Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4×4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ

Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy
Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI. Pohon 4×4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI – obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI – ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.Základná výbava
Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:- s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
- ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
- 6,5″ dotykový displej v strede s rádiom SWING;
- 8″ virtuálny kokpit;
- parkovacie senzory vzadu;
- manuálnu klimatizáciu;
- tempomat;
- elektronickú parkovaciu brzdu;
- doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
- škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16″ disky s plastovými krytmi.
- hodnotnejší interiér Ambition;
- automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
- Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
- Vyhrievanie predných sedadiel;
- Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
- EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
- LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
- vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
- Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
- dáždnik vo dverách;
- lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
- ochranné lemy blatníkov
- a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16″ (215/60 R16);
- zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking
- strieborný strešný nosič;
- Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17″ s aero krytmi;
- FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
- Rádio BOLERO 8″, hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
- KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
- Alarm so SAFE systémom;
- adaptívny tempomat ACC;
- DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
- 230V zásuvka a USB-C vzadu;
- estetické prvky na karosérii a v interiéri.
- ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
- ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 – 891 € v rámci balíčka Performance paket.

Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život
Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.
- stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
- sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
- posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
- 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
- osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
- gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
- zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
- na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
- na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
- pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.




Jazdné vlastnosti a spotreba
Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.


Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 Style
Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň. ### Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 (facelift 2022) **Rozmery a objemy** * Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm * Rázvor: 2 630 mm * Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm * Stopový priemer otáčania: 10,2 m * Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR * Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3 * Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg * Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg * Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg **Pohon a podvozok** * Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG; * Zdvihový objem: 1 968 cm3 * Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min. * Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min. * Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC; * Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané; * Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG; **Rýchlosti a spotreba** * Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h * Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h * Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km * Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/kmZdroje: AUTOVINY.SK

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
TEST
Ponuka, ktorá sa neodmieta / Poradca pri kúpe SsangYong Korando
Autá za normálne peniaze stále existujú. Neveríte? Stačí sa pozrieť na aktuálnu ponuku kórejského SsangYongu, ktorý si na Slovensku buduje dobré meno s nepriestrelným pomerom cena/výkon.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024Štýlovka s pridanou hodnotou
CAPUCCINO / Predstavujeme FIAT 600e
Prebudí vaše zmysly, pošteklí vašu chuť do života a poteší vaše oči.
Nový Fiat 600e má s obľúbeným ranným nápojom Talianov veľa spoločné! Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 1/2024.TEST Samsung Galaxy Z Fold5 a Samsung Galaxy Watch6 Classic: Menej je niekedy viac. Pri skladačkách to platí dvojnásobne.
Samsung Galaxy Z Fold5 je len akýmsi evolučným nástupcom minuloročného Galaxy Z Fold4. Zmeny, ktoré zariadenie prináša však smerujú na tie najdôležitejšie oblasti.
Čo všetko sa za rok na tomto telefóne zmenilo? Okrem telefónu som sa pozrel aj na hodinky Samsung Galaxy Watch6 Classic. Stoja za to?NOVÉ ČÍSLO
Januárový auto motor a šport je už v predaji hneď s dvomi prílohami: Gentleman a špeciál o Volkswagene
Ideálny darček na prihodenie do balíčka pre pánov len za 3,60 €.
Na titulke sú Honda CR-V a Toyota C-HR, v čísle nájdete množstvo testov a hodnotných tém. Auto motor a šport je dlhodobo najčítanejší motoristický a pánsky časopis na Slovensku.auto motor a šport č. 1/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže MONCLER SUNRISE – auto motor a šport č. 1/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže MONCLER SUNRISE – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽE 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava –… Prečítať celé
auto motor a šport č. 1/2024
Štatút reklamnej a propagačnej súťaže HALLOWEEN MAN MYSTERY – auto motor a šport č. 1/2024
PREAMBULA Tento Štatút propagačnej a reklamnej súťaže HALLOWEEN MAN MYSTERY – auto motor a šport“ (ďalej len „Súťaž“) je záväzným dokumentom, ktorý upravuje pravidlá Súťaže a presne určuje podmienky riadneho priebehu Súťaže (ďalej len „Štatút“). Článok I VYHLASOVATEĽ A PARTNER SÚŤAŽE 1.1 Vyhlasovateľom Súťaže je spoločnosť Motor Media CS s.r.o., sídlo: Námestie slobody 11, 811 06 Bratislava… Prečítať celé
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.