Máte v aute vyhrievané sedadlá? Najčastejšie sa poškodia práve v lete, vyhnite sa častej chybe motoristov

Pokaziť vyhrievanie sedadiel je oveľa jednoduchšie, ako si myslíte.
Vydané  Text: 

### Praktická funkcia zvyšujúca komfort Vyhrievané sedadlá sú vynález, ktorý dramaticky zvýšil komfort počas jazdy predovšetkým v zimnom období. Sedieť na studených sedadlách pritom nie je iba nepríjemné, ale aj zdravotne rizikové. Týka sa to nielen koženého čalúnenia, ale aj textílnych poťahov, hoci práve koža, ekokoža a koženka dokážu absorbovať z vášho tela absorbovať toľko tepla, že vyhriať ich prirodzene počas krátkej jazdy je skoro nemožné. Princíp vyhrievania sedadiel je v podstate univerzálny a jednoduchý. Stlačením príslušného tlačidla sa naženie elektrina do siete tenkých drôtov, ktoré sa prechodom elektrického prúdu zahrievajú. Platí pravidlo, že čím je vyšší elektrický prúd, tým viac sa drôty zahrievajú, stále však nie nad hranicu, ktorá by sa aspoň približovala vznieteniu. Táto sieť elektrických vodičov je vedená pod poťahom sedadla a je preto relatívne ľahko mechanicky poškoditeľná. Preto sa môže stať, že vyhrievanie sedadiel zlyhá práve po takomto poškodení. **Ak sa vyhrievanie sedadiel poškodí**, prejavuje sa ako významné spomalenie vyhrievania, postupné alebo úplné zlyhanie, v extrémnych prípadoch môže spôsobovať prehrievanie. Je paradoxom, že k takýmto mechanickým poškodeniam dochádza práve v letnom období, teda v čase, keď sa táto funkcia využíva menej často. Je to celkom prirodzene kvôli tomu, že práve počas teplejších dní si motoristi nachádzajú čas na údržbu interiéru a venujú pozornosť aj čisteniu sedadiel a podlahy vysávačom. Vtedy, aby sa dostali k menej prístupným miestam na podlahe, môže dôjsť k poškodeniu elektrického vedenia. **Ako sa to ale môže stať?**
Jednoduchšie elektrické vyhrievanie sedadiel sa dá poškodiť veľmi jednoducho, možno by ste to ani netipovali: **stačí, aby ste sa kolenom zapreli o sedadlo**. Predovšetkým **dámy majú ostrejšie kolená**, čo môže ešte viac prispieť k mechanickému poškodeniu siete elektrických vodičov. Páni so zvyčajne hrubšími kolenami sú síce ťažší, ale na sedadlo pôsobia väčšou plochou. Dôvod vyložiť koleno na sedadlo však vzniká aj pri manipulácii s detskou sedačkou alebo pri vyberaní predmetov z odkladacích boxov. **Riešením** takéhoto poškodenia je obyčajne návšteva servisu, pretože v domácich podmienkach určite poškodené drôtiky nevymeníte. Ak by ste ich aj vymeniť chceli, museli by ste dbať na striktné dodržanie ich vlastností, teda materiálu, dĺžky a priemeru. Akákoľvek odchýlka od štandardu by znamenala riziko nefunkčnosti systému, **eventuálne hrozbu vznietenia**.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.