TEST: Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi v redakčnom teste prekvapila skoro po každej stránke
Vyskúšali sme to najlepšie, čo vie Kia ProCeed ponúknuť: výbavu GT s 1,6-litrovým dvestokoňovým motorom.
Vydané Text: Erik Stríž
Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi 7DCT (facelift 2021), zadný pohľad
Kia ProCeed GT 1.6 T-GDi 7DCT (facelift 2021), v pozadí Porsche Panamera E-Hybrid
18-palcové disky kolies sú jedinou možnosťou pre ProCeed GT. V konfigurátore si nevyberiete ani žiadny iný dizajn.
Rôzne grafické motívy digitálneho prístrojového panela Supervision
**Riadenie je dosť tuhé**, čo zodpovedá jeho imidžu a k celkovému dojmu prispievajú fantastické sedadlá. Nejde o to, že sa nastavujú elektricky a sedadlo vodiča má pamäťové sloty, ale to **materiálové vyhotovenie koža/alcantara a obrovské bočnice na sedákoch aj operadlách!** Mám priemernú postavu, takže som do nich zapadol úplne presne a keď som sa snažil s autom jazdiť nadmieru dynamicky, efektívne ma podržali.
Zatiaľ čo vo výbave GT-Line je prešívanie predných sedadiel sivé, výbava GT je príznačná červenými akcentmi v interiéri aj na karosérii.
Dosť som to potreboval, pretože aj keď je **ProCeed vybavený len pohonom predných kolies**, na ceste je tak stabilný a skôr neutrálny v zákrutách, že budete radi poskúšať jeho hranice. Predpokladal som pomerne skorú nedotáčavosť, ale ProCeed milo prekvapil a dokázal zachovať mienenú stopu nad moje očakávania. Napokon sa ale predsa len prejaví miernou nedotáčavosťou.
Komu by sa východiskové nastavenie prevodovky a motora zdalo slabé, má možnosť prepnúť prevodovku do režimu S, kedy logika radenia dovoľuje vyššie otáčky motora a preraďuje vyššie neskôr, prípadne využiť jazdný režim SPORT, ktorý má vyhradené tlačidlo vedľa páky prevodovky. V tomto režime sa ProCeed správa o niečo hlučnejšie a prudšie, zásadný vplyv na jazdné vlastnosti ako také som ale nepotrehol. Nepochybne je to najmä preto, že **Kia ProCeed nemá a ani neponúka adaptívny podvozok**.
Je škoda, že ProCeed ponúka len pohon predných kolies. Dosť dobre si viem predstaviť, že by Kia ponúkla pre tento model pohon všetkých, k tomu naftový motor 1.6 CRDi a automat.
### Nádherný interiér a praktický kufor
Vyššie som zmienil **športové sedadlá, tie ma naozaj nadchli**. Je to však celkové vyhotovenie interiéru, čo by ma vedelo presvedčiť ku kúpe.
**Materiálové vyhotovenie, ergonomické spracovanie ovládacích panelov, graficky hodnotný infotainment, farebná schéma** – to všetko pôsobí takmer prémiovo. Ešte pred pätnástimi rokmi by málokto povedal, že sa mu interiéry od Kie páčia, dnes počujeme pochvaly aj od majiteľov nemeckých prémioviek. Zvlášť viem oceniť tvar, veľkosť a hrúbku venca volantu, najmä stredná časť s výrazným tvarovaním poskytuje rukám dobrú oporu aj počas dlhých hodín za volantom.
Palubný počítač v Kia ProCeed. Takýto digitálny prístrojový panel Supervision je súčasťou výbavy Kie ProCeed GT. V GT-Line dostanete analógový panel s menším stredovým displejom.
**Keď som sa posadil do pravého zadného sedadla, nemohol som si nevšimnúť, aký priestranný vlastne interiér ProCeedu je**, a to ešte bolo za mnou ďalších minimálne **594 litrov batožinového priestoru**. Pre porovnanie, Ceed Sportswagon s benzínovými motormi ponúka 625 litrov a ten s naftovým motorom 512 litrov – takže ProCeed stojí medzi nimi.
**BATOŽINOVÝ PRIESTOR je silnou stránkou modelu ProCeed**. Nejde ani tak o litre, ako skôr o jeho funkčné vybavenie. V prvom rade je tu dvojpolohová roleta, ktorú môžete odložiť pod podlahu, takže ju nemusíte nechávať doma v špajzi. Ďalej sú tu dva plastové háčiky pre zavesenie tašiek, sklápanie zadných sediel pomocou dvoch pák (v sérii výbavy GT) a najmä **mimoriadne užitočný organizér batožinového priestoru**.
Týmto organizérom si ma ProCeed získal, pretože niekoľko samostatných priečinkov nachádza uplatnenie v každodennom živote. Ani to nebudem počítať, koľkokrát mesačne vbehnem do obchodu, nekúpim si tašku a tovar nahádžem do kufra, kde sa mi počas jazdy prevaľuje zo strany na stranu. V ProCeede som tovary naložil do organizéra a počas jazdy sa nič nehýbalo.
### Nedostatky predsa len nachádzame
Kia ProCeed GT je skutočne pôsobivé auto, ale má aj niekoľko nedostatkov. Tak napríklad:
* v kufri sú štyri reproduktory prémiového audiosystému JBL, ktoré sú síce zakryté, ale na miestach, ktoré považujem za rizikové. Kto bude v aute prevážať ťažší náklad, ten by ho mal dôsledne upevniť pred pohybom, aby počas jazdy neudrel a nepoškodil reproduktory;
* nemožnosť dokúpiť 19-palcové disky kolies;
* všetky laky karosérie sú za doplatok 590 eur a v ponuke nie je žiadny bezplatný, takže cena nového vozidla bude vždy minimálne o túto čiastku vyššia ako avizuje predajca;
* adaptívny tempomat nie je v sérii, treba si ho dokúpiť v rámci balíčka Safety Pack DCT za 1 090 eur;
* nemožnosť dokúpenia trojzónovej klimatizácie (vzadu sú len výduchy bez nastavenia teploty);
* osvetlenie prednej časti interiéru pomocou LED je možné pri dokúpenom Panorama Pack za 890 eur,
* elektrické ovládanie piatych dverí je za príplatok až 590 eur;
* nedostupnosť naftových motorov a pohonu všetkých kolies, v ponuke nie je ani plug-in hybrid (pritom [Ceed SW PHEV](https://www.autoviny.sk/testy/121593/test-kia-ceed-sw-phev-1300-km-za-32-litra-benzinu-je-realny-vysledok-jazd) je v predaji, ale s podstatne nižším výkonom);
* nedostupnosť adaptívneho podvozka;
* už v základnej výbave GT-Line dostanete Full LED svetlomety vpredu aj vzadu, ale bez funkcie vyrezávania svetelného lúča;
* pochopiteľne, mnohé tieto položky nerieši zákazník, ktorý si vyberá vozidlo zo skladových zásob, jazdené alebo referenčné vozidlo.
[CAR id=17139]
Erik Stríž, Hodnotenie, Kia, Kia Proceed, Kia Proceed Gt, Odporúčané, Recenzia, Skúsenosti, Str, Test
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk