Test Seat Leon ST 1.2 TSI: Toto je auto pre chlapa! Bez irónie.
Nehrá sa na luxusné kombi, ale má zo všetkého trochu. Ak už nič iné, musíte oceniť jeho praktickosť a krásny dizajn.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Seat Leon ST sme otestovali vo výbave Style s 1,2-litrovým benzínovým motorom. V porovnaní s predtým testovaným Leon ST Cupra 300 bol osekaný takmer na kosť, ale hoci je cenový rozdiel priepastný, aj v takmer úplnom základe vie byť Leon pohodlný, zábavný, praktický a reprezentatívny. Skrátka také ideálne auto pre chlapa a jeho rodinku.
Kľúčové vlastnosti:
• pomerne tvrdý, ale odolným dojmom pôsobiaci interiér;• naozaj veľký kufor;
• výrazne estetický vzhľad;
• benzínový motor 1,2 TSI s optimálnymi vlastnosťami;
• základná, ale dobrá úroveň konektivity a multimédií;
Dizajn vyladený takmer do dokonalosti
Seat Leon ST nevybáča z dizajnového manuálu automobilky, jeho vzhľad je výrazne estetický, dynamický, priam športový. Netrénované oko si jeho prednú časť môže pomýliť aj s takou Ibizou, ale aj Aronou či dokonca Atecou, hoci ide o úplne odlišné modely. V testovanom aute boli inštalované Full LED svetlomety, ich cena je 1275 eur. Táto investícia sa však bez najmenších pochybností oplatí: nielen kvôli dizajnu, ale pre ich funkčnosť. Vďaka technológii LED má Leon svoj typický svetelný podpis, ešte viac podčiarkuje dynamiku vozidla a budí dojem prémiovosti a technologickej vyspelosti. Pri zapnutej smerovke sa biele svetlo LED pásov prepína do oranžovej farby, výstražné svetlá teda nie sú oddelené, ako napríklad v Mercedese triedy B.Interiér a multimédiá
Interiér už na prvý pohľad pôsobí moderne, vyvážene a hodnotne. Seat je typický tvrdšími plastmi používanými na palubovke a v interiéri, odôvodnenie nachádzam v ich vyššej odolnosti. Leon však vhodne kombinuje tvrdé materiály s tými mäkkými a poddajnými, napríklad volant je jednoducho perfektný. Tlačidlá na stredovej konzole vraj boli otestované 5-tisíc násobným stlačením, poťahy sedadiel prešli testom simulácie 20-tisícov nasadnutí a vysadnutí. Sú to pozoruhodné čísla a môj subjektívny dojem z interiéru je pozitívny.Zadná časť a kufor
Pasažieri vzadu majú k dispozícii jednoduchšie sedenie na čalúnenej lavici. Stredové sedadlo sa dá sklopiť do lakťovej opierky alebo úplne spoločne s pravým sedadlom. Ak sa sklopí toto sedadlo iba do lakťovej opierky, cez priestor kufra vznikne priezor pre uloženie dlhých predmetov, napríklad lyží. Zadní pasažieri môžu byť teda traja, pričom všetci budú mať k dispozícii pomerne dobré a pohodlné sedenie. Stredné sedadlo je síce užšie a najmenej komfortné, s jeho aktívnym využívaním však nebude problém. Krajné sedadlá majú úchytky ISOFIX, stredné sedadlo nie.Jazda a motor
Pod kapotou pracuje 1,2-litrový benzínový motor typu TSI s maximálnym výkonom 81 kW (110 koní). Vodič radí cez manuálnu 6-stupňovú prevodovku, poháňaná je predná náprava. Tento motor je vybavený systém StartStop – ak by ste ho nechceli, museli by ste sa zmieriť síce s rovnakým motorom, ale výkonovo obmedzeným na 63 kW (86 koní). V nízkych otáčkach sa motor prejavuje miernymi vibráciami, tie však do interiéru prenikajú iba slabo. Chod 1,2-litrového TSI je veľmi kultivovaný a hladký, nie je potrebné ho vytáčať, aby ste sa rozbehli. Ale keď ho vytočíte, odvďačí sa vám naozaj dlhou dodávkou výkonu a pekným zvukom, ktorý pohladí na duši každého motoristu.Praktické a pekné auto za 17-tisíc
Seat Leon ST vo verzii s 1,2-litrovým benzínovým motorom TSI a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou je podľa môjho názoru také to ideálne auto na všestranné každodenné využitie. Veď sa len na neho pozrite! Leon je krásny, pôsobí priam luxusne, nedáva navonok tušiť o svojej vnútornej výbave. Veľký kufor s dobrou variabilitou som ocenil v priebehu týždňa hneď niekoľkokrát a ani raz ma Leon nesklamal. A pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, dá sa s ním aj zabaviť a užiť si trocha z tej motoristickej vášne, i keď driftovať na parkovisku s ním určite nebudete. ### Technické údaje SEAT Leon ST 1.2 TSI **Motor**: 1.2 TSI 110 k (81 kW) Štart/Stop, 1197 ccm, benzín, 160 Nm**Pohon a podvozok**: pohon predných kolies, predná náprava nezávislá McPherson (oceľové pružiny, hydraulické tlmiče, DCC), zadná náprava polotuhá
**Rozmery (dĺžka/šírka/výška)**:4549/1816/1454 mm
**Rázvor**: 2636 mm
**Pohotovostná/maximálna hmotnosť**: 1233/1800 kg
**Brzdy**: Predné ventilované kotúčové a zadné kotúčové brzdy
**Batožinový priestor**: 587 litrov
**Objem nádrže**: 50 litrov
**Spotreba (mesto/mimo mesto/kombinovane)**: 6,1/4,2/4,9 l/100 km
**Max. rýchlosť**: 197 km/h
**Akcelerácia 0-100 km/h**: 9,9 s
**Emisie CO2**:114 g/km
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024