Krátky test SEAT Arona Silver Cross 1.0 TSI: Na rozhraní zmysluplnej a emotívnej kúpy.

SEAT Arona Silver Cross je svojou filozofiou presne na rozhraní zmysluplnej a emotívnej kúpy. V konečnom dôsledku mu to však na sexepíle pridáva. Testovali sme verziu 1.0 TSI s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Vydané  Text: 
[CAR id=17091] Čarovanie s priestorom má SEAT v krvi. Alhambra či Leon kombi poskytujú viac priestoru, ako zvonka sľubujú. A rovnako aj malá Arona pôsobí vnútri ako väčšie auto, než by ste zvonka predpokladali. To už však medzičasom zistilo dosť zákazníkov a práve nových sa snaží nalákať nami testovaná Arona. Obohatená o akčný balík Silver Cross upozorňuje na seba opticky veľmi účinne.
Zvyčajne čierne automobily nemám ako testovacie rád, lebo zakrývajú dizajn a čierne laky vyzerajú dobre iba na limuzínach. Hoci na Arone sa mi páčila a práve na nej vynikol akčný paket Silver Cross. Podobne ako strieborná podšívka, strieborná prvky zvýrazňujú Aronu na správnych miestach. Výrazné rámovanie chladiaceho otvoru na nárazníku, strieborný rám predných hmloviek, strieborná bočné lišty a identická farba aj na veku batožinového priestoru. Samo osebe by však tieto prvky nepriniesli potrebný efekt a nebyť 18-palcových diskov kolies s brúseným a čierno lakovaným povrchom, Arona Silver Cross by nemala svoje čaro. A vzhľadom na cenu 21 262 eur je vzhľad auta mimoriadne dôležitý. Túto kolónku si Silver Cross môže odškrtnúť.
Jedna vec sa mi na Arone páči ešte viac. Ľahkosť jazdy. V testovanom aute bola šesťstupňová manuálna prevodovka a inú by som nechcel. Presnosť dráh radenia je unikátna a preraďovanie je vďaka vyššej stredovej konzole veľmi prirodzené a bude vám robiť radosť aj v meste i mimo neho. Klasické budíky milujem, multimediálny systém s konektivitou Apple Carplay je rovnako intuitívny, prehľadný a mechanické ovládanie klimatizácie je mimoriadne ľahké a príjemné. Interiér Arony je vynikajúcim mixom moderných prvkov a starej dobrej klasiky.
Posledný odsek som si nechal pre motor. Patrím medzi málo fanúšikov tejto pohonnej jednotky. Je to jeden z najlepších motorov pre malé autá. Vo verzii s maximálnym výkonom 85 kW (115 k) a maximálnym krútiacom momentom 200 Nm ho bez problémov označím za dynamickú pohonnú jednotku.
Dobre jazdí a málo žerie. Počas testu som dosiahol priemernú spotrebu na úrovni rovných 6,0 litrov benzínu na 100 kilometrov a to som sa ani nesnažil jazdiť príliš na spotrebu. Veľmi dobre.








Pokračujte na ďalší príspevok »