Testy

TEST: Nissan Qashqai DIG-T 160 s novým motorom ožil! Ale čo spotreba?

Nissan predstavil úplne novú prednú masku chladiča s agresívnejším vzhľadom, ktorú dopĺňajú Full LED svetlomety s adaptívnou funkciou. Páčila sa nám nielen ich svietivosť, ale aj pohotové prepínanie medzi diaľkovým a stretávacím režimom. Prvky LED technológie sa navyše dostali aj do zadných svetlometov s novou grafikou, vďaka ktorej nový Qashqai na ceste ľahko spoznáte.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Viac pozornosti však mohli konštruktéri venovať parkovacím kamerám. Tie na obrazovke infotainmentu síce vytvárajú 360-stupňový pohľad na auto z vtáčej perspektívy, no slabé rozlíšenie kamier v spojení s pomerne malou obrazovkou multimediálneho systému vodičovi sťažujú odčítavanie obrazu. Pozitívnejšou novinkou v interiéri je vydarený športový volant s príjemným tvarom venca a tlačidlami na ovládanie palubného počítača, tempomatu a multimediálneho systému. Lepšie na tom budú aj zadní pasažieri. Tí sa v zime už nebudú viac cítiť ako vojaci Paulusovej armády pri Stalingrade, Nissan totiž vrátil pod predné sedadlá výduchy kúrenia, ktoré verzia pred modernizáciou nemala. Zvyšok kokpitu zostal prakticky nezmenený, takže štandardom sú aj naďalej mäkčené materiály a solídne spracovanie.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Pod kapotou sme mali k dispozícii úplne nový agregát 1.3 DIG-T s výkonom až 117 kW (160 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Ide o dôležitú pohonnú jednotku, ktorú plánujú koncerny Renault-Nissan a Daimler využívať vo viacerých kľúčových modeloch. Jeho nízka hmotnosť sa pozitívne prejavila na jazdných vlastnostiach aj na spotrebe. Prekvapivo lineárny ťah je citeľný už od nízkych otáčok a v porovnaní so staršími prepĺňanými agregátmi poteší minimalizácia takzvanej turbodiery. V závislosti od podmienok kolísala priemerná spotreba v teste od 6,5 do 8 l/100 km. Apetít malého motora najviac ovplyvňuje diaľničné tempo, v meste a na okreskách je možné spotrebu udržať pod siedmimi litrami.

Nissan Qashqai  DIG-T 160

Manuál alebo automat?

Okrem štandardnej šesťstupňovej prevodovky sme vyskúšali aj úplne nový sedemstupňový dvojspojkový automat DCT, za ktorý si musíte priplatiť viac ako 2 000 eur. Pre jeho kratšie prevody nie je výhoda siedmeho stupňa na diaľnici citeľná a samotná kombinovaná spotreba bola v prípade vozidla s manuálnou prevodovkou dokonca o niekoľko decilitrov nižšia. Komfort samočinnej prevodovky preto odporúčame najmä do mesta. Pokiaľ však častejšie jazdíte po okreskách a na diaľnici, bez väčších problémov si vystačíte aj s manuálnou prevodovkou.

Naše hodnotenie

Hodnotenie: 3,5
Klady
  • Komfort
  • Priestranná kabína
  • Čitateľné jazdné vlastnosti
  • Primeraná spotreba
Zápory
  • Neprehľadná karoséria
  • Syntetické riadenie

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Celebrity, ktoré vlastnia autá značky KIA

Nie každá známa osobnosť si potrpí na prémiové značky áut, z cien ktorých by sa nám obyčajným ľuďom zatočila hlava. Či už je to podmienené reklamnými aktivitami, za ktoré dostávajú slušný honorár alebo ide o nezištnú kúpu z vlastného presvedčenia, nie je v mnohých prípadoch zrejmé.
image
Magazín

Škoda Felicia oslavuje. Toto jej jej 25-ročná história

Pred 25 rokmi, 17. októbra 1994, sa v meste Mladá Boleslav rozbehla sériová výroba modelu ŠKODA FELICIA. Bol to prvý model ŠKODA vyvinutý po vstupe koncernu Volkswagen do tradičnej českej automobilky. Zbieral triumfy na športovom poli a významne zabodoval u zákazníkov: do roku 2001 vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí viac než 1,4 miliónov vozidiel ŠKODA FELICIA, vrátane verzie FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS a FUN.