Nástupca Dacie Logan MCV sa už testuje. Spojí dve kategórie naraz

Nová Dacia Logan MCV príde už čoskoro. Bude však iná, ako sme zvyknutí.
Vydané  Text: 

Keď pred časom Dacia zverejnila informácie o zániku obľúbeného modelu Logan MCV, jej fanúšikovia to niesli pomerne ťažko. Priestranné kombi, ktoré bolo za skvelú cenu, malo u našincov pomerne širokú základňu zákazníkov. Dôvodom zrušenia lacného kombi je pravdepodobne užšia spolupráca s ruskou Ladou. Avšak, aj napriek tomu zákazníci nemusia zúfať. Nepriamy nástupca Loganu MCV je už na ceste. Bude však o trochu iný, ako sme boli zvyknutí doteraz. **Dacia sa rozhodla, že nástupca MCV-čka bude zahŕňať aj nástupcu väčšej dodávky Lodgy.** Dôjde tak k prepojeniu dvoch kategórií. Navyše, novinka by mala ponúknuť o niečo vyššiu svetlú výšku a dostať črty crossovera. Tieto informácie koniec-koncov potvrdzujú aj fotografie zahraničného magazínu motor1, ktorému sa podarilo nástupcu Loganu MCV a Lodgy odfotografovať počas testovania. Na fotografiách môžeme jasne vidieť, že auto pôsobí mohutnejším dojmom. Síce je testovací prototyp pomerne dobre zamaskovaný, jedno je zrejmé. Pôjde o skutočne praktické auto, ktoré bude mať bohatý vnútorný priestor. Nasvedčuje tomu aj samotný tvar karosérie, ktorý je najmä v zadných partiách poriadne „krabicovitý“. Novinkou by mali byť zadné svetlá, ktorá sa budú ťahať pozdĺž zadného okna smerom ku streche. Takéto riešenie bude pre Daciu premiéra. Inak bude novinka pravdepodobne vychádzať z dizajnu aktuálnej rady Dacia Sandero Stepway. **Môžeme sa pripraviť na použitie modulárnej platformy CMF-B**, ktorú už využíva aj Sandero a Logan a okrem toho ju nájdeme aj v novom Renaulte Clio. Samozrejme, že bude mierne modifikovaná a natiahnutá ako do dĺžky, tak aj do šírky. V interiéri môžeme taktiež počítať s najnovšou koncepciou, ktorú má nový Logan a Sandero. Pôjde teda o výrazné horizontálne členenie a použitie kvalitnejších materiálov a odhlučnenia, ako tomu bolo doteraz. Vo vyšších verziách by mal byť k dispozícii aj 8-placový systém infotainmentu. Zo stránky motorizácií netreba očakávať žiadne prekvapenia. **Novinka od Dacie vsadí na overenú koncernovú trojvalcovú klasiku TCe**. V ponuke by sa tak mali nachádzať predovšetkým benzínové agregáty, respektíve aj motorizácie, ktoré môžu spaľovať LPG. Celkovo by mala novinka zdieľať motorizácie s najnovším Sanderom či Loganom. Najväčším lákadlom takto priestranného auta bude nepochybne jeho cena. Tá by sa v závislosti od zvolenej výbavy mala pohybovať od 10 tisíc euro.

Test Dacia Logan MCV Stepway s 0,9-litrovým motorom: Veľmi dobre!

Ak ste nad Daciami doteraz ohŕňali nos, prečítajte si náš test modelu Logan MCV Stepway a možno svoj názor prehodnotíte.

Zdroj: [motor1](https://www.motor1.com/news/487646/2022-dacia-logan-wagon-stepway-spy-photo/)




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.