Tieto autá sú životu nebezpečné! Euro NCAP zverejnil nové výsledky nárazových testov, z ktorých mrazí

Renault Zoe nezvládol nárazové testy, Dacii Spring sa podarilo získať jedinú hviezdičku.
Vydané Text: 

Euro NCAP vykonáva nárazové testy v mene bezpečnosti od roku 1997, no až v roku 2001 prvýkrát udelila maximálne päťhviezdičkové hodnotenie. Výrobca a model? Renault Laguna. Nuž, francúzska automobilka sa po rokoch opäť zapisuje do histórie nárazových testov, no nie v tom najlepšom svetle. **Elektrický mestský automobil Zoe je po Fiatoch Panda a Punto o tretím modelom, ktorý pri hodnotení nezískal ani jednu hviezdičku.** No dobre, tak čo sa teda stalo? Zoe je vo svojej druhej generácii, ale technicky ide skôr aktualizovanú verziu pôvodného modelu uvedeného na trh asi pred desiatimi rokmi. Inými slovami, na konštrukcii už cítiť vek, no nárazové testy odhalili aj ďalšie problémy. Napríklad **revidovaný model uvedený na trh v roku 2020 upustil od bočného airbagu namontovaného na sedadle v prospech „menej účinného“ airbagu iba pre hrudník,** čo spôsobuje „zníženie ochrany cestujúcich“. ### VIDEO: Renault ZOE Euro NCAP poukazuje na to, že Renault Zoe *„ponúka celkovo slabú ochranu pri nehodách, slabú ochranu zraniteľných účastníkov cestnej premávky a chýba mu zmysluplná technológia na predchádzanie nehodám, čo ho diskvalifikuje na získanie akejkoľvek hviezdičky.”* Treba poznamenať, že obtiažnosť týchto testov sa v priebehu rokov výrazne zvýšila a Zoe tieto zmeny ilustruje. V rámci testov z roku 2013 totiž odchádzal s plným päťhviezdičkovým hodnotením. O osem rokov neskôr ich všetky stratil.
**Prekvapivo sa Dacii Spring darilo lepšie ako Zoe, keďže sa jej podarilo uchmatnúť aspoň jednu hviezdu.** Najlacnejší európsky elektromobil je v podstate City K-ZE odvodený od Renaultu Kwid, vyrobený v Číne a mierne aktualizovaný pre starý kontinent. Je preto pochopiteľné, že ani Euro NCAP nemalo žiadne slová chvály: *”Jeho výkon v nárazových testoch je vyslovene problematický, s vysokým rizikom život ohrozujúcich zranení hrudníka vodiča a hlavy spolujazdca pri čelných nárazových testoch a hraničnou ochranou hrudníka pri bočnom náraze. Výsledkom priemernej pasívnej bezpečnosti a slabej technologickej výbavy je jedna hviezdička.“* Michiel van Ratingen, generálny tajomník Euro NCAP, vyjadril svoje znepokojenie: *„Tieto autá nielenže štandardne neponúkajú žiadnu výraznejšiu aktívnu bezpečnosť, ale ich ochrana cestujúcich je tiež horšia ako u akéhokoľvek vozidla, ktoré sme videli za mnoho rokov. Je cynické ponúknuť spotrebiteľovi cenovo dostupné ekologické auto, ak je to za cenu vyššieho rizika zranenia v prípade nehody.“* ### VIDEO: Dacia Spring




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023