Výsledky Google Analytics: Autoviny.sk mesačne navštevuje 685-tisíc ľudí, sú to muži aj ženy so záujmom o kúpu auta, cestovanie a nehnuteľnosti
Bilancujeme rok 2022 z pohľadu štatistík a demografie vyplývajúcich z Google Analytics.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Tvorba úspešného online obsahu vyžaduje čoraz viac úsilia,
pretože naším cieľom nie sú len videnia, ale aj kvalitný čitateľ.
Príprava obsahu pre internetový denník nie je triviálna záležitosť. Najmä, keď ide o tak špecifický obsah, akým je motorizmus a automobily.
Kvôli silnej a okamžite dostupnej konkurencii už nestačí mať len pevne stanovené rubriky a počty príspevkov, ale neustále redakčný model prispôsobovať, reagovať na aktuálne dianie, ktoré sa mení zo dňa na deň, predvídať trendy a predovšetkým prinášať pridanú hodnotu. My máme dlhodobý zámer oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa, ktorý je motoristom a v dohľadnej dobe zvažuje nákup nového vozidla, čomu v podstatnej miere prispôsobujeme obsah. Preto sa čitateľ dostane práve k titulu Autoviny.sk, keď vyhľadáva testy nových áut, testy jazdených áut, servisné témy či riešenia dopravných situácií.
Práve návštevnosť z tzv. organického vyhľadávania cez Google u nás predstavuje viac ako tretinu všetkých vstupov a marketingové agentúry si preto u nás zakupujú backlinky pre svojich klientov, ktorým záleží na SEO.
Každý deň pracujeme s našimi analytickými nástrojmi a v uplynulých rokoch sme sústredili veľkú časť našej pozornosti na optimalizáciu pre vyhľadávače a distribúciu obsahu, ktorú dnes môžeme považovať za jednu z najlepších spomedzi slovenských motoristických médií. Naša návštevnosť je preto dlhodobo zdrojovo diverzifikovaná. Spravidla ide o tretinové pomery, kde sú najvýznamnejšími zdrojmi sociálne siete, vyhľadávače a priame návštevy.
Pre túto rôznorodosť zdrojov nie je výnimočné, keď naše príspevky oslovia v priebehu prvého týždňa aj 100-tisíc jedinečných čitateľov, čo prirodzene pritiahne ich pozornosť aj na naše ostatné príspevky. Výsledkom tejto snahy je miera okamžitých odchodov na úrovni iba 13,02 % (1.1.2022-31.12.2022) – to znamená, že naši čitatelia sa z prvého článku spravidla prekliknú aj na ďalšie. Je pre nás veľkým zadosťučinením aj to, že takmer každý druhý čitateľ sa k nám v priebehu mesiaca vráti.
Významnú pozornosť si zaslúži aj údaj o priemernom počte mesačných čitateľov za uplynulý rok (1.1.2022-31.12.2022) – priemerne až 685-tisíc čitateľov mesačne. Pre úplnosť dodávam, že každý mesiac publikujeme 100 až 150 príspevkov, pridávame početné aktualizácie a k tomu ďalšie určené pre našu Facebook stránku.
V súčasnosti predstavujú témy súvisiace s elektromobilitou približne 50 % všetkých našich príspevkov
Čitateľa je potrebné identifikovať, nájsť a obsah mu ponúknuť práve tam, kde sa práve nachádza – teda na mobile.
Tieto čísla nie sú zadarmo. Ide o výsledok dlhodobej práce jednotlivých autorov, u ktorých viac ako kedykoľvek predtým zohráva kľúčovú úlohu ochota učiť sa novoty. Už nestačí, aby autor vedel dobre písať a vyznal sa v autách. Rovnako dôležité je, aby vedel pracovať so zdrojmi, informáciami aj vlastnými znalosťami, aby pri svojej práci zohľadňoval často sa meniace nároky na SEO, mal znalosť jazykov HTML, CSS, práce s grafikou, fotografiami a videom, aby písal takzvane ľahko skenovateľné, informačne bohaté a členené príspevky a neustále prichádzal s vlastnými témami. Preto u nás spravodajské príspevky majú okolo 3500 znakov a autorské články spravidla viac ako 7000, pričom veľké testy áut mávajú rozsah aj takmer 10 normostrán. Napriek tomu na našich aktualitách čitatelia priemerne strávia takmer 4 minúty a pri dlhších autorských príspevkoch viac ako 9 minút (Google Analytics, priemer za 1.1.2022-31.12.2022).
Až 86,05 % čitateľov nás počas roka navštívilo z mobilného telefónu, 10,68 % z notebooku/desktopu a 3,27 % z tabletu. Aj tie tablety sú dôležité, reprezentujú asi 150-tisíc ľudí.
Nie je cieľom, aby si čitateľ článok čítal vetu za vetou,
podstatné je, aby našiel práve to, čo hľadal.
Kto číta náš obsah – detaily
Všetka naša snaha má za cieľ oslovovať predovšetkým dospelého čitateľa. Demografiu reálneho čitateľa si overujeme dvomi metódami: priebežnými dotazníkmi a z výsledkov Google Analytics.
Výsledky z posledného dotazníka z konca minulého roka, ktorého sa zúčastnilo viac ako 8 000 respondentov, vyplynuli aj nasledovné zistenia:
Grafy: Z výsledkov nášho rozsiahleho prieskumu o spaľovacích motoroch vyplynulo, že až 96 % respondentov – čitateľov Autoviny.sk zvažuje nákup nového automobilu. Ankety sa zúčastnilo celkom 8418 respondentov a 8376 z nich odpovedalo aj na poslednú otázku o nákupe nového auta. Odpoveď pritom nebola povinná.
Uvedené vekové rozpätie nám napokon potvrdzujú aj výsledky demografie z Google Analytics za obdobie roka 2022 (1.1.2022-31.12.2022): najpočetnejšia veková skupina má 35 – 44 rokov, potom nasleduje skupina 45 – 54 rokov, ďalej 25 – 34 rokov. Osoby do 24 rokov tvoria najmenej početnú vekovú skupinu. Podľa Google Analytics sú naši čitatelia z 62,3 % muži. Zastúpenie žien je na motoristické médium veľmi vysoké, až 37,7 %, pretože motoristami sú aj dámy a aj tie sa zaujímajú o zmeny v legislatíve, riešenia dopravných situácií a autá, ktoré zvažujú kúpiť.
Používatelia s profilmi zodpovedajúcimi záujmom o automobily patria k tým najpočetnejším aj podľa výsledkov Google Analytics, pričom naši čitatelia patria aj do skupín záujmov o cestovanie a nehnuteľnosti.
Cielenie na kvalitného čitateľa, teda osoby v produktívnom veku, ktorí sú motoristi a prípadne uvažujú nad kúpou nového vozidla, evidentne funguje a v nasledujúcom období sa ešte viac sústredíme aj na čitateľov, ktorí uvažujú konkrétne nad elektrifikovanými a elektrickými automobilmi.
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.