TEST: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI SCR – Tretí z rodu
V zásade je to náš národný klenot, ktorý dal fabrike v Devínskej Novej Vsi právo na sebaurčenie. Jeho tretia generácia však okrem povinnej výmeny preberá na seba aj rolu technologickej vlajkovej lode. Redakčným testom prešla tretia generácia modelu Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI.
Vydané Text: Majo Bóna
Viac za menej
Spoločné gény s rozhodne imidžovejšími súrodencami znamenajú využitie hliníka a množstva iných hmotnosť šetriacich materiálov. V preklade to znamená, že napriek nárastu vonkajších dimenzií zhodil Touareg približne 106 kilogramov. **V porovnaní s predchodcom je totiž o 77 milimetrov dlhší a 44 milimetrov širší. A napriek tomu, že na prvý pohľad to vyzerá ako málo, tieto prírastky budete vnímať aj po optickej stránke.** V porovnaní s konkurenciou vám nebude chýbať nič, skôr naopak, môžete sa spoľahnúť na väčší batožinový priestor, ktorého objem narástol až na 810 litrov a to je presne o 113 litrov viac ako doteraz.Dve generácie
Konzervativizmus v oblasti dizajnu palubných dosiek je minulosťou. Štýl dvoch obrovských displejov vystihuje dobu, logika zobrazených informácií je dobrá. Znamená to zároveň, že Volkswagen sa nadobro rozlúčil s logikou „á la Golf“, ktorá bola nederivovaná vo všetkých modeloch. **Plne digitalizovaný kokpit s označením Innovision Cocokpit vás bude stáť mastných 3 360 eur, no výsledný efekt stojí za to.** Na jeho ovládanie si zvyknete, množstvo poskytovaných informácií je úctyhodné, hoci si napokon uvedomíte, že toľko informácií ani nepotrebujete mať zobrazených. Navyše samotný vývoj zhltol veľa času a ovplyvnil aj samotné uvedenie na trh. Výsledkom je však nádherný minimalizmus, na ktorý si rýchlo zvyknete. **Ak však aspoň klimatizáciu chcete ovládať klasicky, zvolíte si štandardné vyhotovenie, ktoré ponúka hardvérové tlačidlá.**Každodenný komfort
Zabezpečuje ho najmä vzduchové pruženie, ktoré sa ukrýva pod označením Air&Steering paket. Vzduchové pruženie sa postará o vyžehlenie väčšiny nerovností na našich cestách. Natáčacia zadná náprava sa naopak postará o zníženie polomeru zatáčania, čo oceníte najmä v podzemných parkoviskách nákupných centier, čo je hlavné pódium pre veľké SUV na našich cestách. **A okrem toho prispieva aj k vyšším prejazdovým rýchlostiam v zákrute, inými slovami, robia z Touaregu obratnejšie auto, než v skutočnosti je. Aj v tomto smere je tak cítiť výrazný posun, priestoru na sťažnosti nenecháva v tomto smere veľa.**[CAR id=17029]
(p)
Pokračujte na ďalší príspevok »
Rozhovor
Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?
Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.
V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.Prestavujeme nový SUPERB COMBI: Ohromujúce funkcie, prepracované pohony aj skvelé detaily v interiéri
Nanosenzory, inteligentné ovládače Smart Dials a početné historické prvenstvá. Nová generácia vozidiel Škoda Superb Combi je ako zhmotnený recept na dokonalé auto.
Biznis
Hedin Mobility Group konsoliduje svoju maloobchodnú divíziu pod značkou Hedin Automotive
Skupina Hedin Mobility Group je jedným z najväčších európskych predajcov vozidiel. Sieť predajcov skupiny sa rozprestiera v 12 krajinách, zahŕňa viac ako 330 prevádzok a zastupuje viac ako 40 značiek vozidiel.
Doteraz každá krajina pôsobila pod miestnymi značkami, ale v roku 2024 sa všetky prevádzky zjednotia pod spoločnú značku Hedin Automotive.Spravodajstvo
Nový Renault Captur: Slovenské ceny, výbavy a podrobnosti o lacnom malom SUV
Renault Captur je šikovné nielen mestské vozidlo s dizajnom väčšieho SUV, hoci rozmerovo patrí k menším.
Nové MINI Aceman: premiéra značky výlučne na elektrický pohon
Úplne nové MINI Aceman ponúka dojazd až 406 kilometrov, pričom ceny začínajú od 37 115 EUR.
Čo nové výrobcovia do vozidla priniesli?Poradca
Agresívni policajti či konanie v medziach zákona?
Kedy vás policajti môžu zastaviť, aké sú ich kompetencie po zastavení a čo už je za hranou?
Nová CUPRA Formentor a CUPRA Leon oficiálne: Expresívnejší vzhľad v spojení s novým benzínovým motorom
CUPRA Formentor a CUPRA Leon dostali novší kabát. Teraz pôsobia ešte dynamickejšie a prinášajú väčšiu dávku emócií.
Pod kapotou nájdeme úplne nový plug-in hybridný systém, ale taktiež aj dvojlitrový benzín s výkonom 333 konských síl. Drobné zmeny nastali aj na palube oboch modelov.AKTUALITA
Nové radary vystrašili vodičov: takéto pokuty tu ešte neboli!
Na Slovensku za to môžete dostať pokutu až 300 eur a zákaz šoférovania na 2 roky.
Prognózy ukazujú na rýchle šírenie v celej Európe.LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD
Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport
Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.
Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj HrivnákVýpadok Slovensko.sk
Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť
Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.
Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.