Ford Focus 1.8 TDCi: Druhý pokus

Faceliftovaný Ford Focus druhej generácie, ktorý výrobca láskyplne označuje už za číslo 3, prišiel s mnohým novým. A hlavne pridal to, čo sa na prvý pokus celkom nepodarilo: dizajnovú šťavu a viac kvality.
Vydané  Text: 
Niektorí výrobcovia dnes bez bázne a hanby označujú za novú generáciu aj taký facelift, ktorý sotva odhalíte pod lupou. Prípad Focusa to však nie je, teda rozhodne nie pri pohľade na jeho štylistiku, ktorá sa pri aktuálnej modifikácii druhého sledu tohto modelu dramaticky zmenila. Plastickí chirurgovia sa schuti pooháňali skalpelom najmä v tvárovej časti auta. Nápadne veľká papuľa tu plošne zhltla väčšinu nárazníka a podstatne odhodlanejší je aj výraz tváre vďaka novým, väčším a „ostrejším“ predným svetlám. Skrátka a dobre, kinetický dizajn osušil slzy tých, ktorí sa pri príchode vizuálne nemastnej neslanej druhej generácie pustili do oplakávania originálnej New-Edge štylistiky čísla jeden. Focus druhej generácie je mimoriadne poctivé auto. Predfaceliftovým problémom však jednoznačne bola akosi čudesne pozabudnutá kvalita niektorých detailov. Z nich sa aktuálne podarilo vyriešiť audiosystém, ktorý si na pohľad aj na posluch zaslúži vysoké známky (i keď, sériovo je iba vo vyšších výbavách). To, čo asi najviac kazilo dojem z interiéru dvojkového Focusa pred faceliftom, bola kvalita niektorých materiálov v interiéri. Aj na tomto sa síce evidentne popracovalo, pár nemilo tvrdých kúskov tu ešte ale ostalo, napríklad v oblasti schránky pred spolujazdcom, na lakťových opierkach dverí a na stredovej lakťovej opierke, teda na veku odkladacieho priestoru medzi prednými sedadlami. A kto vie, na nižších výbavách, než bolo nami testované Titanium, by sa toho možno našlo ešte viac…. Kvalitatívny posun sa však interiéru rozhodne nedá uprieť, celkovo pôsobí veľmi hodnotne. Priestorové pomery v interiéri sú veľmi dobré, a bodaj by aj nie, pri šírke, ktorá nemá v tomto segmente obdoby a pri slušnej porcii rázvoru náprav. Akurát dynamicky sa zvažujúca strecha trochu poškrabká temeno vysokým pasažierom vzadu. Batožinový priestor, najmä jeho základných 385 litrov, je v segmente kompaktných hatchbackov nadpriemerom, a teda si zaslúži pochvalu. Jednoznačne oslavné ódy sa však už nedajú spievať o pohonnej jednotke. Konfigurácia 1.8 TDCi 85 kW/115 k tu bola prvý krát už pred siedmimi rokmi, ešte v jednotkovom Focuse. A keďže väčšina konkurencie odvtedy nespala na vavrínoch, tento agregát sa presunul z výslnia do priemeru, až mierneho podpriemeru, najmä ochotou turba reagovať na plyn, či ťahom vo vyšších otáčkach. Športovec to ozaj nie je, pružnosti však má použiteľne dosť. A navyše, po mierne zlepšenom odhlučnení v rámci faceliftu patrí k jeho kvalitám okrem skromnosti v nárokoch na palivo (ani pri dynamickej jazde sme príliš neprekročili priemer 6 l/100 km) aj solídna kultúra chodu. Výrobca pri aktuálnej modifikácii avizoval aj lepšie odhlučnenie podvozka. Konštatujeme, že sa podarilo, i keď na najlepších v triede to stále nestačí. Všetkých od prvého až po posledného, však Focus vyškolí, ako sme si už zvykli, v neporaziteľne dobre trafenom súlade vynikajúcich jazdných vlastností a veľmi dobrého komfortu pruženia. Vivat Control Blade! Text: Ladislav Malák Foto: PANER (2) a autor **HODNOTENIE** \* \* \* \* **Plusy:** Vynikajúce zladenie jazdných vlastností a komfortu pruženia, presné riadenie s dobrou spätnou väzbou, kvalita vypracovania, nadpriemerný základný kufor, slušný ťah a spotreba motora, dobrý audiosystém. **Mínusy:** Nepraktické a neergonomické ovládanie niektorých detailov, trochu málo miesta nad hlavou vzadu. Technické údaje**Motor****naftový 1.8 R4**Zdvihový objem1753 cm3Výkon85 kW/115 k pri 3700 ot/minKrútiaci moment280 Nm pri 1900 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4342x1839x1497 mmRázvor2640 mmBatožinový priestor385\*/1247 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť190 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,8 sSpotreba počas testu5,8 l/100 kmEmisie CO2137 g/km**Cena**Základná cena verzieod 619 000 Sk s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »