TEST: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI SCR – Tretí z rodu
V zásade je to náš národný klenot, ktorý dal fabrike v Devínskej Novej Vsi právo na sebaurčenie. Jeho tretia generácia však okrem povinnej výmeny preberá na seba aj rolu technologickej vlajkovej lode. Redakčným testom prešla tretia generácia modelu Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI.
Vydané Text: Majo Bóna



Viac za menej
Spoločné gény s rozhodne imidžovejšími súrodencami znamenajú využitie hliníka a množstva iných hmotnosť šetriacich materiálov. V preklade to znamená, že napriek nárastu vonkajších dimenzií zhodil Touareg približne 106 kilogramov. **V porovnaní s predchodcom je totiž o 77 milimetrov dlhší a 44 milimetrov širší. A napriek tomu, že na prvý pohľad to vyzerá ako málo, tieto prírastky budete vnímať aj po optickej stránke.** V porovnaní s konkurenciou vám nebude chýbať nič, skôr naopak, môžete sa spoľahnúť na väčší batožinový priestor, ktorého objem narástol až na 810 litrov a to je presne o 113 litrov viac ako doteraz.
Dve generácie
Konzervativizmus v oblasti dizajnu palubných dosiek je minulosťou. Štýl dvoch obrovských displejov vystihuje dobu, logika zobrazených informácií je dobrá. Znamená to zároveň, že Volkswagen sa nadobro rozlúčil s logikou „á la Golf“, ktorá bola nederivovaná vo všetkých modeloch. **Plne digitalizovaný kokpit s označením Innovision Cocokpit vás bude stáť mastných 3 360 eur, no výsledný efekt stojí za to.** Na jeho ovládanie si zvyknete, množstvo poskytovaných informácií je úctyhodné, hoci si napokon uvedomíte, že toľko informácií ani nepotrebujete mať zobrazených. Navyše samotný vývoj zhltol veľa času a ovplyvnil aj samotné uvedenie na trh. Výsledkom je však nádherný minimalizmus, na ktorý si rýchlo zvyknete. **Ak však aspoň klimatizáciu chcete ovládať klasicky, zvolíte si štandardné vyhotovenie, ktoré ponúka hardvérové tlačidlá.**
Každodenný komfort
Zabezpečuje ho najmä vzduchové pruženie, ktoré sa ukrýva pod označením Air&Steering paket. Vzduchové pruženie sa postará o vyžehlenie väčšiny nerovností na našich cestách. Natáčacia zadná náprava sa naopak postará o zníženie polomeru zatáčania, čo oceníte najmä v podzemných parkoviskách nákupných centier, čo je hlavné pódium pre veľké SUV na našich cestách. **A okrem toho prispieva aj k vyšším prejazdovým rýchlostiam v zákrute, inými slovami, robia z Touaregu obratnejšie auto, než v skutočnosti je. Aj v tomto smere je tak cítiť výrazný posun, priestoru na sťažnosti nenecháva v tomto smere veľa.**


[CAR id=17029]
(p)
Elektromobilita / ZSE Drive
ZSE Drive a Kia Sales Slovakia rozširujú spoluprácu v oblasti nabíjacej infraštruktúry
Predstavenie Audi A6 a A6 Avant
Predstavenie Audi A6 a A6 Avant: Prvotriedny luxus
Hyundai Tucson 20th Anniversary