Novela zákona so sebou prináša zmeny v podiele biozložky v pohonných hmotách na čerpacích staniciach. Zatiaľ čo pôvodný zákon č. 309/2009 Z. z. o podpore obnoviteľných zdrojov energie a vysoko účinnej kombinovanej výroby predpisoval podiel biozložky v motorových palivách na minimálnej úrovni 8,2 % od tohto roku a aj v tých nasledujúcich, novela prináša razantnú zmenu. Podľa jej § 14a o povinnosti plnenia referenčných hodnôt pri uvádzaní pohonných látok na trh, sa má podiel biozložky v nasledujúcich rokoch meniť. Konkrétne hodnoty jej navyšovania sú uvedené v tabuľke nižšie.

E15 UŽ COSKORO
Portál teraz.sk spadajúci pod TASR uvádza, že rezort hospodárstva tento krok obhajuje slovami: „Cieľom návrhu zákona je transpozícia smernice Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2018/2001 z 11. decembra 2018 o podpore využívania energie z obnoviteľných zdrojov.“
Samotný príchod benzínu s označením E15 je teda na spadnutie. Pripomeňme si, že nie je to tak dávno, čo na naše čerpacie stanice zavítal benzín s označením E10. Ten spôsobil medzi vodičmi pomerne rozsiahle diskusie ohľadom jeho bezpečnosti k starším autám. Je totiž faktom, že niektoré staršie autá by s jeho spaľovaním mohli mať problémy, ktoré by súviseli so stratou výkonu či kondenzovaním vody v palivovom vedení. V konečnom dôsledku by to mohlo mať negatívny dopad na motor auta a vyžadovalo by si to nemalé opravy.

OPÝTAJTE SA PREDAJCU
Niektoré spaľovacie motory už sú pripravené na palivo s väčším podielom biozložky. Príkladom môže byť nová generácia benzínového štvrovalca od koncernu Volkswagen s označením 1.5 TSI evo2 (EA 211). Pomerne dôležitá je jeho schopnosť využívať nové ekologické palivá s väčším podielom biozložky. Evo2 už ráta s pripravovaným benzínom s označením E15, ktorý bude obsahovať od 11 do 15 % biozložky v každom litri paliva. Je pravdepodobné, že objem biozložky v palive bude časom narastať, a preto je dôležité vedieť, že si s novými druhmi palív vaše auto poradí aj o 10 - 15 rokov.