Crashtesty EuroNCAP: Venga s problémom, len jeden päťhviezdičkový

Ostatná séria nárazových testov agentúry EuroNCAP nepriniesla toľko radosti ako zvyčajne.
Vydané  Text: 
V marcovom kole išlo do steny len päť automobilov, medzi nimi prevažne rodinné modely ako Citroën Nemo, Kia Venga či Toyota Verso. Len posledný menovaný si dokázal odniesť najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek. **Citroën Nemo** strácal v každej disciplíne. Pri čelnom náraze predstavovala palubná doska riziko pre stehná a kolená vodiča i spolujazdca. Ochrana pri bočnom náraze je dobrá, za náraz do stĺpa má však Nemo nulu, pretože sa do neho nedodávajú hlavové aribagy. Test sa preto nerealizoval. Ochrana krku pri náraze zozadu je slabá. Ochrana detí je výborná a Nemo sa posnažil aj pri strete s chodcom. Jediným zlým miestom prednej časti je tvrdá horná hrana kapoty, ostatné miesta dopadli viac ako uspokojivo. Body však išli dole za bezpečnostnú výbavu, pretože do Nema sa nedodáva ESP. Celkový výsledok sú len 3 hviezdičky. Ambiciózna **Kia Venga** zaskočila pri teste tým, že po čelnom náraze bol preseknutý bezpečnostný pás v oblasti spodného uchytenia na B-stĺpiku. Inšpekcia ukázala, že sa zachytil o mechanizmus sedadla. Kia už reagovala zvolávacou akciou na model Venga a spodnú časť pásu vybavuje ochranným krytom. Výsledky čelného nárazu však ani tak nie sú presvedčivé. Vodičovi hrozí náraz hrudníkom do volantu a rizikom je aj palubná doska. Bočný náraz zvládla Kia dobre, pri náraze do stĺpa však bola zaznamenaná malá ochrana hrudníka. Pochvala ide do Kórey za ochranu pri náraze zozadu. Pri ochrane detí nastal menší kontakt hlavy s C-stĺpikom. Chodcov môže tešiť mäkký nárazník a stred kapoty, okraje sú však tvrdé. Za sériové ESP vo väčšine verzií dostala Venga pozitívne ohodnotenie, celkovo to stačilo na 4 hviezdy. Ďalším do partie bol exotický konkurent Vengy **Nissan Cube**. Nekonvenčný malý van pri čelnom náraze ohrozuje palubnou doskou posádku. Bočný náraz bol v poriadku, pri náraze do stĺpa je slabá ochrana hrudníka. Rovnako zle dopadla aj ochrana krku pri náraze zozadu. Trojročné dieťa usadené vpredu v smere jazdy zaznamenalo možnosť kontaktu hlavy s interiérom vozidla. Predná časť je z pohľadu chodcov zhovievavá okrem predného okraja kapoty. Sériové ESP a obmedzovač rýchlosti sa Nissanu postarali o ďalšie body k dobru. Španielsky zástupca strednej triedy **Seat Exeo** sklamal nedostatočnou účinnosťou kolenného aribagu pre vodiča, táto položka výbavy sa tak javí ako mierne zbytočná. Bočný náraz a náraz do stĺpa dopadol podobne ako pri vyššie spomenutých autách, ochrana krku pri náraze zozadu je slabá. Ochrana detí je naopak výborná. Z hľadiska chodcov poteší mäkký nárazník, kapota je však tvrdá vo všetkých miestach. Za sériové ESP dostal Seat ďalšie body. Jediným päťhviezdičkovým autom aktuálneho testu sa stala **Toyota Verso**. Kompaktný van poskytuje výbornú ochranu pri čelnom i bočnom náraze, pri náraze do stĺpa bola ako slabá vyhodnotená ochrana hrudníka. Rovnako aj ochrana pri náraze zozadu je slabá. Figurína trojročného dieťaťa sediaca pri čelnom náraze v smere jazdy zaznamenala veľký pohyb hlavy a preto hrozí kontakt s interiérom vozidla. Predná časť je relatívne mäkká, chodcom sa nemusí pozdávať len spodná hrana kapoty. ESP je v sériovej výbave pre všetky verzie, čo uzavrelo veľmi presvedčivé hodnotenie pre Toyotu. Hodnotenie**Vozidlo****celkové hodnotenie****ochrana posádky****ochrana detí****ochrana chodcov****bezpečnostná výbava**Citroen Nemo\* \* \*59 %74 %55 %29 %Kia Venga\* \* \* \*79 %66 %64 %71 %Nissan Cube\* \* \* \*83 %64 %56 %84 %Seat Exeo\* \* \* \*77 %81 %50 %57 %Toyota Verso\* \* \* \* \*89 %75 %69 %86 %








Pokračujte na ďalší príspevok »