TEST: Alfa Romeo Giulia Veloce Ti ponúka vodičovi to, čo žiaden iný konkurent!

Pre niekoho láska na prvý pohľad, pre iného servisná nočná mora. Názory na značku Alfa Romeo sú dodnes veľmi rozporuplné a inak tomu nie je ani v prípade modelu Giulia. Ako ju vnímame my?
Vydané Text: 

Občas mám už krátko po odovzdaní testovacieho vozidla problém spomenúť si na model, s ktorým som strávil celý predchádzajúci týždeň. Že by oslabené kognitívne funkcie? Ale keďže! S poľutovaním vám musím oznámiť, že problém sa netýka tvorcu tohto článku, ale samotných automobilov. **Napriek obrovskému počtu nových modelov zaplavujúcich európsky trh, jednotlivé koncerny sa snažia v čo najväčšej možnej miere unifikovať väčšinu prvkov s cieľom minimalizovať náklady na vývoj a výrobu.** V autách od rôznych značiek preto dnes môžete nájsť rovnaké podvozky, rovnaké rádiá, rovnaké sedadlá či dokonca rovnaké kľúče od centrálneho zamykania. Drvivá väčšina pritom stratila podstatnú časť zo svojej originality a **niektoré modely pôsobia vyslovene zabudnuteľným dojmom.** Našťastie ešte stále existujú výnimky, na ktoré sa bude zabúdať len veľmi ťažko. A jednou z nich je práve Alfa Romeo Giulia Veloce.
Ani všedná strieborná farba nedokázala udupať jedinečný vzhľad tohto športovo ladeného sedanu. Agresívny predok, dlhá kapota, devätnásťpalcové disky kolies či karbónové doplnky upútajú okamžite. Vzhľadom sa toto auto vymyká štandardom, na aké sme v tejto triede zvyknutí. A bez ohľadu na to, či sa vám tvary Giulie páčia, alebo nie, na ceste nemá problém priťahovať pohľady okoloidúcich. **Alfa je jednoducho iná, a to v dobrom aj v zlom.** Negatívnu stránku pocíti najmä majiteľ, ktorý bude zápasiť s viacerými svojskými riešeniami. Samostatnú pozornosť si zaslúži aj nastupovanie či vystupovanie z tohto auta. Pokiaľ ste pilotom F16-ky, máte maximálne 180 centimetrov a 75 kilogramov, môžete preskočiť na ďalší odstavec. Ostatní budú mať s usádzaním za volant nemalé problémy. **Vodičove dvere sú krátke, nástupný otvor je malý a sedadlá nájdete v prípade vyššej osoby posunuté až za B-stĺpikom.** Ešte pred kúpou vám preto odporúčam skamarátiť sa s miestnym ortopédom a pripraviť rodinu na drobné výpadky pamäti spôsobené otrasom mozgu po nárazoch hlavy do karosérie.
Len čo si však za volantom nájdete polohu, naštartujete motor a vletíte do prvej zákruty, budete ochotní odpustiť tomuto autu čokoľvek. A nemusíte mať ani schopnosti Mikiho Häkkinena na to, aby ste si užili a ocenili jazdné vlastnosti Giulie. **Na pohyby volantu reaguje okamžite, vy cítite prácu podvozka a zároveň máte zvláštny pocit splynutia šoféra s vozidlom.** Limity tohto auta sú naozaj vysoko, rozhodne vyššie než moja ochota riskovať 57-tisícovú poistnú udalosť konkrétneho kusa. Dvojlitrový benzínový motor s výkonom 206 kW (280 k) v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies garantujú rýchlosť a stabilitu bez citeľnej nedotáčavosti. Už po chvíli za volantom mi bolo jasné, že Giulia sa môže zaradiť k tým najšoférskejším autám na trhu, pričom konkrétna konfigurácia je ako stvorená pre ľudí obľubujúcich čistú a precíznu jazdu. A keď príde čas na zvoľnenie tempa, adaptívny podvozok zvláda s prehľadom filtrovať nepríjemnú realitu slovenských ciest aj na devätnásťpalcových diskoch.
**Ak automobil nepovažujete len za prostý dopravný prostriedok, radi šoférujete a tešíte sa z každej zákruty, Alfa Romeo Giulia je práve pre vás.** A v porovnaní so staršími modelmi tejto značky sa počet kompromisov súvisiacich s vlastnením tohto auta radikálne znížil. Kúpou tohto auta tak uspokojíte nielen svoje srdce, ale aj obe mozgové hemisféry.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LEGISLATÍVA

Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole (aktualizované)

  • Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.

     Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/h 
  • ODPORÚČAME

    Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.