Testy

Test DS7 Crossback E-Tense (61 540€): Vysoké očakávania sú na mieste

Vôňa. Farby. Svetlo. Pôvabná žena. A odvážne francúzske automobily, ktoré by si ako jedny z mála mohli dovoliť byť na titulke časopisu Vogue vás pri vstupe do predajne DS doslova opantajú. Ich dizajn je prvá, druhá aj tretia vec, ktorá vás osloví. Či pozitívne, to záleží od vášho vkusu. Automobily DS nie sú pre každého. Ale to sa týka aj vzácnych obrazov, dobrej hudby či drahého oblečenia.

Tvary a materiály

Na test si mám prevziať SUV DS7 Crossback E-Tense, čo je vrcholná verzia ponuky automobilky DS, kedysi patriacej pod Citroën. Dnes vás pri spomenutí DS a Citroënu v jednej vete pomaly pokarhajú, takže už mám pre istotu pripravené výhovorky. Po úvodných formalitách sa lúčim s pôvabnou slečnou z predajne a môj pohľad ešte posledný raz ticho pochváli jej šarmantné šaty a elegantné lodičky.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Ešte stále trochu opitý intímnou atmosférou predajne sadám do DS7 Crossback. A tam ma čaká ďalší pohárik. Hektáre kože, metre kontrastných nití, vzorované perforácie, exkluzívne pôsobiace materiály a to všetko poskladané do kosoštvorcového vzoru vo mne zanechali hlboký dojem. Nie je to môj štýl, ale milovníci (alebo skôr milovníčky) drahých kabeliek si prídu na svoje.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

V DS s prešívanou kožou naozaj nešetrili. Nájdete ju takmer všade. Rovnako ako kosoštvorcový vzor. Ten na vás hľadí z tlačidiel a dokonca aj z grafiky 12-palcového digitálneho prístrojového štítu. A aj z multimediálnej obrazovky. Nemáte radi kosoštvorce? Tak potom toto auto nie je pre vás, lebo zbaviť sa ich nemôžete. Vypracovanie detailov je však ozaj exkluzívne. Koža je na dotyk veľmi príjemná, s dizajnom tlačidiel na stredovej konzole sa niekto naozaj vyhral.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Po krátkom podržaní štartovacieho tlačidla podsvieteného pulzujúcou červenou farbou sa DS7 Crossback nehlučne prebudí k životu. Citlivé uši zachytia len jemné bzučanie motorčeka, ktorý z palubnej dosky vztýči hodinky B.R.M. O komfort sa má starať špeciálny podvozok, ktorý využíva kameru a senzory na snímanie kvality vozovky a následne jej prispôsobuje nastavenie adaptívnych tlmičov. O odhlučnenie sa starajú dvojité akustické okná a o ozvučenie zas audiosystém od špičkového výrobcu Focal. Pohon by mal byť aspoň na prvých 50 km takmer nehlučný, veď sedím v plug-in hybride.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Podarilo sa teda Francúzom postaviť vlastný Rolls-Royce?Nie celkom

Nepíše sa mi to ľahko, ale nabudený informáciami z brožúr a dojmami z prvého usadnutia za volant boli moje pocity po pár kilometroch... vlažné. Už pri dosiahnutí rýchlosti 30 km/h začali do kabíny prenikať zvuky a vibrácie, ktoré by som tu skrátka neočakával. Nebolo to nič strašné, ale od takéhoto auta som čakal viac – úplnú izoláciu od okolitého sveta, jazdu na vankúši, vo vlastnom vesmíre. Čakal som o triedu lepší podvozok, než aký ponúka geniálny Citroën C5 Aircross, ale vo výsledku by som pruženie C5 uprednostnil pred tým, čo ponúka DS7. Ťažko posúdiť prácu kamerou riadených tlmičov, pretože väčšie nerovnosti poslali do karosérie vždy viacnásobné otrasy a k tomu nie príliš lichotivý buchot. Skrátka si myslím, že dobré pasívne tlmiče by to zvládli lepšie.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Zmätočné jazdné režimy mi nie vždy napovedali, ako bude podvozok nastavený a doteraz netuším, aký je rozdiel medzi režimami Hybrid a Comfort. Režim Sport je samovysvetľujúci, aj keď na takomto aute nie je celkom namieste a 4WD vám umožní lepšie zdolávať terén. V praxi posiela skôr krútiaci moment aj na predné kolesá, ale inak väčšinu prekážok zvládnete aj v ktoromkoľvek inom režime. Odpruženie je teda pre mňa sklamaním.

Ak by som mal DS7 Crossback charakterizovať, tak je to ťažké auto, ktoré je však pocitovo veľmi ľahké. Miesto toho, aby zadupávalo nerovnosti do zeme, prechádza po ich povrchu. Hmotnosť auta sa vám pripomenie až v zákrutách, kde najmä na mokrom povrchu musíte rátať s veľmi výraznou nedotáčavosťou, ktorú majú na svedomí ekologické pneumatiky.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Spoza volantu si teda užijete aj trochu frustrácie, ktorú umocnia nie veľmi prehľadné prístroje a nasilu kosoštvorcová grafika, ktorá vás síce ohromí animáciami, ale po čase som chcel niečo jednoduchšie a ľahšie čitateľné. DS malo navyše geniálnu príležitosť odtrhnúť sa od chorej filozofie Citroënu ponúkať všetko na dotykovom displeji a ponúknuť vodičovi nejaký pekne spracovaný panel klimatizácie.

Žiaľ, nestalo sa a stále sa musíte mordovať s neprehľadným a pomalým dotykovým systémom z Citroënu, akurát na väčšej obrazovke a s inou grafikou. Dokonca ani masáž sedadiel neponúkne o nič lepšiu, než dostanete v lacnejšom Citroëne. A 360° pohľad? Áno, ale iba simulovaný z dvoch kamier, keď už aj Renault Clio vám ponúkne štyri.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

Späť na zemi

Keď sa však prestaneme pozerať na DS7 Crossback E-Tense ako na hyperluxusnú limuzínu, objavíme v ňom prémiové SUV s prvkami, aké inde nenájdeme. Pohyblivé segmenty v predných LED svetlometoch predvádzajú na privítanie krásne divadlo (a v noci ozaj dobre svietia), luxusný interiér a vkusne spracovaný dizajn exteriéru, ktorý sa aj mne veľmi páči. Zadným pasažierom ponúka nielen dostatok miesta a trojzónovú klímu, ale aj elektricky nastaviteľné opierky sedadiel. Veľkosť kufra je adekvátna.

Elektrický dojazd v praxi

Po nabití som vždy bez emisií prešiel 45 kilometrov, pričom mnoho ciest som reálne absolvoval s nulovou spotrebou paliva. Elektromotory sú dosť výkonné aj na dynamickejšie mestské manévre. Akurát pri pokuse o odpich z križovatky reaguje DS7 zle: keď usúdi, že potrebujete plný výkon, najprv naštartuje motor a až potom pustí na kolesá všetkých 220 kW (300 k). Trvá to asi sekundu, ale to je niekedy veľa. Radšej by som sa spoľahol na menší výkon, ale zato okamžité reakcie elektromotorov. Keď už stádo koní nespí, vie vás riadne zatlačiť do sedadla a vždy môžete rátať s vynikajúcim pružným zrýchlením podporeným magickou silou elektriny. Ak nenabíjate, preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 l dokáže jazdiť za menej ako 7 l/100 km. Môj týždenný priemer aj s troma nabíjaniami rezultoval v kombinovanú spotrebu 2,3 l/100 km, čo je fantastický údaj.

Test DS7 Crossback E-Tense (2020)

DS 7 Crossback E-Tense (2020) - informačná tabuľka

Obchodné informácie
Cena od 49 990 | testovaný model 61 540 €
Značka DS
Model 7
Model - Typ E-Tense
Model - rok výroby 2020
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka 4 573 mm
Šírka 1 891 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor 2 738 mm
Objem palivovej nádrže 43 l
Pohotovostná hmotnosť 1 980 kg
Maximálna hmotnosť 2 400 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 555 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 752 dm3
Motor a prevodovka
Počet valcov 4
Objem valcov 1 993 cm3
Najvyšší výkon 200 k
Najvyšší výkon 147 kW
Najvyšší výkon pri ot./min. 6 000
Najvyšší krútiaci moment 300 Nm
Najvyšší krútiaci moment pri ot./min. 3 000
Výkony a spotreba
Kombinovaná spotreba 5,5 l/100 km | 1,5 l/100 km v režime PHEV L
Emise 126 (34 v režime PHEV) CO2g/km
Maximálna rýchlosť 240
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs 5,9

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 4

DS7 Crossback E-Tense nie je zlé auto, len celkom nenaplnilo očakávania, ktoré samo vytvorilo. Ak máte radi módu, dizajn, francúzsku kultúru a jemnú avantgardu, toto auto určite oceníte a ocenia ho aj ostatní, keďže na ceste pôsobí ako zjav. Je originálne telom a vyhotovením, ale k dokonalosti mu chýba to správne duchovné zmýšľanie. Ak ste sa však rozhodli, že DS7 chcete, určite si zvoľte rovno plug-in hybrid E-Tense. Obávam sa, že bez neho by DS7 už vôbec nedávala zmysel.

Klady
  • Dizajn
  • svetlá
  • originalita
  • elektrický dojazd
  • pohon 4x4
Zápory
  • Infotainment
  • priemerný podvozok
  • malá nádrž
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne
Magazín

Zdieľanie textilu MEWA je inteligentné, udržateľné a efektívne

Keď chcete upraviť fotografie a poslať ich rodine, použijete aplikáciu na internete. Keď sa chcete v meste niekam rýchlo dostať, požičiate si na chvíľu elektrobicykel alebo skúter. V oboch prípadoch tak niečo zdieľate s ostatnými. Je to múdre, udržateľné a predovšetkým efektívne riešenie. Ak je to v súkromnom živote tak jednoduché a ušetríte tým čas i prostriedky, prečo by tomu malo byť inak v podnikaní?