Prvé SUV od Ferrari je vypredané na 2 roky dopredu, Purosangue pritom ešte nemá ani prvý zákazník

O historicky prvý SUV model značky Ferrari, Purosangue, je enormný záujem napriek tomu, že reakcie internetovej verejnosti na novinku neboli priaznivé.
Vydané  Text: 

### Na koho názore vlastne záleží? Keď sa pred rokmi začalo otvorene hovoriť o tom, že talianska značka Ferrari uvedie na trhy svoj prvý model s karosériou SUV, internetová verejnosť reagovala skôr negatívne. Laici, ale aj fanúšikovia značky, očividne nevedeli legendárnej automobilke odpustiť, že sa vzdáva svojho historického dedičstva a podlieha trendom, ktoré diktujú zákazníci. Akoby neverili ľuďom, ktorí tú automobilku tvoria. Oficiálne predstavenie prvého SUV Ferrari s názvom Purosangue v septembri tohto roka preto ešte viac podporilo negatívne komentáre na adresu automobilky a jej predstaviteľov. Opäť sa ale ukázalo, že *najviac počuť tých, kto najviac kričia, hoci ich je iba niekoľko*. **O Ferrari Purosangue je napokon enormný záujem**, a to automobilka nedodala ešte ani prvý vyrobený exemplár. Trendy neurčujú tí, ktorí kritizujú a nekupujú, ale tí, ktorí si kúpia a ich konštruktívna kritika sa následne premietne do vylepšenia produktu v jeho modernizácii a novej generácii. „**Nie je žiadnym tajomstvom, že sme prestali prijímať objednávky. Mali sme taký záujem bez dodania jedného jediného auta**,“ zhodnotil situáciu s objednávkami na model Purosangue marketingový a obchodný riaditeľ značky **Enrico Galliera** pre austrálsky denník drive.com.au. **Dôvodom zastavenia objednávok nie je ich nedostatok, ale prebytok**. Už dnes zákazníci musia čakať na svoje objednané vozidlá Purosangue dva roky. Ferrari sa navyše zaviazalo, že udrží predaj modelu pod 20 percent celkových dodávok skupiny počas životného cyklu auta, aby si zachoval určitý stupeň exkluzivity. Ferrari sa však k téme podrobnejšie nevyjadruje ani nereaguje na otázky médií.
### Čakačka na Ferrari nebola nikdy krátka Na tomto mieste je potrebné poznamenať, že čakacie doby na nové automobily Ferrari zvyčajne trvajú približne 18 mesiacov. Spoločnosť pri prijímaní objednávok na nové modely uprednostňuje existujúcich zákazníkov a je verejným tajomstvom, že sú ľudia, ktorí sa zápisom na čiernu listinu Ferrari dostali do nemilosti a nemajú možnosť tieto vozidlá vlastniť, dokonca ani testovať.
### Nie SUV, ale štvordverové Ferrari Zaujímavosťou je, že **Ferrari svoj model Purosangue neoznačuje ako SUV**, namiesto o 12-valcovom automobile píše, že je **štvordverový, štvormiestny**. Je pravda, že pohľad na profil vozidla nepraje označeniu SUV alebo SAV, ide skôr o crossover úctyhodných rozmerov. Zaujímavosťou je, že predné a zadné dvere sa na novom Ferrari Purosangue otvárajú protismerne a otvárajú sa do uhla 79 stupňov.
**Dĺžka Ferrari Purosangue je 4 973 mm, šírka 2 028 mm a výška 1 589 mm**, čo znamená, že v porovnaní s konvenčnými SUV a väčšími crossovermi je dlhšie a nižšie. Rázvor dosahuje až 3 018 mm. Celkový atletický dojem podporujú aj nápadne tvarované zadné blatníky kolies, ktorých horná línia plynulo prechádza až do zadnej odtrhovej hrany. Ak by sme silou-mocou chceli nájsť pre Ferrari Purosangue zaradenie, zrejme by ním bol crossover-kupé. Faktu, že skutočne nejde o tradičné SUV, zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý v päťmetrovom vozidle dosahuje iba 473 litrov.
### Motorizácia Ferrari Purosangue **Ferrari Purosangue poháňa benzínový atmosférický motor V12 so zdvihovým objemom valcov 6,5 litra**, dosahuje max. výkon 725 koní pri 7 750 ot./min a najvyšší krútiaci moment 716 Nm pri 6 250 ot./min. Vozidlo má hmotnosť 2 033 kg s pozdĺžnym rozložením v pomere 49:51 v prospech zadnej nápravy. 8-stupňová automatická prevodovka je dimenzovaná na prenos krútiaceho momentu 1 200 Nm. Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už od 3,3 sekundy, počas 10,6 sekundy sa na tachometri ukáže hodnota 200 km/h a maximálna rýchlosť je 310 km/h.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.