Týchto 10 áut má najvyššie náklady na servis, hrozba pre obľúbené značky Slovákov
Cena auta, ktorú platíte pri jeho kúpe, je len začiatok kolotoča nekonečných investícií. Najväčšie rozdiely medzi značkami sa často ukážu až po rokoch používania, keď začnú narastať náklady na servis. Zatiaľ čo podľa mechanikov sa niektoré autá opravujú najjednoduchšie, platiť za výmenu dielov a riešenie nečakaných porúch nebýva v mnohých prípadoch lacný špás.
Analýza Consumer Reports odhaľuje, ktoré automobily si vypýtajú v priemere najvyššie náklady na servis počas obdobia 10 rokov. Zoznam nájdete nižšie – pri každej značke uvádzame aj celkovú investíciu do opráv vozidla za prvé desaťročie jeho prevádzky.
Už na pohľad vidno, že rozdiely sú výrazné. Zatiaľ čo niektoré autá dokážu fungovať v cestnej premávke relatívne lacno, pri tých v tomto rebríčku sa faktúry z autoservisov šplhajú do tisícov eur už po niekoľkých rokoch. V zozname nájdete aj známe prémiové značky z Európy.
10. Ram – 6 540 eur
Značka Ram predstavuje v USA synonymum robustných pick-upov, no z hľadiska servisu patrí medzi tie drahšie. V prvých piatich rokoch treba počítať s investíciou na úrovni približne 1 333 eur. V ďalších piatich už zaplatíte servisné náklady na úrovni 5 209 eur.
9. Acura – 6 661 eur
Prémiová odnož Hondy je síce spoľahlivá, no jej servisné náklady sú vyššie než pri samotnej Honde. Majiteľ v prvom päťročí nechá v servise asi 1 586 eur. Po ôsmich rokoch vlastníctva už priemerné výdavky výrazne rastú až na 5 074 eur.
8. Mini – 6 772 eur
Značka Mini láka dizajnom a jazdným prejavom. Treba si však zvážiť fakt, že opravy jej áut nepatria v dlhodobom horizonte medzi najlacnejšie. V prvých rokoch vychádzajú náklady na servis na stále prijateľných 1 011 eur. Druhá polovica desaťročia si však od motoristu vyžiada súhrnnú investíciu až 5 762 eur.
7. Infiniti – 7 241 eur
Luxusná značka Nissanu sa umiestnila zhruba v strede rebríčka. Prvých päť rokov vás stojí servis okolo 1 823 eur, v ďalších piatich rokoch je to už omnoho viac (až 5 418 eur).
6. BMW – 8 428 eur
Nemecké BMW ponúka dynamiku a moderné technológie, ale aj nadpriemerné náklady na servis. V prvých piatich rokoch zaplatí majiteľ približne 1 462 eur, ďalších päť rokov musíte znášať priemerný finančný náklad až 6 966 eur.
5. Volvo – 8 449 eur
Volvo je známe bezpečnosťou a komfortom, no jeho servisné náklady sú porovnateľné s prémiovými značkami. Prvá polovica desaťročia vyjde na asi 1 527 eur, druhá na ešte väčšiu sumu 6 923 eur.
4. Audi – 9 503 eur
Audi sa umiestnilo tesne pod pomyselným stupňom „víťazov“. Servis v prvých piatich rokoch stojí vodičov približne 1 763 eur. Po skončení výrobnej záruky idú náklady prudko hore a dosahujú v priemere až 7 740 eur.
3. Mercedes-Benz – 11 266 eur
V prvej trojke tých značiek áut, ktoré majú štatisticky najvyššie náklady na servis, nechýba nemecký Mercedes. Jeho opravy patria v dlhodobom horizonte medzi najdrahšie. Počas prvých päť rokov stojí servis okolo 3 010 eur, v priebehu ďalších päť rokov už zaplatíte 8 256 eur.
2. Porsche – 13 760 eur
Športová značka Porsche potvrdzuje, že výnimočný výkon je spojený s vysokými nákladmi na údržbu. Prvá polovica dekády vychádza na 4 300 eur. Náklady na servis však počas ďalších piatich rokov rastú – na 9 460 eur.
1. Land Rover – 15 007 eur
Najdrahšou značkou na opravy je podľa analýzy Land Rover. Už v prvých piatich rokoch stojí servis v priemere 3 182 eur, no najväčšia finančná záťaž príde až počas ďalšej päťročnice, a to až na úrovni 11 825 eur. Spolu tak majiteľ v priebehu 10 rokov minie neuveriteľných 15 007 eur.
Zdroj: Consumer Reports




















