TEST: Volvo XC40 D4 – Drobec? Ani zďaleka!
Volvo XC40 sme preberali v čase, keď sa Švédi opäť stali majstrami sveta v hokeji. Kompaktné SUV od severanov s dvojlitrovým naftovým motorom, automatom a pohonom všetkých kolies sa tak ukazovalo ako majstrovská ponuka.
Vydané Text: Martin Šebesta

Triedy sa miešajú
**Číselné označenie XC40 evokuje, že by malo ísť o malé a kompaktné SUV. Čiže niečo, čo by ste si zaobstarali do rodiny ako druhé auto na cesty po meste.** Ak by ste sa obmedzili iba na takého vnímanie, urobili by ste chybu. Napriek tomu je to ešte stále veľkosť, s ktorou sa vám bude dobre parkovať aj v našich mestách. Ponúka toľko vnútorného priestoru, až máme pocit, že tak vzdušne sme sa necítili ani v predchádzajúcej generácii XC60. A to je, minimálne označením, o triedu väčšie auto. **Základná cena aktuálnej verzie XC60 je oproti XC40 takmer o 11 000 eur vyššia, takže aj toto nahráva pre XC40. Ak ste doteraz jazdili na predchádzajúcej XC60 a zvažujete výmenu, pričom chcete niečo podobne kompaktné a obratné, s pokojným svedomím odporúčame práve XC40.**

Dotýkajte sa, prosím
Zvyšok ovládania už Volvo prenecháva dotykom. Všetko dôležité nastavíte cez dotykovú obrazovku. Fyzických tlačidiel je viac na volante než na stredovej konzole. Uznávame, Volvo sa snaží ovládanie cez obrazovku urobiť čo najprehľadnejšie, no stále si to vyžaduje odtrhnúť zrak od vozovky a pozrieť sa, čo stláčate. **V XC40 sa o zvukový zážitok staral systém Harman Kardon s výkonom 600 W. Aj keď v nastaveniach nemal zvuk koncertnej sály švédskej filharmónie, priestorové ozvučenie ho veľmi dobre zastúpilo.**
Tiché pohodlie
Nie, že by bol dvojliter od Volva býval hlučný či vibroval, no to, čo sa podarilo konštruktérom teraz, si zaslúži pochvalu. Utlmenie zvuku a vibrácií je majstrovské, pri jazde ho takmer nepočujete. Keď sme pri jazde – vtedy nepočujete takmer nič. Ešte aj vietor sviští okolo auta, akoby si ho ani nevšímal. Rovnako ani podvozok nerovnosti. Na jemné komfortné pohupovanie auta si rýchlo zvyknete. Najmä keď na zvlnených a kľukatých cestách pocítite istotu podvozka a zrazu si pri pohľade na kompletne digitálnu prístrojovú dosku uvedomíte, že idete citeľne rýchlejšie než zvyčajne. **K bezpečnosti, výkladnej skrini Volva, patrí aj množstvo asistenčných systémov, s ktorými sa rýchlo zblížite. Náš obľúbený radarový tempomat pracoval veľmi citlivo. Takže jeho brzdenie za pomalším vozidlom sme si takmer nevšimli.**
Technické údaje
Volvo XC40 D4 AWD Motor prepĺň. naftový R4, 1 969 cm³ Výkon 140 kW (190 k) pri 4 250 ot./min. Krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 ot./min. Pohon a podvozok: Aktív. pohon všetkých kolies, 8-st. automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu XXX/XX RXX vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 460/1 336 dm³ Rozmery: 4 425/1 863/1 652 mm, rázvor 2 702 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 698/2 250 kg, objem nádrže 54 l. Najvyššia rýchlosť 210 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,9 s Spotreba 5,0 l/100 km Emisie CO₂ 133 g/km Cena/testované auto 30 000 €/55 710 € Konkurenti: Lexus NX, Range Rover Evoque, BMW X1Hodnotenie: 4,5 hviezdy
PLUSY: Vnútorný priestor, bezpečnostné systémy, dômyselné riešenia. MÍNUSY: Ovládanie iba cez obrazovku, logika ovládania automatickej prevodovky.Pokračujte na ďalší príspevok »
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.FIREMNÉ AUTO
Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla
Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.
AKTUALITY
Odborári vybavili zamestnancom čosi nevídané. Talianske Lamborghini zavádza 4-dňový pracovný týždeň
Táto dohoda, ktorú odborári označili za historickú, prináša skrátenie pracovného času bez znižovania miezd.
Je 4-dňový pracovný týždeň dlhodobo udržateľný?AKTUALITA
Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB
Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.
Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?Za sneh a ľad na aute môžete dostať pokutu. Riskujete tým nielen peniaze, ale aj zdravie seba a ostatných.
Nesprávne očistené auto môže byť problémom. Vodičovi zaň dokonca hrozí pokuta.
Ako sa k celej veci stavia zákon? Najväčším problémom je hlavne ľad odletujúci z kamiónov.V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík
Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.
Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.NOVINKY
Dopravný podnik spustil prevádzku najväčších trolejbusov v histórii. Kde sa nimi môžete odviezť?
Od 16. novembra ulicami Bratislavy jazdí najdlhší trolejbus na Slovensku, do konca roka ich má byť v prevádzke až 16.
Nový dlhý model trolejbusu si vynútila veľká popularita bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.