Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4×4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI. Pohon 4×4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI – obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI – ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.Základná výbava
Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:- s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
- ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
- 6,5″ dotykový displej v strede s rádiom SWING;
- 8″ virtuálny kokpit;
- parkovacie senzory vzadu;
- manuálnu klimatizáciu;
- tempomat;
- elektronickú parkovaciu brzdu;
- doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
- škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16″ disky s plastovými krytmi.
- hodnotnejší interiér Ambition;
- automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
- Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
- Vyhrievanie predných sedadiel;
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
- EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
- LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
- vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
- Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
- dáždnik vo dverách;
- lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
- ochranné lemy blatníkov
- a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16″ (215/60 R16);
- zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking
- strieborný strešný nosič;
- Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17″ s aero krytmi;
- FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
- Rádio BOLERO 8″, hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
- KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
- Alarm so SAFE systémom;
- adaptívny tempomat ACC;
- DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
- 230V zásuvka a USB-C vzadu;
- estetické prvky na karosérii a v interiéri.
- ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
- ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 – 891 € v rámci balíčka Performance paket.
Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život
Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.- stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
- sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
- posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
- 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
- osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
- gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
- zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
- na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
- na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
- pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
Jazdné vlastnosti a spotreba
Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 Style
Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň. ### Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 (facelift 2022) **Rozmery a objemy** * Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm * Rázvor: 2 630 mm * Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm * Stopový priemer otáčania: 10,2 m * Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR * Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3 * Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg * Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg * Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg **Pohon a podvozok** * Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG; * Zdvihový objem: 1 968 cm3 * Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min. * Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min. * Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC; * Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané; * Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG; **Rýchlosti a spotreba** * Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h * Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h * Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km * Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/kmZdroje: AUTOVINY.SK
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.
Cyklistika v Rakúsku
Najkrajšia a najlepšia. Cykloturistika v Rakúsku zahŕňa nížiny, hory, pamiatky aj rozprávkovú prírodu
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.
Tak vysadnite na bicykle a šliapnite do pedálov!Nový model
Nový NISSAN QASHQAI odhalený! Zmena je priam obrovská, kamery vidia aj pod podvozok
Nová verzia kompaktného SUV Qashqai sa podobá na elektromobil Ariya.
Novinkou je tiež celkom nový stupeň výbavy N-DesignTieto pneumatiky budú už čoskoro nelegálne. Máte ich aj vy?
Používate na aute pneumatiky s označením M+S? Mali by ste si dať pozor. Od októbra tohto roka nemusia byť legálne.
Dôvodom je zavedenie nového označovania. To prišlo ako odpoveď na mnohých výrobcov, ktorí symbolom M+S označovali aj pneumatiky, neprispôsobené na jazdu na snehu.Spravodajstvo
Rezort obrany vyzýva ľudí, aby nelietali dronmi nad vojenskými objektmi a infraštruktúrou
Ohrozenie letovej prevádzky môže vyústiť do trestnoprávneho stíhania a pokuty 500 €, informuje rezort obrany.
Volvo na Slovensku
Európska komisia schválila dotáciu pre Volvo, na Slovensko prinesie 3300 pracovných miest
Automobilka bude na Slovensku vyrábať až 250-tisíc vozidiel ročne.
Celkové náklady na projekt výroby elektromobilov predstavujú 1,2 miliardy eur.