Nové Audi A4 bude mať aj šesťvalec

František Pisarovič, 01.07.2015
I keď si ponecháva známe proporcie, Audi A4 (B9) stojí na platforme MLB Evo, čoho následkom radikálne schudlo.

Od terajšieho modelu sa dokonca priveľmi nelíši ani rozmermi. So svojou dĺžkou 4 726 milimetrov je napríklad len o 25 milimetrov dlhšia. Rázvor sa však natiahol o 12 milimetrov, čo je tiež ďalším zo znakov novej platformy. Audi aj vďaka tejto modifikácii sľubuje najdlhší vnútorný priestor v danom segmente. Ďalšie "naj" si nová A4 odnáša v oblasti aerodynamiky, kde automobilka deklaruje najnižší súčiniteľ aerodynamického odporu v triede - 0,23 pri sedane, hodnota 0,26 potom platí pre Avant.

Okrem najdlhšieho priestoru pre posádku v triede ponúka Avant v základe 505 dm3 batožinového priestoru, so sériovo elektronicky ovládaným vekom. Nové je tiež členenie interiéru, ktoré elegantnými linkami pripomína väčšiu A8. Sériovo nájdeme vnútorné LED podsvietenie, nové materiály a farebné spracovanie. Audi po prvý raz v histórii modelu A4 ponúka tiež indivizualizačné balíky Sport a Design s viditeľnými rozdielmi na karosérii. Na želanie vám Audi pribalí head-up displej a systém Audi Virtual Cockpit.

Nová je tiež koncepcia systému MMI a Audi sa netají tým, že ich systém ovládania prirodzenou rečou funguje bezproblémovo. Na želanie dokáže systém MMI Navigácia Plus ponúknuť displej s uhlopriečkou s veľkosťou 8,3 palca (21 cm) a prenosom LTE s WLAN hotspotom. Ak by vám nestačilo ani to, Audi ponúka systém Audi Phone box s indukčným nabíjaním. Typickou záležitosťou pre ingolstadtskú automobilku je potom možnosť ozvučenia od spoločnosti Bang & Olufsen, naproti tomu tablet Audi je horúcou novinkou.

Dosť bolo elektroniky - smerujeme k srdcu automobilu. Funkciu základnej pohonnej jednotky tvorí štvorvalcový benzínový agregát 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a hodnotou krútiaceho momentu 250 Nm. Toto všetko zvláda pri kombinovanej spotrebe 4,9 litra na 100 km. Pomáha mu agregát 2.0 TFSI, ktorý bude dostupný v dvoch výkonnostných variantách. Slabšia z nich disponuje 140 kilowattmi (190 k) a 320 Nm, zatiaľ čo jeho silnejší brat zvláda až 185 kilowattov (252 k) a 370 Nm.

Populárnejšou voľbou budú na našom území skôr dieselové agregáty. 2.0 TDI príde taktiež v dvoch variantách. Prvá, so svojimi 110 kilowattmi (150 k) a 320 newtonmetrami je vstupnou bránou pre naftové agregáty tohto modelu. Druhá výkonnostná varianta ponúka 140 kilowattov (190 k) a 400 newtonmetrov. Automobilka uvádza kombinovanú spotrebu 3,8 litra na 100 kilometrov v prípade slabšej varianty, v prípade silnejšej potom 4,1 litra na 100 kilometrov. Vlajkovou loďou naftových požieračov je šesťvalcový turbodiesel 3.0 TDI, rovnako trpiaci výkonnostnou schizofréniou. Slabšia varianta disponuje 160 kW (218 k) a 400 Nm, silnejšia potom 200 kW (272 k) a 600 Nm.

Agregáty sú spriahnuté cez známe prevodovké systémy S-tronic, Tiptronic alebo manuálnym radením. Obe automatické prevodovky majú funkciu voľnobehu a S-tronic je prvýkrát dostupná aj pre pohon výhradne predných kolies. Najnovšia generácia pohonu Quattro je taktiež samozrejmsoťou.

Nové sú tiež podvozkové diely. Päťprvkové závesy vpredu aj vzadu sľubujú prínos pre komfort pri zachovaní športového charakteru vozidla, novovyvinutý je tiež elektromechanický posilňovač riadenia s dynamickým riadením na želanie. Systém regulácie jazdnej dynamiky Audi Drive Select sa ponúka od 140 kW (190 k) sériovo, ako opcia sa núka podvozok s reguláciou tlmičov pruženia.

Audi vybavilo svoj populárny model najnovšou možnou asistenčnou technológiou. K dispozícii bude Adaptive Cruise Control Stop&Go vrátane asistenta pre jazdu v dopravnej zápche, prediktívny asistent efektívnej jazdy pomôže ekonomickej a ekologickej jazde. Samozrejmosťou je Audi Active Lane Assist a Audi Side Assist pre zabezpečenie prehľadu o mŕtvych uhloch vozidla. Na trhu sa objavia v tejto oblasti aj mnohé novinky, napríklad parkovací asistent, asistent pre priečnu premávku, výytraha pri vystupovaní, vyhýbací asistent, odbočovací asistent a rozoznávanie dopravných značiek na báze kamery umiestnenej v prednej časti vozidla. Nový je tiež bezpečnostný systém Audi pre sense city, basic a rear.

Tento bestseller, ktorý je na trhu už dlhých dvadsaťjeden rokov dostal viac ako dôstojného zástupcu. Na trh sa napokon dostane po fyzickom predstavení verejnosti na autosalóne vo Frankfurte, už túto jeseň.