TEST ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV: Našli sme vaše ďalšie auto
Keď sa spojí jedno z najobľúbenejších áut Slovákov s veľkým kufrom, moderným plug-in hybridným pohonom a športovou úpravou, je to recept na dokonalosť. Ale sme za ňu pripravení zaplatiť viac ako 40-tisíc eur?
Vydané Text: ERIK STRÍŽ

- predáva sa od 38 660 eur; nami testovaná konfigurácia prekročila hranicu 40-tisíc eur;
- systémový výkon hybridnej sústavy 180 kW je kombináciou 110 kW spaľovacieho motora a 85 kW elektromotora;
- plug-in hybrid v Octavii umožňuje iba pohon predných kolies;
- základný batožinový priestor je kvôli pohonu PHEV zmenšený až o 150 dm3;
- pohotovostná hmotnosť predstavuje 1 707 kg, čo je najviac spomedzi všetkých ostatných Octavií RS Combi;
- verzia RS má v základnej výbave aj položky ako adaptívny tempomat, predné a zadné parkovacie senzory, zadnú kameru, FULL LED Matrix svetlomety, LANE ASSIST – asistent udržiavania jazdy v jazdnom pruhu, KESSY FULL- systém bezkľúčového odomykania, zamykania a štartovania, virtuálny kokpit (10″), Navigačný systém COLUMBUS 10″, dvojzónovú automatickú klimatizáciu či predĺženú záruku na 5 rokov/100 000 km.
Fenomén
Predstavovať Škodu Octaviu nemá zmysel, podobne, ako nemá význam silou presviedčať o jej kladoch. Je o niečo lepší štandard, zlatá stredná cesta, ideálny kompromis alebo čokoľvek iné pozitívne, ale rozhodne nie je obyčajné a nudné auto a už vôbec nie nešťastná voľba. Škode sa podarilo z koncernového mixu dielov a pravidiel vybrať to najlepšie, aby ste za stále veľmi dobré peniaze dostali maximálnu hodnotu, ktorá sa prejavuje nielen na vonkajšej estetike, ale aj na materiálovom vyhotovení interiéru, vnútornej priestrannosti a tiež jazdných vlastnostiach. Aj najslabšia Octavia sa dnes stáva veľmi rozumnou a perspektívnou voľbou. A keď príde rad na vylepšenia, aj tam má Škoda čo ponúknuť, či už z techniky, dizajnu alebo aj športovosti. Konfigurácia Combi RS PHEV by mala patriť k tomu najlepšiemu, čo vie aktuálna Octavia ponúknuť, preto mať vysoké nároky a očakávania je na mieste. Veď v tejto konfigurácii začína na sume skoro štyridsaťtisíc eur, čo je už cena, za ktorú môžete mať kompaktné auto od prémiového výrobcu. Dokáže Octavia za uvedené peniaze ustáť takýto tlak? Odpoveď opäť nie je prekvapením: s nadhľadom.




































ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
PARKOVANIE NA CHODNÍKU / DOPRAVNÁ PORADŇA
Môžem na chodníku aspoň zastaviť na vyloženie nákladu? Aké sú výnimky a kde môžem stáť na chodníku naďalej? Téma parkovanie na chodníku
Od nedele 1. októbra 2023 na Slovensku platí celoplošný zákaz zastavenia a státia motorových vozidiel na chodníkoch.
PORADCA PRI KÚPE
FORD RANGER: Pravá ruka pracovitých
Predstavujeme vám nový Ford Ranger, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na potreby živnostníkov, remeselníkov, stavebníkov či poľovníkov, ale nielen pre nich.
Vo verzii Platinum je najluxusnejším Rangerom od divízie Ford Pro v histórii.★★★★☆
TEST SUBARU OUTBACK musíte zažiť na vlastnej koži. Terénne kombi môže dokázať viac ako SUV, ktoré plánujete kúpiť
SKÚSENOSTI SO SUBARU OUTBACK 2.5i LINEARTRONIC CVT AWD. Ak uvažujete nad kúpou SUV preto, že vám ponúkne viac slobody, dajte šancu aj Subaru Outback.
Počas testu nás Outback presvedčil o svojich kladoch, ale odhaľujeme aj negatívne poznatky z týždňa používania.NOVÝ MODEL
Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie
Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.
Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkamiSERVIS
Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo
Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.
Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.DOPRAVNÁ PORADŇA
Do akej vzdialenosti po tejto značke musím spomaliť na 50 km/h? Môžem dostať pokutu už hneď za značkou obce?
Môžu policajti merať rýchlosť hneď za značkou obce? Je dovolený úsek, počas ktorého je čas na spomaľovanie? Odpovedáme v našej Dopravnej poradni.
DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI
K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť
Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.
Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS.SPRÁVY
Nulová tolerancia nálepiek Я РУССКИЙ (Som Rus): Za podporu Ruska vodič povinne odstaví svoje auto alebo nápis na mieste strhne
Lotyšsko a Estónsko považujú nálepky s prihlásením sa k Rusku za protizákonnú provokáciu.
Ruská menšina k ich lepeniu pristúpila po tom, čo krajiny začali vyžadovať preregistrovanie ruských a bieloruských áut. Kto nezmení registráciu auta, tomu má byť skonfiškované a odovzdané Ukrajine.Týždeň kontroly a nastavenia svetlometov opäť zadarmo
V týždni od 2. 10. do 6. 10. 2023 prebehne jubilejný desiaty ročník medzinárodnej preventívne bezpečnostnej akcie Vidieť a byť videný, ktorá je zameraná na odbornú kontrolu a nastavenie svetlometov motorových vozidiel.
Zadarmo sa tento rok budú nastavovať svetlomety vozidiel s legálnymi LED svetelnými náhradnými zdrojmi H4 alebo H7. Do projektu je zapojených takmer 100 servisov zo všetkých krajov republiky.AKTUALITA
Emisná norma EURO 7 je schválená ministrami únie. Je prísna, ale automobilky nezničí
Nové emisné limity pre osobné aj nákladné autá nie sú tak prísne ako v pôvodnom návrhu Európskej komisie. Podarilo sa zjednať aj dlhší časový rámec pre zavedenie normy.
Nariadenie napokon schválili aj krajiny, ktoré sa proti nemu spočiatku vyjadrili protest.