predstavili, chce zaútočiť na Porsche Cayman či Alfu Romeo 4C.

Po viac ako dvadsiatich rokoch chce Renault oživiť značku Alpine. Tá sa v minulosti zaoberala hlavne výrobou ľahkých športových automobilov.

V Monte Carle sa predstavil koncept Vision, ktorý odkazuje na model A110 zo šesťdesiatych rokov minulého storočia. Podľa Renaultu sa koncept, len s minimálnymi zmenami, má dočkať aj reálnej produkcie.

Alpine prezentuje koncept Vision ako auto určené primárne pre šoféra. Zážitku má napomôcť aj nízka hmotnosť, pohon zadnej nápravy či uloženie motora v strede. Na podobnom recepte sú založené aj automobily ako Porsche Cayman či Alfa Romeo 4C, ktorým bude určite chcieť byť malá Alpina súperom.

Hmotnosť malej Alpiny by nemala presiahnuť 1 100kg, pričom sa diskutuje aj o verzii s karbónovým monokokom, ktorá by hmotnosť stlačila pod magickú hranicu 1000 kg. Použitie karbónu by však výrazne ovplyvnilo cenu automobilu ako sa to stalo pri Alfe 4C.

Teoretizovať môžeme aj o pohonnom ústrojenstve. Podľa neoficiálnych informácií by mala mať Alpine základ z motora, ktorý používa Renault vo svojom športovom Cliu RS. Jeho objem by však mal vzrásť na 1,8 litra a výkon základnej verzie dosahovať 184kW (250 k), pričom by v ponuke mala byť aj výkonnejšia verzia s výkonom až 221kW (300 k). V prípade, že Renault použije svoje dvojspojkové prevodovky, ktoré montuje do súčasných športových modelov je možné, že malá Alpina bude schopná dosiahnuť stovku za menej ako 4,5 sekundy.